کد خبر: ۱۱۸۹۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
در پی شکست سازمان ملل در مذاکره با ربایندگان نیروهای حافظ صلح این سازمان در منطقه اشغالی جولان، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: امروز ( شنبه ) سرنوشت ربود‌ه‌ شدگان مشخص خواهد شد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است اعلام کرد: گردان شهدای الیرموک امروز در خصوص آزادی 21 صلح بان سازمان ملل که در سوریه ربوده شده‌اند و تحویل آنها به صلیب سرخ با ربایندگان مذاکره می‌کند به احتمال زیاد در خصوص آزادی گروگان‌ها به توافق می‌رسند.

بنا به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، قرار است عملیات تحویل ربوده شدگان بین ساعت‌های 10 صبح تا 12 ظهر امروز صورت بگیرد.

همچنین هیاتی از اعضای کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملل نیز جهت انجام توافق و تحویل ربوده شدگان صبح امروز به منطقه اشغالی جولان اعزام شده‌اند.

این در حالی است که سازمان ملل و وزارت خارجه فیلیپین روز گذشته اعلام کردند: مذاکرات با ربایندگان به شکست انجامیده و ربایندگان بر شرط‌های خود پافشاری می‌کنند.

همچنین سازمان ملل نیز اعلام کرد: تلاشها برای آزادی ناظران فیلیپینی که در منطقه جولان توسط گروهای مخالف مسلح سوری گروگان گرفته شده‌اند از امروز از سر گرفته می شود.

در همین راستا هرو لادسوس، مسئول عملیات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل اعلام کرد: امیدواریم نیروهای ارتش سوریه به منظور فراهم شدن فرصت برای آزادی 21 صلح بان سازمان ملل چندین ساعت آتش بس اعلام کند.

وی همچنین تاکید کرد: صلح بان‌های ربوده شده در روستای الجمله سوریه در جولان مستقر بودند.

از سوی دیگر بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش متعهد شده برای آزادی نیروهای سازمان ملل که به دست گروه‌های مسلح سوری گروگان گرفته شده‌اند، تللاش کند.

وی افزود: دولت سوریه متعهد می‌شود تا نیروهای حافظ صلح را آزاد کند تا بدین وسیله به اقدامات غیر مسئولانه گروههای ترویستی مسلح در مناطق فعالیت نیروهای بین المللی پایان دهد.

الجعفری در ادامه رژیم صهیونیستی را به ارائه تسهیلات به گروه‌های مخالف مسلح که اقدام به آدم ربایی کردند متهم کرد.

وی گفت: اسرائیل با ارائه تسهیلات به این گروه‌ها زمینه برای ورود گروه‌های سلفی از اردن به منطقه جولان را فراهم کرده است و این در حقیقت نقض آشکار توافقنامه جدایی میان دو طرف در سال 1974 به شمار می‌آید.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین گفت: اسرائیل تلاش می کند تا از این راه تجربه‌های خود را در جنوب لبنان به گروه‌های مسلح منتقل کند.

الجعفری در ادامه تاکید کرد: مقامات اسرائیلی حتی می خواهند طرح‌های خود در خصوص لبنان را به اجرا درآورند اما در وهله اول نیازمند خالی کردن منطقه جولان از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل هستند.

این مسئول سوری همچنین گفت: دولت سوریه تاکنون ده‌ها بار به دبیرخانه سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در خصوص اجرای طرح‌های اسرائیل در منطقه جولان هشدار داده است.

وی در واکنش به سوالی در خصوص حمله نیروهای ارتش سوریه به ساکنان روستاهای جولان گفت: نیروهای سوریه هرگز به مردم کشور خود حمله نمی کنند بلکه تنها در تعقیب گروه‌های مسلح موجود در اطراف این روستاها و شهرهای سوریه هستند. اما آنچه گروه‌های مسلح انجام داده‌اند در حقیقت استفاده از ساکنان این روستاها به عنو سپر انسانی است.

همچنین برخی از گزارش‌های خبری نیز حاکی از آن است که دولت سوریه با اعلام آتش بس در منطقه مذکور بنا به درخواست سازمان ملل موافقت کرده است.

این در حالی است که ناظران و تحلیلگران معتقدند، بعید نیست که آدم رباها شرط‌های جدیدی را برای آزادی ربوده شدگان اعلام کنند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد: هشت خودروی وابسته به سازمان ملل به منظور تحویل 21 تن از اعضای نیروهای سازمان ملل وارد روستای الجمله شدند.

چهارشنبه گذشته سازمان ملل از ربوده شدن 21 تن از نیروهای حافظ صلح خود در منطقه اشغالی جولان به دست گروههای مسلح سوری خبرداد.

گروه‌های مسلح نیز در فیلمی که توسط دیده بان حقوق بشر سوریه منتشر شد با اعلام اینکه نیروهای سازمان ملل "میهمان" آنها هستند تاکید کردند تا زمانی که ارتش سوریه نیروهای خود را از روستای الجمله خارج نکند گروگان‌ها را آزاد نمی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها