کد خبر: ۱۱۸۲۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا پس از آنکه کاخ سفید اسناد محرمانه در خصوص ترور هدفمند آمریکایی‌ها را تسلیم کرد، موافقت خود را با کاندیداتوری جان برنان، به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سناتورهای عضو کمیته اطلاعاتی با 12 رای موافق و سه رای مخالف کاندیداتوری جان برنان را به عنوان رئیس سازمان سیا پذیرفتند.

بدین ترتیب جان برنان پس از چاک هاگل، وزیر دفاع جدید و جان کری، وزیر امور خارجه جدید آمریکا سومین مقام دولت باراک اوباما در زمینه امنیت ملی است که تایید می‌شود.

قرار است در روزهای آینده رای‌گیری کل مجلس سنا در خصوص تایید جان برنان صورت گیرد.

سناتور دیان فینشتاین، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای به منظور اعلام نتیجه رای اظهار داشت: هیچ کس بهتر از جان برنان آماده ریاست سازمان سیا نیست.

برنان یک فرآیند تایید دو ماهه را از سر گذراند در حالی که برخی قانونگذاران آمریکایی تاکید داشتند پرسش‌هایی در خصوص کاندیداتوری وی مطرح است.

برخی از این قانونگذاران نیز از مساله کاندیداتوری وی به عنوان اهرمی برای مجبور کردن کاخ سفید به منظور انتشار اطلاعات محرمانه بیشتر استفاده می‌کردند.

نمایندگان جمهوری‌خواه عمدتا خواهان پاسخ‌هایی در خصوص برنامه حملات پهپادهای آمریکایی و حمله مرگبار به دیپلمات‌های آمریکایی در 11 سپتامبر سال گذشته در شهر بنغازی لیبی بودند.

قانونگذاران آمریکایی روز سه شنبه پس از آنکه کاخ سفید پذیرفت اطلاعات بیشتری از جمله برخی اسناد محرمانه وزارت دادگستری آمریکا در خصوص اختیارات رئیس‌جمهور برای فرمان کشتار آمریکایی‌ها در عملیات‌های ضد تروریستی منتشر کند تقریبا آنچه را که می‌خواستند به دست آوردند.

دیان فینشتاین تاکید کرد: من شب گذشته با کاخ سفید به توافق رسیدم تا همه نظرات دفتر مشاوره‌ حقوقی را در خصوص کشتار هدفمند آمریکایی‌ها بررسی کنم.

وی افزود: این تاسف برانگیز است که این مسائل در روند تاخیر ایجاد کرد اما من مطمئن هستم که اکنون مسائل حل شده‌اند.

همچنین سناتور ساکسبی چامبلیس، جمهوری‌خواه ارشد اطلاعاتی سنا اظهارداشت که به دلیل تناقضاتی در شهادت‌های جان برنان طی ماه گذشته میلادی به وی رای منفی می‌دهد.

وی گفت که همکارانش را تشویق نمی‌کند تا جلوی انتصاب وی را بگیرند و انتظار دارد که جان برنان احتمالا تایید شود.

کاخ سفید نیز عنوان داشت که اسناد خود را به این هدف تسلیم قانونگذاران می‌کند تا به تسریع تایید جان برنان کمک کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها