کد خبر: ۱۱۸۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

اسامه بن لادن سركرده شبكه تروريستي القاعده كه پس از حوادث مشكوك 11 سپتامبر به يك‌باره توسط رسانه‌هاي آمريكايي مطرح شد، بار ديگر با اعلام كشته شدن وي توسط رئيس جمهوري آمريكا در صدر اخبار شبكه‌هاي خبري جهان قرار گرفت.

به گزارش رجانیوز، انتشار خبر کشته شدن اسامه بن لادن توسط نیروهای نظامی ایالات متحده در کشور پاکستان، اگرچه بدون ذکر جزئیات حادثه صورت گرفته اما به یک خوراک تبلیغاتی مهیج برای رسانه‎های این کشور تبدیل شده است.

پس از آنکه ساعاتی پیش، باراک اوباما در سخنرانی خود از کاخ سفید این خبر را اعلام و عنوان کرد که بن لادن توسط نیروهای نظامی این کشور و در طی یک عملیات محدود دستگیر و کشته شده، رسانه‌های خبری آمریکا به طور مستقیم به پوشش حضور حامیان اوباما در منطقه موسوم به "گراند زیرو" و برگزاری جشن در محل وقوع حادثه یازده سپتامبر پرداختند.

با این حال، برخی فعالان سیاسی با توجه به ارتباط حمایتی عربستان و بن لادن معتقدند که این عملیات نتیجه رایزنی سران کاخ سفید با مقامات سعودی برای تغییر دادن وضعیت منطقه خاورمیانه به ویژه در زمینه تحولات کنونی است.

از سوی دیگر، در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نارضایتی افزاینده از عملکرد اقتصادی دولت اوباما سبب شده تا برخی دیگر از تحلیلگران نسبت به موقعیت زمانی اعلام این خبر ادعای تشکیک کنند.

این کارشناسان معتقدند اوباما و دموکرات‌ها با این برنامه به دنبال کسب رای مجدد مردم برای یک دوره چهارساله دیگر هستند تا بتوانند برنامه‌های سیاسی و اقتصادی خود را به طور کامل در این کشور اجرا کنند. این موضوع از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که به دنبال اعلام خبر دستگیری و کشته شدن بن لادن، تعدادی از حامیان اوباما با در دست داشتن عکس او و پرچم آمریکا، به خیابان‌های این کشور ریختند و در حمایت از اوباما شعار دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها