کد خبر: ۱۱۸۳۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام از تاثیر کاهش خودکار بودجه واشنگتن و به تبع آن پنتاگون روی کاهش تمرکز آمریکا به سوی آسیا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی چین «شینهوا»، «ساموئل لاکلیر» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام روز گذشته (سه شنبه) به کنگره اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که بلاتکلیفی های بودجه نهایتا به تضعیف استراتژی آمریکا در زمینه ایجاد توازن مجدد در منطقه آسیا و اقیانوس آرام بینجامد.

لاکلیر خطاب به اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت که غیر قابل پیش بینی بودن پروسه تخصیص بودجه، انعطاف پذیری مدیریتی آمریکا را محدود کرده و احتمالا قدرت استراتژیک آمریکا در زمینه ایجاد توازن مجدد را تضعیف می کند و در عین حال توانایی کشور برای عملیات و حفظ نیروهای خود نیز در معرض خطری گسترده قرار می گیرد.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام همچنین گفت که کاهش بودجه روی آمادگی نیروهای ارتش را کم کند و دسترسی به هواپیماها، کشتی ها و ناوهای هواپیمابر آماده عملیات و سایر دارایی های حیاتی برای دسترسی مرکز فرماندهی آمریکا به مناطق تحت حیطه مسئولیتش را کاهش دهد.

لاکلیر در ادامه گفت که مناطق تحت ماموریت نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام به معنای قابلیت این مرکز فرماندهی برای انجام اقدامات معتبر جهت دفع حملات دشمن، پشتیبانی از هفت متحد واشنگتن در منطقه و حمایت از تلاش های جاری برای تضمین ثبات محیط امنیتی منطقه تلقی می شود.

این فرمانده آمریکایی در ادامه از احتمال تاثیر کاهش خودکار بودجه واشنگتن روی برنامه های آموزشی مرکز فرماندهی این کشور در اقیانوس آرام خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها