کد خبر: ۱۱۹۰۹
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
به گزارش جهان، تحولات اخیر منطقه بویژه تجاوز آل سعود به کشور بحرین که منجر به وقوع صدها جنایت ضدانسانی علیه مردم این کشور شده، حتی مسابقات فوتبال را که همواره از فجایع انسانی متاثر بوده، تحت الشعاع قرار داده است.
در همین راستا، به دنبال اعلام عزم جدی اقشار متدین و نوع دوست ایران اسلامی برای حضور در ورزشگاه آزادی با هدف حمایت از مردم مظلوم کشورهای بحرین، یمن، لیبی، اردن، تونس، مصر و عربستان و رساندن پیام مردم همراهی ایران به مردم این کشورها، خبرهای عجیبی در این باره منتشر شد که البته تحلیل آن ها چندان سخت نبود.
به عنوان نمونه، يك سايت خبري عربستاني روز گذشته مدعي شد كه تيم‌هاي اين كشور از ادامه حضور در ليگ قهرمانان آسيا انصراف داده چرا که به اين تيم‌ها مجوز سفر به ايران داده نشده است.
اين پايگاه خبري ادعا کرد كه اين تصميم در پي اقداماتي است كه ايران عليه عربستان سعودي اتخاذ كرده است.
البته از همان ابتدا انصراف تیم های عربستانی دست کم از ترس مجازات‌ها و جريمه‌هاي سنگين فیفا بعید به نظر می رسید؛ موضوعی که باعث شد خبرسازی رسانه های عربستانی نتیجه نگرانی آنان از "عزم مردم ایران برای حمایت از ملت های مظلوم منطقه و محکوم کردن دیکتاتورها وابسته از جمله آل سعود" توصیف شود.
در واقع این خبرسازی ها با هدف اخلال در حضور گسترده و برنامه ریزی روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی صورت گرفت اما یک واقعیت تامل برانگیز دیگر در این میان رخ داد که جای گلایه دارد.
هر چند پشت پرده شایعه رسانه های آل سعود تقریبا روشن بود اما برخی خبرگزاری ها و رسانه های داخلی مانور ویژه ای را روی آن دادند و حتی رسانه ای مانند ایرنا این خبر جعلی را به مخاطبانش پیامک کرد؛ اقدامی که ناخواسته به تحقق هدف رسانه های عربستانی کمک کرد.
در هر حال، آنچه روشن است اینکه خبر انصراف تیم های عربستانی ساختگی و با اهداف سیاسی صورت گرفته و "وعده روز سه شنبه" در ورزشگاه آزادی همچنان بر قوت خود باقی است.
گفتنی است، ستاد دانشجوئی حمایت از قیام مردم بحرین دو روز پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به استقبال گسترده از حضور در ورزشگاه آزادی و حمایت از قیام اسلامی مردم منطقه در بازی بین تیم های پرسپولیس و الاتحاد عربستان، ستاد دانشجویی این حرکت از تمام اقشار مردم دعوت می نماید، با حضور در ساعت ۱۵ روز سه شنبه در مقابل درب شرقی استادیوم آزادی شرایط حضور در استادیوم را فراهم نمایند.
لازم به تذکر است این حرکت به هیچ وجه نشانه اعتراض به بازیکنان و تیم عربستانی نمی باشد؛ بلکه ما آنها را نیز جزء مردم کشور عربستان دانسته؛ به همین جهت هیچ حرکتی در تقابل با آنها در فرودگاه، هتل، اتوبوس و همین طور داخل ورزشگاه نخواهیم نمود. از این رو از همه اقشار مردم که نیت همراهی در این حرکت را دارند خواستاریم با آوردن پرچم تمام این کشورها، با هوشیاری همیشگی خود اقدامی ننمایند تا دشمنان بهانه جوی ملت ایران بتوانند فضای رسانه ای را به نفع خود مصادره نمایند. با کمی تامل می توان بهترین نتیجه را با کمترین هزینه از این فرصت طلایی بدست آورد.
این مسابقه قرار است راس ساعت ۱۷:۳۰ سه شنبه جاری برگزار گردد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها