کد خبر: ۱۱۸۳۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
وزیر دفاع آمریکا که پیشتر یکی از منتقدان سیاست‌های رژیم صهیونیستی بود، با استقبال گرم از وزیر جنگ این رژیم در پنتاگون بر تعهد آمریکا در قبال تل‌آویو تأکید کرد.

به گزارش598،  فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا و «ایهود باراک» روز سه‌شنبه در پنتاگون با یکدیگر دیدار کردند.

هیگل در طول این دیدار به باراک تضمین داد که آمریکا به تأمین امنیت اسرائیل و همچنین به حفظ برتری کیفی ارتش اسرائیل نسبت به ارتش‌های جهان عرب متعهد است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تأکید کرد که تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا سرمایه‌گذاری آمریکا در اسرائیل به ویژه با در نظر گرفتن سامانه‌های دفاعی آن علیرغم مشکلات مالی ادامه پیدا کند.

هیگل که درست قبل از کسب رأی اعتماد از نمایندگان کنگره از برخی مواضع رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داده بود، هم‌اکنون در دیدار با وزیر جنگ این رژیم در پنتاگون بر تعهد آمریکا در مقابل اسرائیل تأکید کرد.

یکی از مقامات دفاعی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر دفاع هیگل به همکاری با اعضای کنگره برای دادن این تضمین متعهد است که هیچ گونه خللی در تأمین بودجه «گنبد آهنین»، «آرو» و موشک «داوید اسلینگ» و سامانه‌های دفاع موشکی ایجاد نشود.

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوهای نزدیک به دو ساعت هیگل با باراک نمایانگر اولین دیدار رو در رو وی با همتای اسرائیلی وی از زمانیکه صدارت پنتاگون را در 27 فوریه سال جاری میلادی برعهده گرفت، به حساب می‌آید.

هیگل و باراک در خصوص موضوعاتی چون برنامه هسته‌ای ایران و تحولات سوریه و همچنین ادعاهای استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی در کشور سوریه گفت‌وگو کردند.

وزیر دفاع آمریکا که از برخی سیاست‌های تحریم علیه ایران انتقاد کرده بود هم‌اکنون در دیدار با باراک اعلام کرد که تمامی گزینه‌ها برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران بر روی میز قرار دارد و گرچه آمریکا معتقد است که همچنان زمان برای راه‌حل دیپلماتیک برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد اما پنجره زمان در حال بسته شدن است.

«جیمز ماتیس» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه روز سه‌شنبه در کمیته سرویس‌های مسلح سنا آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های کنونی و تلاش‌های دیپلماتیکی کارساز نیست.

در حالیکه وزیر دفاع آمریکا به دلیل مواضع خود علیه اسرائیل مورد انتقاد جمهوری‌خواهان قرار گرفته بود، با آغوشی باز از باراک استقبال کرد و او را در آغوش گرفت.

پس از دیدار هیگل و باراک، پنتاگون بیانیه‌ طولانی و مفصلی را به همراه چندین عکس از این دیدار منتشر کرد و محتویات این بیانیه ظاهراً خطاب به جامعه یهودیان آمریکا و دوستان اسرائیل بود.

وزیر دفاع آمریکا ابراز امیدواری کرد که به زودی از تل‌آویو دیدار کند و همچنین بر روابط کاری برجسته خود و باراک تأکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها