کد خبر: ۱۱۸۰۷۱
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی برگزاری جشنواره های فرهنگی مختلف با لبنان را دارد.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، محمدشریف ملک زاده در دیدار با ˈ گابیلونˈ وزیر فرهنگ لبنان به تفاهمنامه همکاری های امضا شده میان ایران و لبنان در حوزه میراث فرهنگی در سال 89 اشاره کرد و افزود: برای اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه باید یک کمیته فنی مشترک تشکیل و نخستین جلسه آن هر چه سریعتر در تهران برگزار شود.
 
وی در ادامه خواستار برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های فرهنگی مشترک بین ایران و لبنان شد و گفت: برگزاری این جشنواره ها حتی می تواند در برگیرنده دیگر کشورهای عربی درمنطقه و نقاط مختلف جهان باشد.
 
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ محدودیتی در توسعه روابط ایران و لبنان وجود ندارد ادامه داد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و دینی بین ایران و لبنان، دولت ها و ملت های دو کشور نیز به یکدیگر علاقمند هستند.
 
ملک زاده با بیان اینکه ایران از توسعه روابط با لبنان در حوزه ماموریت های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استقبال می کند افزود: ظرفیت های موجود در ایران می تواند زمینه ساز توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور باشد.
 
وی تاکید کرد: از این رو برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، انتقال دانش میان دو کشور و همکاری های تخصصی در حوزه کاوش می تواند از مهمترین حوزه های همکاری ایران و لبنان در حوزه میراث فرهنگی باشد.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت، ارزش و جایگاه میراث فرهنگی ایران اظهار داشت: در مراسم امروز نقشه باستان شناسی کشور رونمایی می شود که این نقشه نشان دهنده اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی ایران بزرگ است.
 
وی با بیان این که حوزه فرهنگی یکی از مهم ترین و حساس ترین مسوولیت هایی است که هر فردی می تواند عهده دار آن شود اظهار داشت: با توجه به اشتراکات مهم در حوزه وزارت فرهنگ لبنان و سازمان میراث فرهنگی ایران می توان در خصوص توسعه مناسبات فرهنگی دو کشور برنامه ریزی کرد.
 
معاون رئیس جمهوری همچنین به استقامت و پایداری دولت و ملت لبنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: این پایمردی و پایداری لبنان به نتیجه خواهد رسید و مطمئن هستم که پیروزی از آن لبنان خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش در این دیدار وزیر فرهنگ لبنان نیز با اظهار خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مقامهای جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر چه برای نخستین بار است که به ایران سفر می کنم اما به شدت تحت تاثیر فرهنگ و مهمان نوازی مردم ایران قرار گرفتم.
 
گابیلون با اشاره به جاذبه های فراوان گردشگری ایران اضافه کرد: در بازدید از موزه ملی ایران متوجه عمق اشتراکات فرهنگی میان ایران و لبنان شدم و مطمئن هستم که روابط فرهنگی ایران و لبنان به بهترین شکل ممکن توسعه خواهد یافت.
 
وزیر فرهنگ لبنان با ابلاغ سلام گرم دولت و ملت لبنان به دولت و ملت ایران اضافه کرد: علاقمندی های بسیاری میان دو کشور وجود دارد و در واقع ریشه های فرهنگی مشترکی را در دو کشور شاهد هستیم.
 
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به لبنان و استقبال بی نظیر مردم این کشور از رییس جمهور ایران اضافه کرد: این استقبال بی نظیر نشان دهنده علاقمندی دولت و مردم لبنان به جمهوری اسلامی ایران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها