کد خبر: ۱۱۸۱۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان داشت:
آقا تهرانی اظهار داشت: سبک زندگي در اقتصاد، خانواده، سياست و همه زمينه‌هاي ديگر مطرح است و اگر نظر اسلام و غرب را درباره آن بيابيم و وضعيت موجود خود را مقايسه کنيم، متاسفانه خواهيم ديد در بسياري از موارد به نظرات غربي نزديک‌تريم تا نظرات اسلامي. وي با اشاره به اينکه غرب با دو شيوه با کشورهاي مستقل برخورد مي‌کند، اظهار داشت: اولين شيوه سکولاريزه کردن سبک زندگي است و اقتصاد، سياست، و ديگر عرصه‌هاي زندگي را سکولاريزه مي‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر آقاتهراني طی سخنانی در بین دانش آموختگان موسسه آموزشی و پژهشی امام خمینی(ره) با اشاره به رشد و تکامل بشريت اظهار داشت: امت‌ها هرچه جلوتر آمده‌اند رشد بيشتري يافته‌اند. و لذا انبياء نيز شيوه‌هاي بيان و حتي اعجازشان نيز متفاوت بود.

وی افزود: لذا اعجاز حضرت موسي(ع) تبديل عصا به اژدها و يدبيضاء بود و عده‌اي که ايمان آورده‌بودند نيز با گوساله‌ي سامري - علي‌رغم مشاهده معجزات موسي (ع) - فريب خورده‌اند و برآن سجده کرده‌اند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اما با رشد مردم، معجزه حضرت رسول اکرم (ص) قرآن بود که بيان، موعظه و استدلال بود؛ لذا مخالفان آن نيز از همين روش استفاده مي‌کنند. و هم اکنون بيشترين حملات به اسلام حملات فکري و انديشه‌اي است.

آقا تهراني با اشاره به اينکه درکميسيون فرهنگي حملات دشمنان به اسلام را بهتر درک کرده‌ايم ادامه داد: نگاهي به وضع رسانه و سينما، تئاتر و برخي دست‌اندرکاران آن کاملاً واضح است که نمونه‌اي از آن است.

وي با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در زمينه سبک زندگي اظهار داشت: سبک زندگي در اقتصاد، خانواده، سياست و همه زمينه‌هاي ديگر مطرح است و اگر نظر اسلام و غرب را درباره آن بيابيم و وضعيت موجود خود را مقايسه کنيم، خواهيم ديد در بسياري از موارد به نظرات غربي نزديک‌تريم تا نظرات اسلامي.

آقاتهراني اهتمام به ولايت و ولايت‌مداري را رکن مهم اسلام و انقلاب دانست و افزود: بايداز اين رکن به بهترين نحوحراست کرد. چرا که حملات دشمن همواره متوجه ولايت فقيه بوده و حتي در دعواهاي اخير بين مجلس و دولت رسانه‌هاي بيگانه، پيکان حملات را به طرف رهبر انقلاب نشانه گرفتند.

وي با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه که متاثر از انقلاب اسلامي است، ادامه داد: از سوي ديگر ايران در زمينه‌هاي علمي پيشرفت‌هاي بسيار چشم گيري داشته است و در حالي‌که در گذشته اصلا به حساب نمي‌آمديم، امروز رتبه اول توليد علم در دنيا را داريم.

وي با اشاره به پيشرفت‌هاي کشور در زمينه‌ي هسته‌اي  اظهار داشت: زماني از داشتن يک سانتري‌فيوژ محروم بوديم و غرب از دادن آن به ما ابا مي‌کرد، اما امروزه در برخي جاها بيش از 10هزار سانتري‌فيوژ در حال کارکردن  است. پيشرفت‌هاي ايران در زمينه‌هاي ديگر از جمله نانو، رويان و پيشرفت‌هاي پزشکي نيز چشم‌گير بوده‌است.

آقاتهراني با اشاره به غناي کشور افزود: اما متاسفانه از داشته‌هايمان بد استفاده مي‌کنيم. به عنوان نمونه سنت به عنوان يکي از نعمت‌هاي الاهي است که متاسفانه به گونه‌اي از آن استفاده نکرديم که سبب تنبلي‌ما شد.

وي با اشاره به اينکه غرب با دو شيوه با کشورهاي مستقل برخورد مي‌کند، اظهار داشت: اولين شيوه سکولاريزه کردن سبک زندگي است و اقتصاد، سياست، و ديگر عرصه‌هاي زندگي را سکولاريزه مي‌کنند.

حجت‌الاسلام آقاتهراني افزود: همين امروزه راه‌کارهايي که براي حل مشکلات اقتصادي مطرح مي‌شود غربي است و نه اسلامي و حتي با اقتصاد اسلامي آشنايي هم نداريم.

وي افزود: شيوه دوم غرب تقليد است که ناشي از سطحي‌نگري و ساده‌انگاري ملت‌هاست. از اين‌رو حضرت امام (ره) آمريکا را شيطان بزرگ دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها