کد خبر: ۱۱۷۶۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
بلندپایه‌ترین کاردینال انگلیسی در بیانیه‌ای با اعتراف به داشتن سوء رفتار جنسی، به خاطر رفتارش عذرخواهی کرده و متعهد شد تا از زندگی کلیسایی کناره‌گیری کند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاردینال اسکاتلندی "کیت اوبراین" تا پیش از استعفایش از سمت اسقف اعظمی کلیسای "سن اندروز و ادینبورگ" که امروز (دوشنبه) صورت گرفت، عالی‌ترین مقام کلیسای کاتولیک بریتانیا بود. استعفای این کاردینال از سوی کشیش‌هایی که خواستند نامشان فاش نشود به اطلاع روزنامه‌ای رسید و آنها اعلام کردند که این کاردینال رفتار نامناسبی با آنها داشته است.

کیت اوبراین در ابتدا این ادعاها را رد کرده و گفت، استعفایش به این دلیل است که نمی‌خواسته تا ذهنش از نشست محرمانه و قریب الوقوع کاردینال‌ها که به خاطر انتخاب جانشین پاپ بندیکت شانزدهم برگزار می‌شود، منحرف شود. اوبراین همچنین نخستین کاردینالی است که به خاطر رسوایی شخصی از مجمع کاردینال‌ها کناره‌گیری می‌کند. کاردینال‌های دیگر درگذشته یا به خاطر ضعف و یا به خاطر آنکه دولت‌هایشان آنها را از مشارکت بازداشته‌اند، بازنشسته و خانه‌نشین شده‌اند.

کلیسای کاتولیک در اسکاتلند در بیانیه‌ای منتشر شده‌ای به نقل از کیت اوبراین نوشت: من از افرادی که به آنها بی‌احترامی کرده‌ام عذرخواهی می‌کنم و از آنها می‌خواهم تا مرا ببخشند. من از این کلیسای کاتولیک و همچنین مردم اسکاتلند نیز عذر می‌خواهم، در حال حاضر من خودم را بازنشسته کردم. من دیگر سمتی در کلیسای کاتولیک اسکاتلند ندارم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها