کد خبر: ۱۱۷۹۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
در حالی که ناآرامی و درگیریها در شهر پورت سعید مصر و میدان التحریر در قاهره همچنان حکمفرما است، ارتش مصر متعهد شد که جان و دارایی مردم را حفظ کند

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، به دنبال کشته شدن پنج تن از جمله دو نیروی پلیس در درگیری‌های روز یکشنبه مصر، ناآرامی‌ها برای سومین روز متوالی در این کشور ادامه داشت و معترضان و نیروهای پلیس در شهرهای المنصوره، پورت سعید و قاهره با هم درگیر شدند.

در جریان ناآرامی‌های شب گذشته، معترضان خودروی پلیس را در ورودی شمال شهر پورت سعید به آتش کشیده و شعارهای "برو، برو" را علیه محمد مرسی، رئیس جمهوری مصرسردادند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که بخشی از طبقه همکف ساختمان استانداری پورت سعید و قسمت‌هایی از ساختمان مدیریت امنیت این شهر به آتش کشیده شد.

کمی بعد از اینکه وزارت کشور مصر اعلام کرد که 39 تن از متهمان در خصوص رخدادهای وزرشگاه پورت سعید در فوریه سال گذشته میلادی را به خارج از شهر انتقال داده است، درگیری‌هایی در پورت سعید رخ داد که در آن پنج تن جان باختند.

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در جریان درگیریها سه روز گذشته در پورت سعید علاوه بر کشته شدن 5 تن، حدود 600 تن نیز زخمی شده‌اند.

وزارت کشور مصر نیز اعلام کرد که دو نیروی پلیس که جان خود را از دس دادند، از سربازان امنیت مرکزی مصر بودند که بر اثر اصابت گلوله افراد ناشناس در مقابل مقر امنیتی شهر کشته شدند.

همزمان با تشییع جنازه سه غیرنظامی ناآرامی‌های پورت سعید، تظاهرکنندگان مجددا با نیروهای پلیس در این شهر درگیر شدند و دو خودروی پلیس را به آتش کشیدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: تظاهرکنندگان خشمگین به مقر امنیتی شهر کوکتل مولوتف پرتاب کرده و نیروهای پلیس نیز در مقابل برای متفرق کردن آنها گاز اشک آور پرتاب کرد.

معترضان از سه هفته گذشته در شهر پورت سعید از نافرمانی مدنی سخن می گویند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت نتوانسته است آرامش را به شهر باز گرداند.

درگیریهای پراکنده‌ای نیز در مقابل هتل "سمیرا میس" در نزدیکی میدان التحریر در قاهره شکل گرفت.

ارتش مصر با از سرگیری درگیریها در پورت سعید بیانیه‌ای صادر کرد که براساس آن متعهد شد که جان و دارائی ساکنان شهر پورت سعید را حفظ کند و تاکید کرد که به سوی تظاهرکنندگان شلیک نکرده و نمی‌کند.

از سوی دیگر وزارت کشور مصر اعلام کرد: افراد ناشناس که به نیروهای ارتش و پلیس در پورت سعید شلیک کرده اند، در تلاشند تا بذر فتنه را میان نیروهای ارتش و پلیس بپاشند.

وزارت کشور مصر عصر روز گذشته در صفحه رسمی خود در پایگاه اجتماعی (فیسبوک) اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی در پورت سعید اقدامات گروههای ناشناس که به نیروهای پلیس شلیک کرده‌اند را زیر نظر دارد.

وزارت کشور مصر از ساکنان پورت سعید خواست که در اطراف تاسیسات دولتی و مقرهای پلیس تجمع نکنند تا عناصر فرصت‌ طلب از تجمع آنها سوء استفاده نکرده آنها را هدف قرار ندهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها