کد خبر: ۱۱۸۲۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
در خیابان‌های «دوشنبه» دستگاه‌هایی الکترونیکی نصب شده‌اند که برای شارژ پولی تلفن همراه استفاده می‌شود.

به گزارش598 ،  به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هر فرد توریست یا بومی تاجیک برای شارژ پولی تلفن همراه خود، کافی است به یکی از دستگاه‌های الکترونیکی که در کنار خیابان‌های شهر نصب شده مراجعه کند.

این دستگاه‌ها شبانه‌روز به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

شارژ پولی اینترنت، تلفن همراه، پرداخت قبض برق، آب و تلفن ثابت، پرداخت قسط بانکی و غیره از جمله خدماتی است که این دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌دهند.

مثلا برای شارژ تلفن همراه خود، بعد از این که نام شرکت مخابراتی خدمات‌دهنده را روی صفحه این دستگاه‌ها مشخص و شماره تلفن خود را وارد می‌کنید، صفحه‌ای در مقابل شما ظاهر می‌شود که مبلغ مورد نظری که قصد شارژ آن را دارید مشخص می‌کند.

و شما به هر میزانی که قصد شارژ پولی  تلفن خود را داشتید از یک سامانی تا 500 سامانی می‌توانید از این دستگاه‌ها الکترونیکی استفاده کنید.

دستگاه‌هایی که فقط برای شارژ، اسکناسی تحویل می‌گیرد که حتی روی آن نوشته‌ای نباشد.

این دستگاه‌ها همچون عابربانک که پرداخت وجه را نیز انجام می‌دهد نیست و تنها دریافت‌کننده پول محسوب می‌شوند.

روی صفحه دیجیتالی این دستگاه‌ها نام شرکت‌های مخابراتی تاجیکستان درج شده و مشتریان با انتخاب شرکت مورد نظر خود می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

«بابیلون» (تاجیکی)، «بیلاین» (تاجیکی–روسی)، «مگافن» (تاجیکی–روسی) «تی ک» (تاجیکی-چینی)، «تی سل» (روسی که در تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان فعال است) و «تلفن تکنولوژی تاجیکستان» (خصوصی) از جمله شرکت‌های مخابراتی دولتی هستند که خدمات مذکور را به مشتریان عرضه می‌کنند.

سامانه اینترنتی «اوستا» به نقل از «رفیق‌جان شاکراف» معاون خدمات مخابراتی جمهوری تاجکیستان اعلام کرد که تعداد مشتریان تلفن همراه 8 میلیون 300 هزار نفر است که از این تعداد 4 میلیون 700 هزار سیم‌کارت فعال است.

همچنین گفت که در این کشور 3 میلیون 700 هزار نفر از اینترنت استفاده می‌کنند یعنی به طور متوسط از هر 100 نفر، 60 نفر دارای تلفن همراه و نیز از هر 100 نفر، 47 نفر از اینترنت استفاده می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها