کد خبر: ۱۱۸۴۳۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
باور کردن مراسمی که دیشب با حضور مسئولان دولتی برگزار شد و حرف‌ها و اقداماتی که در آن گفته شد و رد و بدل شد، بسیار سخت است. نمی‌توان باور کرد دولتی که بر اساس گفتمان عدالت بر روی کار آمد و قرار بود آرمان‌های انقلاب اسلامی را که در دوران کارگزاران و اصلاحات غبار گرفته بودند، زنده کند، اکنون با نيم نگاهي به صندوق هاي آراء در انتخابات آتی ریاست جمهوری، دست به نازل‌ترین و مضحک‌ترین اقدامات بزند و مراسمی را برگزار کند از ابتدا تا انتهای آن تنها دهن کجی به اکثر مردم ایران و باورهای اعتقادی آنان باشد.

به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، شب گذشته در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی مراسمی برگزار شد که فارغ از همه حواشی آن، نام «جشن هنر به سبک مهندس مشایی» را می‌توان بر روی آن گذاشت؛ جشنی که به نام تقدیر از هنرمندان برگزار شد و قرار بود محفلی برای یادبود هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر باشد اما رسما به میتینگ انتخاباتی اسفندیار رحیم مشایی تبدیل شد و سخنانی در آن مطرح شد که نه تنها ربطی به انقلاب اسلامی و گفتمان عدالت نداشت، بلکه صراحتا در تقابل با دین مبین اسلام و عقاید دینی ملت ایران بود. 
 
 
 
مشایی در این مراسم که پول بیت‌المال برگزار شده بود، بدون اینگه جایگاه خود را به لحاظ حقوقی برای حضور در این مراسم مشخص کند و اعلام کند که بر اساس کدام وظیفه سازمانی و حقوقی، سالن اصلی سران کشورهای اسلامی را در اختیار برگزاری یک جشن شخصی گذاشته و خود نیز به سخنرانی پرداخته، یک جشن هنر تمام عیار برای خودش ترتیب داده بود. میتینگ انتخاباتی دست راست رئیس‌جمهور نهایتا هم با سخنرانی پر از «بهار» مشایی به پایان رسید تا فرمانده جریان نفوذی در دولت غرق در توهم صدای دست زدن‌های جماعتی که در سالن بودند، شود و از هم اکنون خواب قبای ریاست جمهوری یا زمینه‌سازی برای باج‌گیری از نظام را ببیند. 
 
یکی از تاریک‌ترین نقاط این مراسم، سخنان مشایی در تایید اظهارات سخیف یکی از بازیگران بود که گفت «من اول ایرانی هستم، بعد مسلمان. ناراحتم چرا فیلم کوروش ساخته نشده است.» مشایی پس از این سخنان توهین آمیز و سیاه، پشت تریبون رفت و گفت: «اساتید گرانقدری همچون آقای... که پیش از من در اینجا صحبت کردند، سخنان مهمی بیان کردند که به نظر من تمام آن‌ها درس است.» 
 
مشایی البته مجددا نظریه‌های عجيب و بی‌پایه خود درباره تاریخ ایران و انسان و اسلام را تکرار کرده و به تفسیر و تبیین هویت فصول سال هم پرداخته است. فلسفه‌بافی درباره ماهیت بهار و تابستان و پاییز و زمستان بخش دیگری از سخنرانی انتخاباتی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد بود که مشخص نیست اساسا چه ارتباطی میان اینگونه اظهار فضل‌ها و مسئولیت حقوقی او وجود دارد: «پاییز و زمستان از خود اصالتی ندارند و تنها بهار و تابستان هستند که باقی‌اند و ما باید همیشه در فکر بهار باشیم. بهار جاودانه است؛ خزان و پاییز ماندگار نیست.» 
 
مشایی پا را فرا‌تر هم گذاشته و مدعی «خلقت انسان توسط انسان» در سال‌های آینده شده است: «انسان در صد سال آینده کارهایی را انجام خواهد که حتی به ذهن ما هم نمی‌رسد و یکی از این دست آورد‌ها ساختن انسان‌هایی همانند ما به دست بشر خواهد بود که دقیقا مانند انسان‌های طبیعی هستند و حس دارند و از درون همین انسان ما شاهد ظهور مهندسان و شاعران و هنرمندانی دیگر خواهیم بود. از خود پرسیدم چرا خدا به انسان و خلق او افتخار می‌کند و پس از اندیشه بسیار به این نتیجه رسیدم که خداوند به خلق موجودی فکر کرد و انجام داد که مثل هیچ کس نبود و مثل خودش بود در واقع خدا با خلقت انسان خدا آفرید. این حرف من نیست که باز بگویند که مشایی از این حرف‌ها زده است؛ این حرف مکاتب دینی ما است.» 
 
او سخنان خود را با جمله «بهار است، بهار است و بهار» به پایان رساند تا مشخص شود «زنده‌باد بهار»‌های سه‌گانه رئیس‌جمهور در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن بي ارتباط با آنكه برايش زيارت وارث نوشته است نيست. 
 
جالب است که حامیان گفتمان انقلاب اسلامی بار‌ها و بار‌ها از زبان شخص رئیس‌جمهور شنیده‌اند که برگزاری اینچنین مراسم‌هایی با اهداف انتخاباتی و به منظور جمع کردن آرای یک قشر خاص، با شام دادن و جمع کردن آنان در یک سالن و جایزه دادن و دست و سوت و کف زدن، نه تنها مذموم‌ترین روش برای یک تبلیغ انتخاباتی است، بلکه اساسا تاثیری هم ندارد و یگانه خروجی آن، حیف و میل کردن بیت‌المال برای جماعتی است که به هیچ عنوان دغدغه پیاده شدن دغدغه‌های ملت ایران را در حوزه فعالیت خود ندارند. 
 
 
 
باید از آقای احمدی‌نژاد پرسید که جمع کردن تعدادی بازیگر و خواننده در یک سالن – آن هم با وضعیت‌های ظاهری زننده و اظهارات توهین آمیز درباره عمیق‌ترین اعتقادات و باورهای ملت ایران – و هزینه از بیت‌المال برای اینکه چند ثانیه‌ای به افتخار سخنرانی اسفندیار مشایی کف و سوت بزنند، در کجای گفتمان عدالت محور سوم تیر می‌گنجد؟
 
مگر خود او نبود که این کار‌ها را بیهوده و سخیف می‌دانست و صداقت در برابر مردم و همراهی با آنان را مسیر اصلی در کسب نظر و رای آنان می‌دانست؟ چه اتفاقی افتاده که محمود احمدی‌نژاد که زمانی به دنبال رسیدگی به وضعیت بهداشتی در فلان روستای دورافتاده در دور‌ترین مناطق محروم ایران بود، اکنون به جایی رسیده که برای بقا در قدرت، دست به دامان فلان دخترک بازیگر شده است؟ 
 
جشن تاسف برانگيز دیشب، ادعای برخی از فعالان فرهنگی درباره مشکوک بودن نحوه انتخاب جوایز در جشنواره فیلم فجر امسال را هم تایید کرد و مشخص شد امثال «پگاه آهنگرانی» سیمرغ گرفتند تا بلکه به برنامه انتخاباتی اين تیم روی خوش نشان بدهند و از پول بیت‌المال به آنان جایزه‌های ده‌ها میلیونی داده شد تا روی سِن بروند و «سبز باشید» تحویل آقای وزیر ارشاد و معاون سینمایی ایشان بدهند. جالب است که نمک خوردن و نمکدان شکستن این جماعت بار‌ها اثبات شده اما ظاهرا آقای رئیس‌جمهور هنوز به اين نتيجه نرسيده است این گور که بالای سر آن گریه می‌کند، خالی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۱۲
۳۷۴
تمومه دیگه دوماه دیگه میرن
پاسخ
مشکوک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
از کجا می دونی شاید هم دو ماه دیگه 8 سال دیگه بمونند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۳۸۳
۸
چرا زمانیکه از پو ل بیتالمال با ان و ضع ظاهر در رسانه ملی اجرا شد اینگو نه انتقاد نکردید حا ل که در یگو شه ای اتفا ق افتا ده از ان بلو ا و جنجال در ست می کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
با اینکه با نظر شما موافقم اما این توجیه پذیر نیست که این حرکت زشت و زننده را از دولتی که عدالت محور است شاهد باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
چطور وقتی با بودجه شهرداری از این جشن ها میگیرن از این حرفا نمیزنید ؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۱۹۳
۳
598 خودتان را بخواب نزنید نظرتان درباره جشن صدا وسیما با حضور آقای ضرقامی و دارابی چطور بود !!!!
پاسخ
مردمي نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۳۸۳
۵
آيا شما ... فحاش يقين داريد كه مشائي نامزد رياست جمهوري است ؟!
پس جشنواره هاي صدا وسيمتا و امثال آن هم جشن هنر است.
چرا شيطان انگاري مگر امام خامنه اي نفرمودند شيطان انگاري نكنيد .
جشن هنر ياد آور جشن هنر فرح در زمان شاه است هر چه رجا نيوز مي نويسد بايد تكرار كنيد ؟!‌
امام شما كيست ؟! ...
پاسخ
تهراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۴۹۶
۲
آخه بچه پايداري ها شما سنتان قد نمي دهد جشن هنر كه شما آنرا براي مهندس گذاشته ايد جشن هايي بود كه فرح راه مي انداخت و زن و مردان لاابالي به نما هنر عريان مي شدندند و...
آخه وقاحت هم حدي داره !
جشنواره اي شده و جناب مشائي مدعو بوده چرا شما نفوذي ها با جو سازي حزب الله را از تيم بندي جناب رفسنجاني غافل مي كنيد ؟!
با اين بازي هاي شما پايداري هاي نفوذي مجلس نهم را داديد دست رفسنجاني حالا هم به دنبال همان كار هستيد .
از خدا بترسيد و تقوا داشته باشيد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۱۰۶
۲
امید وار کننده بود
دیگه داشتم مطمعن میشدم وصل به دولت هستین
ولی حیف خیلی دیر بیدار شدین
پاسخ
mostafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۱
۲۱
من احمدی نژادو تا حسینیه امام خمینی قبول دارم . خط قرمز بنده برای احمدی نژاد آقا است و احمدی نژاد پا روی هر کی بذاره ( هاشمی . ناطق نوری . کروبی و .... ) قبولش دارم اگه هم بگه مشایی رای بنده مشایی است . بیخود شلوغ نکنین .
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۱
۲
598جان...با اینکه همیشه اخبار شما رو دنبال میکنم ولی فکر کنم این جور کارها شاید قبلا هم شده و یا در رسانه ملی هم ازین حیف ومیلها میشه...
پاسخ
حسین نقی زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
آقای مشایی شما از همان لحظه ای که در رحم مادرتان قرار گرفتید حکم اسلام بر شما بار شد؛
یعنی اگر مادرتان تصادف می کرد و شما در شکم ایشان فوت می شدید دیه یک مسلمان به بازماندگان تقدیم می شد.
اما در همان زمان دولت فخیمه ایران با وساطتت تمام هنرمندان از جمله نظامی و بابا طاهر و عمر خیام هم که می بود حاضر به صدور شناسنامه برای یک جنین نبود.
یعنی مسلمانی اولین شناسنامه هر بچه مسلمان است حتی پیش از اینکه نام رحیم بر رویت گذاشته شود
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۵
۳۵
اشکال اصلی ای که در همه انتقاداتی که علیه دولت نهم و دهم میشود, آشکار است, تغییر جای اصلی و فرعی است. همه منتقدین این دو دولت مسائل فرعی را بزرگ, و مسائل اصلی را کوچک میکنند, و از این راه همه ویژگیهای کاملا استثنایی این دو دولت را نادیده میکنند, و به جزئیاتی میپردازند و به آنها اصالت میدهند که اضافه بر این که به هر حال تفسیرپذیرند, جزئی هستند. درست نیست که به خاطر یک خشت ناسالم, یک کاخ را از اعتبار بیاندازیم.
این شیوه انتقاد شیوه سردمداران دولتهای سابق است که خطوط اصلی حرکتشان اصولا با خطوط انقلاب منافات داشت, نه تنها که اشکالات جزئیشان هم هزاران بار از چنین اشکالاتی که من و شما در این دو دولت میبینیم, بیشتر بود. اینها برای از اعتبارانداختن کل سیاست دو دولت نهم و دهم, این مشکلات کوچک و جزئی را بزرگ میکنند, تا دولت را از اعتبار بیاندازند, تا خط انقلابی اصلی آن از اعتبار بیافتد.
این کلاهی بزرگ است که نباید به سر شما بچه حزب اللهی ها برود.
خط اصلی دولت احمدی نژاد خط انقلاب است, و حتی باید بگویم که خط مرحله بعدی انقلاب است. با این مشکلات کوچک باید به شیوه انتقاد سازنده و دلسوزانه برخورد کرد. تا خط اصلی آسیب نبیند. نه این که بر بنیاد این مشکلات کوچک همه خط را مورد حمله قرار داد, تا از این راه آب به آسیاب جریانهایی بریزیم که هدفشان بی اعتبار کردن خط اصلی دو دولت نهم و دهم است, تا باز داستان سازندگی و اصلاحات را از سر بگیرند.
لزومی نداشت شما این کار را در راستای گردآوری رأی توسط آقای مشایی بگذارید و به این شیوه تفسیر کنید. از کجا میدانید که اصلا او در پی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است. میشود تفسیر دیگری هم داشت که خوشبینانه تر است, و آن این که هدف از چنین اقداماتی, که نمونه هایش را از رئیس جمهور نیز دیده ایم (و بنده شخصا با آن مخالفم) جذب این طیف, به جای دفع آن باشد, بر این بنیاد آنها فکر کرده اند در این زمینه جذب بهتر از دفع عمل میکند.
میتوانیم با این رویکرد مخالف باشیم. وافعا هم بسیاری از عناصر حوزه هنری چنان فاسدند که جذب به کار آنها نمیخورد, و همان بهتر که جذب هم نشوند. بسیار خوب. این یک اجتهاد غلط از دولت است. ولی آیا باید بر بنیاد این اجتهاد غلط (البته به نظر من و شما, و ما هم که مبرا از استنتاجهای غلط نیستیم) باید ریشه های دولتی را زد که آشکارا پس از دو دوره انحراف, انقلاب را به بستر اصلی خود باز گرداند, و منشأ خدماتی شد که همه به آن اقرار دارند؟
بچه های پایداری بچه های پاک و بی آلایشی هستند. ولی حیف که میبینیم جوی آنها را گرفته که در اصل ساخته کارگزاران دولتهای سازندگی و اصلاحات است, که هر دو اصولا در راهی مخالف راه انقلاب میرفتند و هنوز هم میروند. شاید همین پاکی و بی آلایشی مفرط باشد که سبب شده است کلاه این فضاسازی ها بر سر آنها برود.
هیچ دو نفری در جهان نیستند که در همه جزئیات با هم یکی باشند. البته من و شما و هر کس میتواند در بسیاری مسائل با دولت کنونی مخالف باشد. ولی این نباید ما را بر آن دارد که خطی را که پس از شانزده سال انحراف بارقه امیدی به دل انقلابیون راه داد, آلوده کنیم. لشکریان دشمن بر دروازه ما صف بسته است. و این لشکریان لشکریان احزابند. همه با هم متحد شده اند که این ریشه را بخشکانند.
هشیاری, هشیاری, هشیاری.
انصاف. انصاف. انصاف
با توجه به پاکی نیتهایتان: موفق باشید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
۰
۱
شما بهتر نیست کنکاشی در سابقه ایشان و همسر ایشان که نسبتی با رییس دولت عدالت محور دارد داشته باشید
پاسخ
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۳۰
۱۴۴
اين مملكت يكي مثل مشايي مي خواهد تا مشكلات را حل كند
پاسخ
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
ماشاا... چه محبوبیتی داره اسفندیار با این همه لایک!
سید ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
۱
۲
منظور از بهار ظهوره امام زمانه ع.تاریخ داره تکرار میشه هرکس مثل امام علی بیاد بخواد عدالت اجرا کنه خواص تبدیل به خوارج ساکتین مارقین ... میشن ساکیتن منافقین خوارج همه از عدالت میترسن نا از رپیس جمهور
پاسخ
علی اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
استفاده از رانت قدرت برای طرح نظرات ... لای ظواهر ناسونالیستی!!!!
پاسخ
اسرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
۳
۰
مشایی جان این کارا چیه؟بشینی سر جات سنگینتری...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها