کد خبر: ۱۱۸۳۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
«کاراکاس» یکی دیگر از وابسته‌های نظامی آمریکا را که نقش او برای توطئه‌چینی به منظور بی‌ثبات کردن ونزوئلا محرز شده بود، از کشور اخراج کرد.

به گزارش598، فارس به نقل از شبکه «راشاتودی»، «الیاس خائوا» وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد که «کاراکاس» دو تن از مقامات نیروی هوایی آمریکا که عناصر نامطلبوبی بودند، را اخراج کرده است.

پیشتر «نیکلاس مادورو» معاون رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا اعلام کرده بود که دشمنان «هوگو چاوز» او را به سرطان مبتلا کرده‌اند.

بر اساس گزارش مقامات ونزوئلا، این دو وابسته نظامی آمریکا، به جاسوسی از ارتش ونزوئلا و توطئه چینی برای بی‌ثبات کردن این کشور متهم شده‌اند.

«تاد بریسلی» سخنگوی نظامی ارتش ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از طریق تلویزیون دولتی در کاراکاس از اتهاماتی که مادورو مطرح کرد آگاه شدیم و می‌توانیم تأیید کنیم که «دیوید دلمونیکا» وابسته نیروی هوایی در مسیر بازگشت به آمریکا است.

مادورو در تلویزیون دولتی ونزوئلا اعلام کرد که پشت تمامی این توطئه‌ها، دشمنان این سرزمین پدری قرار گرفته‌اند.

در دسامبر 2011، چاوز این احتمال را داد که آمریکا رهبران منطقه آمریکای لاتین را از روش‌های خاصی به سرطان آلوده کرده است زیرا «کریستیا فرناندز دو کرشنر» رئیس‌جمهوری آرژانتین نیز به سرطان غضروف مبتلا شده بود.

 آمریکا همواره به بهانه مبارزه با تروریسم تلاش کرده بود تا از تمامی ابزارها برای بی ثبات کردن جامعه ونزوئلا و ساقط کردن دولت این کشور استفاده کند و سالانه با سرمایه‌گذاری‌های چند میلیون دلاری به گروه‌های مخالف چاوز، در مبارزات انتخاباتی و راهبردشان علیه دولت مشاوره داده و یا کمک مالی می‌رسانند و این بودجه در سال 2012 به بیش از 20 میلیون دلار رسید.

آمریکا همچنین در یک برهه زمانی تلاش کرد تا نسخه کودتای ژنرال پینوشه در شیلی درسال 1352 را دقیقاً در ونزوئلا پیاده کنند. همه اعتصاباتی را که علیه دولت شیلی وضع کرده بود، در ونزوئلا علیه دولت «چاوز» نیر به راه انداخت، همان تحریم‌ها راعلیه دولت قانونی وی وضع کرد. همان برچسب ها، اتهامات و فشارهای سیاسی را برای به زانو درآوردن حکومت چاوز اعمال کردند و از همان نظامیان مخالف دولت در ونزوئلا برای راه‌اندازی کودتا در این کشور استفاده کرد که همگی این تلاش‌ها ناکام ماند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز پس از آگاه شدن از مرگ چاوز در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به دنبال گسترش روابط سازنده با ونزوئلا است و همین امر نمایانگر آن است که آمریکا تلاش می‌کند تا خود را بار دیگر به دولت جدید ونزوئلا نزدیک کند.

«النا راس لتینن»، عضو سنای آمریکا از فلوریدا نیز ابراز امیدواری کرد که تحولات اخیر در ونزوئلا زمینه بازگشت دموکراسی را به آن کشور فراهم کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها