کد خبر: ۱۱۸۲۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
به دنبال درگذشت هوگو چاوز هزاران تن از مردم عزادار ونزوئلا به خیابا‌ن‌های مرکز شهر کاراکاس آمده و در عزای رئیس جمهوری محبوب‌شان گریسته و همدیگر را در آغوش گرفته و شعارهایی در حمایت از وی سردادند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دسته‌های عزادار زنان در حالی که اشک بر صورتشان جاری بود در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری میرافلورس همدیگر را در آغوش گرفته و به پهنای صورت اشک می ریختند.

برخی از آنها تی‌شرتهایی به تن داشتند که این شعار روی آن نوشته شده بود: "فرمانده به پیش برو!"

در همان نزدیکی نیز گروههای عزادار مردان با صورتهای گرفته و غمگین دستهای خود را در هوا بالا برده و شعار می‌دادند: "زنده باد چاوز! زنده باد چاویسمو!"

همچنین مردم در اطراف بیمارستان نظامی که چاوز در آن جان خود را از دست داد، تجمع کردند. سربازان مجهز به تجهیزات ضد شورش شانه به شانه در اطراف این بیمارستان مستقر شده و از آن محافظت می‌کردند.

یامیلینا باریوس، یک کارمند 39 ساله در حالی که در خیابان اشک می‌ریخت، گفت: من چنان رنج بزرگی را احساس می‌کنم که حتی نمی‌توانم صحبت کنم.

وی افزود: چاوز بهترین چیزی بود که کشور داشت... من او را می پرستیدم. بیایید امیدوار باشیم که کشور آرام شده و ما می‌توانیم وظایفی را که برای ما باقی مانده ادامه دهیم.

به دنبال اعلام خبر درگذشت چاوز بسیاری از مردم کار خود را رها کرده و به خانه‌هایشان رفتند و فروشگاه‌ها و دفاتر زود‌هنگام درب خود را بستند و بی‌نظمی در خیابانهای کاراکاس ایجاد شد.

خودروها و اتوبوس‌ها خیابان‌ها را بستند و تنها موتورسیکلتها از آنها می‌توانستند عبور کنند. همچنین دهها مامور پلیس مازاد نیز به مرکز شهر کاراکاس آمدند تا به هدایت ترافیک و نظارت بر خیابانها کمک کنند.

در پی درگذشت چاوز در ونزوئلا هفت روز عزای عمومی اعلام شده و قرار است پیکر چاوز روز جمعه به خاک سپرده شود.


در سوگ چاوز

در سوگ چاوز

در سوگ چاوز

در سوگ چاوز

در سوگ چاوز

در سوگ چاوز

در سوگ چاوز

در سوگ چاوز

در سوگ چاوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
gyut
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
من هم درحال تدارک حلوا وساخت یک عدد حجله برای مرحوم مغفور هوگوچاوز میباشم....
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
598 حرمت- دسته عزادار -را نگهدار بنويس گروه هاي عزادار
پاسخ
ملیکا خبازو حجت خباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
خیلی ناراحت شدم چون او مرد بزرگ وسیاست مداری بود . او برای کشور خود جانفشانی میکرد واصلا نباید میمرد حق ایشان مرگ نبود.انشاءالله راهی بهشت بشوند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها