کد خبر: ۱۱۸۸۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
عرب در دقيقه 13 نفت ابادان را پيش انداخت اما حاجتي در دقيقه 26، نظيف‌كار در دقيقه 45 و بالاخره متوسل‌زاده در دقيقه 70 سه بار داماش را به گل رساندند

سايت گل-

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

هفته بيست و نهم

داماش گيلان 3 – صنعت نفت آبادان 1

گل‌ها: مصطفي حاجتي (26)، عليرضا نظيف‌كار (45)، امين متوسل‌زاده (70) براي داماش- روح‌الله عرب (13) براي نفت آبادان

جمعه 18 اسفندماه 1391- ساعت 15:30

ورزشگاه شهيد عضدي رشت

تماشاگر: 4 هزار نفر

داور: عليرضا فغاني

كمك‌ها: محمدرضا ابوالفضلي- مهدي عاليقدر

اخطار: سيامك كوهنورد (16) از نفت آبادان- محمد آبشك (28)، عليرضا جهانبخش (45) از داماش

 

داماش گيلان: حسن رودباريان- محمد سياه- مرتضي ابراهيمي- عليرضا نظيف‌كار- ابوذر رحيمي- محمد آبشك (66- محمد مختاري)- مصطفي حاجتي- حسين ابراهيمي- محمدرضا مهدوي (80- هادي سهرابي)- عليرضا جهانبخش- امين متوسل‌زاده (72- افشين چاووشي)

سرمربي: افشين ناظمي

 

نفت آبادان: مهرداد بشاگردي- عباس مرداسي- سجاد مشكل‌پور- حسين كعبي- نبي باقري‌ها- سيامك كوهنورد- سيامك سرلك (73- بهنام برزايي)- مهدي كياني (59- مهدي دغاغله)- رسول نويدكيا- روح‌الله عرب- رضا خالقي‌فر (86- هادي رمضاني)

سرمربي: عليرضا فيروزي

 

شرح بازي:

دو تيم نفت آبادان و داماش در حالي روبه‌روي هم قرار گرفتند كه در هفته گذشته وضعيتي متفاوت را تجربه كرده بودند. نفت بعد از 21 بازي بدون برد هفته قبل بالاخره طلسم را شكست و با بردن فولاد روحيه تازه‌اي گرفت. اما داماش تمام هفته را درگير مسائل حاشيه‌اي مربوط به اعتراض تماشاگران و كنار گذاشتن كادر فني بود. در نهايت هم اين تيم بدون حميد درخشان و با هدايت افشين ناظمي پا به اين ميدان حساس گذاشت. وضعيت حميد درخشان بعد از اين مسابقه روشن خواهد شد و به نظر مي‌رسد نتيجه اين بازي تاثير زيادي در اين موضوع خواهد داشت.

نيمه اول

بازي با حملات تيم ميزبان آغاز شد و داماش در همان 10 دقيقه ابتدايي دو بار دروازه حريف را با خطر جدي مواجه كرد كه در بار اول شوت جهانبخش دفع شد و بار دوم ضربه سر متوسل‌زاده در دقيقه 7 به تير دروازه نفتي‌ها برخورد كرد. اما بعد از اين دو اتفاق و برخلاف جريان بازي اين نفت بود كه در اولين هجوم خودش به گل اول رسيد. بعد از گل نفت، داماشي‌هاي ميزبان چند دقيقه‌اي را در شوك سپري كردند و نمايش خوبي نداشتند اما كم‌كم بر بازي مسلط شده و بعد از 13 دقيقه بازي را با گل حاجتي به تساوي كشاندند.

از اينجا به بعد تلاش داماش براي ثبت گل برتري آغاز شد. يكي دو بار متوسل‌زاده كم‌دقت و بي‌روحيه عمل كرد، يك بار فرار آبشك تا محوطه جريمه نفت به هيچ نتيجه‌اي نرسيد و يك بار هم مهدوي در محوطه جريمه حريف به شكل مشكوكي سرنگون شد اما داور اعتقادي به پنالتي نداشت. به اين ترتيب بازي به آخرين دقيقه نيمه اول رسيد و تصور مي‌شد اين نيمه با همان نتيجه 1-1 به پايان خواهد رسيد اما روي آخرين ضربه كرنر نيمه اول مدافع پيش‌تاخته داماش دروازه حريف را باز كرد و نيمه اول با حساب 2-1 به سود ميزبان به پايان رسيد.

نيمه دوم

45 دقيقه دوم بازي با برتري ميداني نفتي‌ها آغاز شد و زردپوشان اين تيم تلاش زيادي براي جبران يك گل عقب‌ماندگي از خود نشان دادند. اين برتري تا حوالي دقيقه 60 ادامه داشت اما به گلزني اين تيم منجر نشد. از دقيقه 60 به مرور تيم داماش از زير فشار حريف خارج شد و حملاتي را روي دروازه ميهمانش تدارك ديد كه روي يكي از همين حملات متوسل‌زاده گل سوم ميزبان را زد. با اين گل نفتي‌ها آخرين اميدهاي خود را از دست دادند و در بيست دقيقه پاياني نمايش كم‌روحيه و كم‌اثري داشتند.

داماش هم بعد از گل سوم ميلي به بالا بردن تعداد گلهايش نداشت و اشتهايي براي حمله كردن نشان نمي‌داد. نهايتا بازي با همان نتيجه 3-1 به پايان رسيد تا افشين ناظمي در اولين روز سرمربيگري‌اش نتيجه خوبي را به دست آورده و به آينده‌اش در اين تيم اميدوار شود.

 

شرح گل‌ها:

0-1 نفت آبادان؛ دقيقه 13: اشتباه مدافعان داماش در پوشش خط دفاعي با فرار رسول نويدكيا همراه شد و پاس به جلوي اين بازيكن را روح‌الله عرب با ضربه‌اي دقيق از روي خط شش‌قدم به گل اول بازي تبديل كرد.

1-1 داماش؛ دقيقه 26: خطا روي عليرضا جهانبخش يك ضربه ايستگاهي را در گوشه زمين نصيب داماش كرد. روي اين ضربه ايستگاهي سانتر مهدوي و ضربه سر مصطفي حاجتي تبديل به گل تساوي داماش شد.

2-1 داماش؛ دقيقه 45: روي كرنري كه حسين ابراهيمي ارسال كرد جهانبخش با ضربه سر روي توپ اثر گذاشت و ضربه نهايي را عليرضا نظيف‌كار با يك تكل در دهانه دروازه نفت به توپ زد.

3-1 داماش؛ دقيقه 70: سانتر تند و تيز و دقيق جهانبخش از جناح راست روي سر متوسل‌زاده فرود آمد و اين مهاجم با ضربه‌اي دقيقه گل سوم را به ثمر رساند.

 

بهترين بازيكن:

امين متوسل‌زاده كه با رفتن درخشان به تركيب اصلي تيم آمده بود با تاثيرگذاري روي دو گل و ثبت گل سوم بهترين بازيكن ميدان لقب گرفت. در جمع بازيكنان داماش عليرضا جهانبخش هم نمايش خوب و موثري داشت اما به اندازه متوسل‌زاده تاثيرگذار نبود. ضمن اين‌كه جهانبخش يك موقعيت تك به تك را هم از دست داد و در گلزني ناكام ماند.

 

اتفاق ويژه:

تماشاگران داماش از ابتداي بازي افشين ناظمي و امير عابديني را به شدت مورد تشويق قرار دادند. به نظر مي‌رسد هواداران داماش علاقه زيادي دارند كه ناظمي با داماش به نتيجه خوبي دست يافته و راه بازگشت درخشان به اين تيم را ببندد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها