کد خبر: ۱۱۸۳۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تأمین میوه شب عید تأکید کرد که با شبکه توزیع مناسب، رقابت مطلوبی ایجاد شده و با قیمت مناسبی میوه شب عید در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، صادق خلیلیان امروز در حاشیه رونمایی از 45 دستاورد تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی در پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در تهران در پاسخ به سوال فارس که برنامه پیگیری کشت برون مرزی به کجا رسید، گفت: با چند کشور توافق حاصل شده که جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها کشاورزی انجام دهد و یا سرمایه‌گذاری در تولید داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بخشی از محصول تولیدی مورد نیاز کشورهای طرف قرارداد است و برخی از این محصولات نیز مورد نیاز کشور ما است.

خلیلیان در پاسخ به اسامی کشورها گفت: این کشورها همسایگان شمالی و برخی کشورهای آفریقایی هستند.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه تأثیر قاچاق گوشت بر افزایش قیمت گفت: افزایش نرخ ارز تمایل تولید کنندگان را به صادرات به دلیل ارز آوری مناسبی که ایجاد می‌کند بیشتر کرده است، البته در این میان برخی سودجویان نیز به کشورهای دیگر به صورت قاچاق ارسال می‌کنند.

خلیلیان گفت: با اقدامی که وزارت کشور و دولت در کنترل قاچاق انجام می‌دهد، در برخی استان‌های مرزی که کنترل شده است، قیمت گوشت تا 10 هزار تومان پایین آمده است.

وی ادامه داد: البته با اقدام به توزیع محصولات مورد نیاز در نمایشگاه‌های بهاره و تعاونی‌ها این‌گونه محصولات با قیمت مناسب‌تری دست مردم می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی در زمینه طرح خودکفایی گوشت قرمز گفت: در حال حاضر توصیه کشت دانه‌های روغنی و تولید گوشت از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است و توافقی که با دامداران صورت گرفته با استفاده از ظرفیت دامداری‌های موجود و سرمایه گذاری‌های جدید از محل توسعه کشاورزی و پرداخت تسهیلات با نرخ 7 درصد این هدف دنبال می‌شود.

خلیلیان همچنین از توافق با کشورهای عضو D8 خبر داد و گفت: درحال حاضر کشور برای تأمین بخشی از نیازهای کود سولفاته نیازمند واردات است که با کشورهای عضو گروه D8 در این زمینه توافقاتی حاصل شده است.

وی ادامه داد: ایران در زمینه تولید کود اوره خودکفایی کامل دارد و حتی صادر می‌کند.

خلیلیان همچنین در زمینه تأمین میوه شب عید تأکید کرد که با شبکه توزیع مناسبی که انجام می‌گیرد، رقابت بسیار مطلوبی ایجاد شده و با قیمت مناسبی میوه شب عید در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تولید میوه در سال جاری بسیار مناسب بوده و رشد 25 درصدی صادرات را شاهد هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها