کد خبر: ۱۱۸۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۴     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاري فارس شيخ خضر الديراني پيش از ظهر امروز در دومين روز دومين نشست كميته معارف ديني اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي كه با عنوان همايش تخصصي دين، رسانه و كودك در سالن شهيد عارف حسيني مدرسه امام خميني (ره) برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: لازم است با درك صحيح از شرايط كودكان به توليد برنامه بپردازيم و شهر قم با توجه به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ديني از اين امر مستثني نيست.
وي با تاكيد بر ايجاد تئوري رسانه‌اي اسلامي گفت: نبايد به تئوري‌هاي غربي آمريكا اكتفا و تكيه كنيم و لازم است تئوري‌هاي اسلامي را در اين چارچوب بررسي كرده تا به نظامي منسجم در زمينه تئوري رسانه‌اي اسلامي برسيم.
مدير توليد برنامه‌هاي ديني شبكه تلويزيوني المنار تصريح كرد: بايد سابقه افراد و و نيروها مورد بررسي قرار گيرد چراكه سابقه و تحصيل در مدارس غربي ساختار فكري متناسب با اين آموخته‌ها را تشكيل مي‌دهد.
وي با اشاره فعاليت بسياري از كانال‌ها با اهدف اسلامي خاطرنشان كرد: ناديده گرفتن برخي از ارزش‌ها در اين رسانه‌ها آثار منفي بر جاي مي‌گذارند.
الديراني با اشاره به تاثيرات رسانه‌ها بيان داشت: اينترنت بيشترين تاثير منفي را دارد و روزنامه بار منفي كمتري بر كودك مي‌گذارد و تلويزيون در دوران كنوني بخشي از زندگي كودك را به خود اختصاص داده است.
وي خاطرنشان كرد: والدين نيز براي سرگرمي فرزندان خود را به تماشاي تلويزيون دعوت مي‌كنند.
مدير توليد برنامه‌هاي ديني شبكه تلويزيوني المنار تصريح كرد: اتفاقات جمهوري اسلامي، يمن و ديگر كشورها نشان مي‌دهد در دوران كنوني تلويزيون خطرناك‌تر از ارتش‌هاست.
الديراني با تاكيد بر نظارت والدين بر تماشاي تلويزيون كودكان اذعان كرد: كودكان نبايد تمام وقت خود را براي تماشاي تلويزيون سپري كنند بلكه بايد با برنامه زمان‌بندي شده به مشاهده تلويزيون بپردازند.
وي تصريح كرد: در برنامه‌ها نبايد كودك را به طور مستقيم خطاب قرار دهيم بلكه لازم است از طريق خانواده‌ها نكات كليدي را منتقل كنيم.
مدير توليد برنامه‌هاي ديني شبكه تلويزيوني المنار با تاكيد بر راه‌اندازي كميته تخصصي در راستاي توليد برنامه‌ها بيان داشت: بايد كميته‌اي تشكيل شود تا با تعيين و شناسايي معيارهاي جهان اسلام به توليد برنامه بپردازيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها