کد خبر: ۱۱۷۹۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
سفیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در قطر اعلام کرد، ظرف چند روز آینده سفارت سوریه در دوحه بار دیگر بازگشایی شده و پرچم مخالفان بر فراز آن به اهتزاز درمی‌آید.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نزار الحراکی، سفیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در قطر در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کرد: ظرف چند روز آتی سفارت سوریه در دوحه بازگشایی شده و پرچم مخالفان بر فراز آن به اهتزاز درمی‌آید و کارمندان این سفارتخانه مانند هر سفارتخانه رسمی دیگری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

الحراکی در ادامه گفت: قطر ائتلاف مخالفان سوریه را به صورت رسمی و سیاسی به رسمیت شناخته است و سفارت نیز فعالیت‌های عادی خود را از سر خواهد گرفت و همچون سفارت‌های دیگر فعالیت‌های خود را در این کشور ادامه می‌دهند.

سفیر مخالفان سوریه در قطر در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام قطر وجهه سیاسی و قانونی به مخالفان سوریه داده است و در حقیقت پیامی برای نظام سوریه دارد. تمام کسانی که ائتلاف ملی مخالفان سوریه را به رسمیت می‌شناسند باید بدانند که این اقدام نباید تنها به جوهری روی ورق ختم شود.

الحراکی درباره امکان انجام خواسته‌های سوری‌های مقیم در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سفارت قطر نیز گفت: ما فعلا این اختیارات را نداریم اما در آینده سفارتخانه‌هایی در همه کشورهای حوزه خلیج (فارس) افتتاح خواهد شد.

سفیر مخالفان در قطر وجود چالش‌ها در خصوص پیشبرد این اقدام را تکذیب کرده و گفت: برخی مشکلات ساده و پیش پا افتاده وجود دارد که مربوط به ساختمان سفارت و تمدید گذرنامه‌های سوری‌ها و برخی امور اداری دیگر است و به راحتی می‌توان از آن‌ها گذر کرد.

ائتلاف ملی مخالفان سوریه سیزدهم فوریه ماه گذشته اعلام کرد، دولت قطر تصمیم گرفته ساختمان سفارت سوریه در دوحه را به مخالفان سوریه تحویل دهد. همچنین نزار الحراکی به عنوان سفیر مخالفان سوریه در قطر انتخاب شده است.

الحراکی بلافاصله پس از تعیین خود به عنوان سفیر مخالفان در دوحه گفت: برای همکاری با وزارت خارجه قطر و حل و فصل مشکلات مربوط به گذرنامه‌های شهروندان سوری تلاش خواهد کرد.

(عکس: نزار الحراکی، سفیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در قطر)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها