کد خبر: ۱۱۸۳۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
با نزدیک شدن به زمان انتخابات پارلمانی در مصر، احزاب مختلف در تلاش برای حل و فصل اختلافاتی هستند که مانع تشکیل ائتلاف فراگیر انتخاباتی است.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از قاهره، حزب الوطن و حزب اسلامی شاخه سیاسی جمعیت «الجهاد» همچنان در تلاش هستند به اختلافات شیخ حازم صلاح ابو اسماعیل، رهبر حزب الرایه با حزب سازندگی و توسعه پایان داده و به این ترتیب مشکلاتی را که تا کنون مانع تشکیل ائتلاف گسترده اسلامی بوده است، برطرف سازند.

پیش‌بینی می‌شود برخی گروه‌ها و احزاب و نیز جنبش‌های اسلامی و ائتلاف‌های انقلابی نیز به ائتلاف مزبور ملحق شوند.

پافشاری شیخ حازم بر رهبری ائتلاف، موجب اختلاف شده است

در این میان، پافشاری شیخ حازم بر رهبری ائتلاف و نیز در اختیار داشتن 50 درصد فهرست انتخاباتی آن هم در شرایطی که هنوز هویت نامزدهای خود را مشخص نکرده است، موجب اختلاف وی با جمیعت اسلامی شده است از همین رو «عماد عبد الغفور» و «شیخ مجدی سالم» از اعضای ارشد الجهاد در دیدارهای فشرده با شیخ حازم  تلاش کردند به اختلافات مزبور پایان دهند.

شیخ مجدی سالم مشاور حقوقی حزب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس فاش کرد که در دیدار با شیخ حازم و رهبران جمعیت اسلامی و حزب سازندگی و توسعه شاهد تمایل فراوان آنان بر تشکیل ائتلاف و برطرف کردن موانع آن بود به ویژه اینکه محافل اسلامگرا به شدت با تشکیل فهرست سوم برای انتخابات پارلمانی مخالف هستند.

وی در توضیح این مطلب افزود: تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها همچنان در جریان است به گونه‌ای که در چند ساعت آینده به منظور نهایی کردن موضوع ائتلاف و تشکیل آن، دیدارهای گسترده‌ای صورت خواهد گرفت به ویژه اینکه وقت تنگ است و با توجه به اینکه کمیته عالی انتخابات از آغاز نام نویسی نامزدها خبر داده است، باید هرچه زودتر به این اختلافات پایان داد.

«خالد الشریف» مشاور اطلاع رسانی حزب سازندگی و توسعه نیز با اشاره به اختلاف بین این حزب و شیخ حازم صلاح ابو اسماعیل گفت: این اختلافات مانع تشکیل ائتلاف انتخاباتی است.

وی یکی از دلایل این اختلاف را پافشاری ابو اسماعیل بر رهبری ائتلاف انتخاباتی و سیاسی پس از پایان انتخابات دانسته و تصریح کرد: جمیت اسلامی با این درخواست موافقت نخواهد کرد.

الشریف، درخواست ابو اسماعیل از جمیعت اسلامی مبنی بر اینکه فهرست انتخاباتی خود را در اختیار او قرار دهد بدون اینکه خود نیز این کار را انجام دهد، درخواستی غیر قابل قبول دانست.

وی با تاکید بر اینکه جمیعت اسلامی با ائتلاف انتخاباتی با اکثر گروههای اسلامگرا موافق است اظهار داشت، اما این اقدام نیازمند رایزنی است.

الشریف ابراز امیدواری کرد که این اختلافات حل و فصل شده و به زودی ائتلاف گسترده انتخاباتی تشکیل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها