کد خبر: ۱۱۸۳۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
پلیس مالدیو اعلام کرد رئیس‌جمهوری سابق این کشور به اتهام سوء استفاده از قدرت در زمان حکمرانیش بر مالدیو، بازداشت شده و به زودی به دادگاه تحویل داده می‌شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حسن حنیف، سخنگوی پلیس مالدیو اعلام کرد: ما برای بازداشت و تحویل محمد نشید، رئیس‌جمهوری سابق مالدیو به دادگاه، دستور قضایی داشتیم و وی هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

نشید پس از آن بازداشت شد که فوریه گذشته در دادگاه حضور نیافت و دستگاه قضایی مادیو حکم بزداشت وی را صادر کرد.

وی که اولین رئیس‌جمهوری منتخب مالدیو به شمار می‌آید، سال گذشته میلادی از منصب خود کنار رفت و پس از مدتی اعلام کرد که با تهدید سلاح مجبور شده از قدرت کناره‌گیری کند.

این درحالی است که کمیته ملی مالدیو پس از آن اعلام کرد که سرنگونی دولت نشید یک کودتا نبود بلکه انتقال قدرت بر اساس قانون اساسی صورت گرفته است.

نشید قرار است امروز (چهارشنبه) به دادگاه تحویل داده شود و اگر محکوم شناخته شود، نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری مالدیو در هفتم سپتامبر نامزد شود.

هواداران حزب دموکرات مالدیو که نشید از اعضای ارشد آن است، دولت را متهم کرده‌اند که محاکمه نشید با هدف کنار زدن وی از انتخابات برگزار می‌شود.

مالدیو که در اقیانوس آرام قرار دارد، در سال 2008 اولین انتخابات آزاد خود را برگزار کرد که در آن نشید در رقابت با مامون عبدالقیوم که 30 سال بر این کشور حکمرانی کرد، پیروز شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها