کد خبر: ۱۱۸۹۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
هزاران فلسطینی روز جمعه به نشانه اعلام حمایت از مسجد مبارک الاقصی و مخالفت با سفر قریب الوقوع باراک اوباما به سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تظاهرات بنا به درخواست جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" و جهاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس و جهاد اسلامی ضمن تاکید بر مخالفت خود با سفر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی، خواستار ممانعت از انجام این سفر شدند و سفر اوباما را مشروعیت بخشیدن به موجودیت رژیم صهیونیستی دانستند.

این تظاهرات از مقابل مسجد عمری در شهر غزه آغاز شد و در مقابل مجلس قانونگذاری فلسطین واقع در مرکز این شهر به پایان رسید.

یکی از رهبران حماس با ایراد نطقی گفت: تصمیم اوباما برای سفر به شهر قدس اشغالی به مثابه اعلام جنگ و تحریک احساسات امت است.

"مشیر المصری" از رئیس جمهور آمریکا خواست تا از سفر به شهر بیت المقدس و بازدید از مسجد الاقصی صرف‌نظر کند.

این نماینده پارلمانی حماس تاکید کرد: مسجد مبارک الاقصی حق ملت فلسطین به شمار می رود.

وی همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا دست از اقدامات سرکوبگرانه علیه مقاومت بردارد و به همکاری امنیتی خود با دولت عبری پایان بخشد.

این مقام بلند پایه حماس ضمن هشدار به امت‌های عربی و اسلامی درباره هرگونه تعامل سیاسی با این سفر، خواستار خیزش همگانی برای حراست از مسجد الاقصی در مقابل طرح‌ها و توطئه‌های شوم اسرائیل شد.

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در این تظاهرات طی نطقی اظهار داشت: باید اوباما در محاسبات خود تجدید نظر کند و تصمیم خود برای بازدید از این مسجد را لغو کند.

"خالد البطش" ملت فلسطین را به رویارویی با اوباما و پرتاب کفش به سویش فراخواند.

وی خطاب به فلسطینیان گفت: به اوباما اجازه ندهید تا از مسجد الاقصی بازدید کند و به اشغالگری مشروعیت بخشد.

از سوی دیگر شمار زیادی از نیروهای یگان ویژه رژیم صهیونیستی روز جمعه بلافاصله پس از اتمام نماز به محوطه مسجد الاقصی یورش بردند و به سوی نمازگزاران حاضر در این مکان مقدس گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

به گفته شاهدان عینی در جریان این تجاوزات نزدیک به 20 شهروند فلسطینی زخمی و تقریبا 70 تن دیگر دچار خفگی شدند.

از سوی دیگر در پی تیراندازی نیروهای اسرائیلی به سوی دروازه‌های مسجد مبارک الاقصی، یکی از این دروازه‌ها آتش گرفت که ماموران آتش نشانی موفق شدند آتش را مهار کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها