کد خبر: ۱۱۸۲۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای اسرائیلی خود اعلام کرد، آمریکا به رغم کاهش بودجه دفاعی‌اش همچنان از سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، چاک هاگل، وزیر دفاع جدید آمریکا در دیدار با ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا به رغم مشکلات مالی و کاهش بودجه دفاعی‌اش، به حمایت از سامانه دفاعی اسرائیل متعهد است و کمک‌های واشنگتن به پروژه‌های دفاع موشکی اسرائیل از جمله سامانه گنبد آهنین ادامه خواهد داشت.

بنا به گفته یک منبع رسمی در پنتاگون، هاگل در دیدار با ایهود باراک اعلام کرده است که کاهش بودجه دفاعی آمریکا بر کمک‌های نظامی‌ واشنگتن به اسرائیل تاثیری نخواهد گذاشت.

بنا به گفته این منبع، هاگل تاکید کرده است که با همکاری اعضای کنگره آمریکا برای عدم توقف کمک‌های آمریکا به پروژه‌های دفاعی اسرائیل که گنبد آهنین نیز جزئی از آنها به شمار می‌رود تلاش خواهد کرد.

هاگل - باراک

روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة نیز در این خصوص نوشت: هاگل در دیدار دو ساعته خود با باراک تلاش کرد تا به وی اطمینان کاهش بودجه آمریکا بر حمایت‌های این کشور از سامانه دفاعی اسرائیل تاثیر نمی‌گذارد و پنتاگون برای ادامه کمک‌ها به تل‌آویو تلاش می‌کند.

جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت: هاگل تاکید کرده است که نسبت به امنیت اسرائیل به تعهداتش پایبند است و این تعهدات از طریق ادامه کمک‌های نظامی آمریکا به سامانه دفاعی اسرائیل و حفظ پیشرفت‌های نظامی اسرائیل عملی خواهد شد.

لیتل در ادامه گفت: هاگل و باراک در این دیدار در خصوص لزوم باقی‌ماندن سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی سوریه در دست نظام این کشور تاکید و اعلام کردند: تدابیر اضطراری آمریکا و اسرائیل برای رویارویی با این تهدید احتمالی اتخاذ شده و ادامه دارد.

هاگل در بخش دیگری از مذاکراتش با باراک اعلام کرد: واشنگتن معتقد است که حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک همچنان امکان پذیر است اما در صورتی که طفره رفتن‌ها کاهش یابد.

باراک نیز اعلام کرد: اسرائیل هرگز اجازه نمی‌دهد که ایران به سلاح‌ هسته‌ای دست یلبد و برنامه‌های اتمی خود را گسترش دهد چرا که سلاح‌ هسته‌ای ایران بزرگترین چالش‌ برای اسرائیل، منطقه و جهان خواهد بود.

تعهدات وزیر دفاع آمریکا برای حمایت از سامانه دفاعی اسرائیل در حالی صورت گرفت که منابع آگاه خبری اعلام کرده بودند، بودجه آمریکا کاهش یافته است و کمک‌های نظامی و غیر نظامی آمریکا به تل‌آویو در سال 2014 کاهش چشمگیری خواهد داشت.

همچنین برخی از منابع نیز تاکید کردند، آمریکا و تل‌آویو در خصوص کاهش کمک‌های نظامی واشنگتن به اسرائیل که شامل توسعه سامانه دفاع موشکی اسرائیل می‌شود دچار اختلاف شده‌اند.

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود که کشورش به حمایت نظامی از اسرائیل پایبند است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها