کد خبر: ۱۱۸۸۹۰
زمان انتشار: ۲۳:۴۷     ۱۸ اسفند ۱۳۹۱

598: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روز پنج‌شنبه در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، موضوع هسته‌یی را یکی از چالش‌های پیش روی نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: البته این چالش به زیان ما نبوده و نخواهد بود.

ایشان با اشاره به نشست اخیر جمهوری اسلامی ایران و 1 + 5 در آلماتی قزاقستان افزودند: در این دیدار غربی‌ها کار مهمی انجام ندادند که از آن تعبیر به دادن امتیاز شود، بلکه آنها فقط به بخشی از حقوق ملت ایران، اعتراف کوچکی کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سابقه غربی‌ها در نادیده گرفتن صحبت‌ها و یا توافقات خود، تأکیدکردند: برای سنجش صداقت غربی ها در نشست اخیر با ایران، باید منتظر اجلاس بعدی بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان ملت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. این رسانه‌ها به برجسته‌سازی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات آلماتی پرداختند.

خبرگزاری رویترز با اشاره به اظهارات حضرت آ‌یت‌الله خامنه‌ای نوشت: اولین واکنش رهبر ایران به مذاکرات آلماتی که مقامات ایران نیز آن را مثبت اعلام کرده بودند این بود که اقدام 1+5 را نمی‌توان به عنوان یک امتیاز هسته‌یی تلقی کرد و باید منتظر دور دوم مذاکرات باشیم.

همچنین پایگاه اینترنتی آنتی‌وار،‌ فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به عدم خوش‌بینی رهبر ایران نسبت به مذاکرات اخیر آلماتی تعبیر کرد و به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: قضاوت درباره نیات غرب تنها در دور بعدی مذاکرات میسر است.

روزنامه دیلی استار نیز به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات آلماتی اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت که غربی‌ها در این دور از مذاکرات تنها بخشی از حقوق تهران را به رسمیت شناخته و دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در آلماتی مهم است.

همچنین خبرگزاری ترند آذربایجان به نقل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: موضوع هسته‌یی تنها بخشی از مسائلی است که ایران با آن روبرو است و این مساله قابل حل است. کشورهای غربی هدفی دراز مدت دارند مبنی بر اینکه مردم را علیه نظام تحریک کنند.

این خبرگزاری همچنین اضافه کرد: رهبر ایران با اشاره به مذاکرات آلماتی گفت که 1+5 در این دور مذاکرات اقدامی مهمی انجام نداده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها