تریبون مستضعفین - از شب گذشته شایعه‌ی جدیدی پیرامون اتفاقات وزارت اطلاعات و شخص رئیس‌جمهور به صورت گسترده‌ای در حال انتشار است که نگاهی به منبع اصلی خبر، جعلی بودن آن را نشان می‌دهد.

خبر حضور احمدی‌نژاد به تلویزیون در چند روزه آینده به نقل از حجة الاسلام میرتاج الدینی درحالی منتشر شد که شایعه پراکنان با سوءاستفاده از این خبر و برای ملتهب نشان دادن فضا، مدعی شدند که در صورت ضبط بودن برنامه، رییس‌جمهور در این گفتگو شرکت نخواهد کرد!

شایعه پراکنان با تشکیک در مورد پخش زنده این گفتگو، تلاش دارند به مخاطبان خود اینگونه القاء کنند رئیس‌جمهور در این مصاحبه قصد دارد به افشای بسیاری از پشت و پرده‌های نظام بپردازد و چون این برای نظام خطرناک است قرار است این برنامه ضبط شده پخش شود!

در این میان سایت‌های خبری منبع این خبر را سایت روزنامه «هفت صبح» اعلام کرده‌اند اما نگاهی دقیق به این سایت، نشان دهنده عدم دقت یا شیطنت و عدم رعایت اخلاق رسانه‌ای توسط بازنشر دهندگان این خبر است.

روزنامه «هفت صبح» از چند روز گذشته بر روی دکه مطبوعات قرار گرفته است و نشانی اینترنتی آن www.7sobh.com است؛ در حالی که منبع خبر «مصاحبه هفته آینده رییس‌جمهور، ضبط شده یا زنده؟»، سایت www.7esobh.com است! این درحالیست که روزنامه هفت صبح سه شنبه همین هفته با درج خبری با عنوان «دامنه‎های بی‌اعتبار در فضای مجازی» جعلی بودن این سایت را اعلام کرده و انتساب آن را به روزنامه هفت صبح رد کرده بود.

بعید است منتشرکنندگان شایعه اخیر فرق سایت اصلی، حرفه‌ای و شناسنامه‌دار روزنامه هفت صبح (۷sobh) و سایت جعلی، آماتور و بی‌صاحب هفت صبح(۷esobh) را تشخیص نداده و دچار یک سوء تفاهم شده باشد!

برخی از سایت‌هایی که این خبر را منتشر یا درباره آن تحلیل ارائه نموده‌اند تا زمان انتشار این خبر در این پیوندها قابل رؤیت‌اند: + ، + ، + ، + ، + ، + و …

بار دیگر شاید ضروری باشد خود و بقیه رسانه‌های خبری را به این تکلیف رهبری در این برهه حساس زمانی معطوف کنیم که ایشان ضمن اشاره به مسؤولیت سنگین رسانه‌ها، مطبوعات، گروهها و افراد تأثیرگذار برای حفظ آرامش روانی مردم، تاکید کرده‌اند: «شرایط کنونی کشور بسیار آرام و مناسب و روحیه مردم هم مستحکم است، بنابراین مسؤولان، نخبگان سیاسی و فرهنگی و فعالان مطبوعات و رسانه‌های مجازی نباید بگونه‌ای سخن بگویند و یا مطلبی منتشر کنند که القای نبود آرامش و دو دستگی در کشور شود زیرا این موضوع، خلاف واقع است.»