کد خبر: ۱۱۸۲۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
دهمین تقابل استقلال و تراکتورسازی در لیگ برتر جمعه به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، تیم‌های استقلال و تراکتورسازی تبریز جمعه از هفته بیست و نهم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی برای دهمین‌بار به مصاف هم می‌روند که در 9 دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر 3 برد برای آبی‌پوشان تهرانی، 3 برد برای تبریزی‌ها و 3 تساوی ثبت شده است.

در این میان سهم استقلال از 25 گلی که در دیدارهای رو در روی استقلال - تراکتورسازی به ثمر رسیده 14 گل و سهم تبریزی‌ها هم 11 تعداد گل است تا به این ترتیب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره 26 در این دیدار باشند.

تراکتورسازی که در رقابت‌های فصل اول لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرد دیگر تا نهمین فصل از حضورش در بالاترین سطح فوتبال ایران خبری نبود تا به این ترتیب در این مدت از تاریخچه رویارویی‌های استقلال – تراکتورسازی خبری نباشد.

برتری 4 بر صفر استقلال در فصل اول به عنوان بهترین برد استقلال و برد 2 بر صفر تراکتورسازی که در نیم فصل اول رقابت‌های امسال رخ داد به عنوان بهترین برد این تیم در این میان محسوب می‌شود، ضمن اینکه برتری 3 بر 2 تراکتورسازی که دور رفت فصل گذشته به ثبت رسیده است به عنوان پرگل‌ترین دیدارهای تاریخچه استقلال و تراکتورسازی به شمار می‌رود. در این میان هیچگاه شاهد تساوی بدون گل بین دو تیم نبوده‌ایم و 2 تساوی یک بر یک و یک تساوی 2 بر 2 هم در تاریخچه رویارویی‌های دو تیم دیده می‌شود.

نکته قابل توجه در این میان اینکه استقلال در دیدارهای برگشت دو تیم، 2 بر یک پیش است و در دیدارهایی که به میزبانی تهران برگزار شده هم 2 بر یک از حریفش عقب است و 2 شکست خانگی به این تیم توسط تراکتورسازی تحمیل شده است.

نکته دیگر اینکه پس از صعود تراکتورسازی به لیگ برتر بدون شک این تیم یکی از موانع قهرمانی استقلال در این فصول اخیر محسوب شده است. هنوز گل زیبای کرار جاسم که از روی ضربه کاشته در دقایق پایانی دیدار دور برگشت فصل دهم به ثبت رسید در اذهان باقی است و چه بسا این شکست، شاگردان آن زمان مظلومی را از رسیدن به قهرمانی محروم کرد.

استقلال در حالی جمعه با تراکتورسازی دیدار می کند که در بازی رفت امیر قلعه‌نویی به دلیل عمل جراحی زانو و فوت مادرش نتوانست تیمش را در تبریز همراهی کند تا از شعارهای هواداران این تیم در امان باشد. (پس از پیگیری‌های قلعه‌نویی برای رسیدن به مبلغ قراردادش از تراکتورسازی، اختلاف بین مسئولان تراکتور و قلعه‌نویی بالا گرفته و کار تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم پیش رفت که این موضوع در نهایت واکنش هواداران تبریزی و شعارهای آنها در ورزشگاه علیه امیر پاشای فصل گذشته‌شان را در پی داشت).

استقلال در پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر با 56 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تراکتورسازی با 55 امتیاز دوم است.

**نتایج کامل تمام دیدارهای استقلال و تراکتورسازی در ادوار لیگ برتر حرفه‌ای به شرح زیر است:

فصل اول لیگ برتر:

دور رفت: استقلال 4 - تراکتورسازی صفر

دور برگشت: تراکتورسازی صفر - استقلال یک

فصل نهم لیگ برتر:

دور رفت: تراکتورسازی یک - استقلال یک

دور برگشت: استقلال 2 - تراکتورسازی 2

فصل دهم لیگ برتر:

دور رفت: تراکتورسازی یک - استقلال یک

دور برگشت: استقلال یک - تراکتورسازی 2

فصل یازدهم لیگ برتر:

دور رفت: استقلال 2 - تراکتورسازی 3

دور برگشت: تراکتورسازی صفر - استقلال 2

فصل دوازدهم لیگ برتر:

دور رفت: تراکتورسازی 2 - استقلال صفر

دور برگشت: استقلال ؟ - تراکتورسازی ؟

**گزارش بازی دور رفت دو تیم در فصل دوازدهم لیگ برتر:

«شکست آبی‌ها بدون قلعه‌نویی/تراکتور جای استقلال را گرفت»

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال از ساعت 15 بیست و نهم مهرماه امسال در ورزشگاه یادگار امام تبریز با حضور بیش از 50 هزار تماشاگر آغاز شد که این دیدار در پایان با  گل های دقیقه 39 فلاویو لوپز و میلاد فخر الدینی90+1 با نتیجه دو بر صفر به سود تراکتورسازی به پایان رسید.

قضاوت این بازی برعهده سعید مظفری‌زاده بود. وی به محمد نصرتی و مهدی کیانی از تراکتورسازی  و حنیف عمران زاده از استقلال کارت زرد نشان داد.

تیم استقلال با این نتیجه از 11 بازی همچنان 19 امتیازی شد و تراکتور با کسب این 3 امتیاز خانگی با 20 امتیاز و تفاضل گل 7+ جای استقلال را در رده چهارم گرفت.

امیر قلعه نویی به دلیل عمل جراحی روی پایش و توصیه پزشکان برای استراحت، همراه استقلال به تبریز نرفته بود.

ترکیب تراکتورسازی:

عقیل اعتمادی،محمد نصرتی،مرتضی اسدی،مصطفی اکرامی،میلاد فخرالدینی،قاسم دهنوی،مهدی کیانی،مهدی کریمیان،فلاویو لوپز(4+90 ژائو ویلا)،محمد ابراهیمی(86 سید حسین حسینی) و آلفونسو گونزالس(82 سید مهدی سید صالحی)

سرمربی: تونی اولیویرا

ترکیب استقلال:

سیدمهدی رحمتی،حنیف عمران زاده،پژمان منتظری،علی حمودی( 82 میثم حسینی)،هاشم بیگ زاده،امیر حسین صادقی(26 میثم بائو)،جی لویید ساموئل،خسرو حیدری،امین منوچهری،سیاوش اکبرپور و میلاد میداودی(46 آرش برهانی)

مربی: مجید صالح

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
زنجانلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
ياشاسين تراكتور ائليمين افتخارلي تيمي
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها