کد خبر: ۱۱۷۳۷۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
مهدي تاج سرپرست سازمان ليگ هفته گذشته نامه‌اي به مديران سه باشگاهي كه در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند، ارسال كرد و از آنها خواست براي جلسه هم‌انديشي، روز شنبه به فدراسيون بروند.

طبق خواسته سرپرست سازمان ليگ ديروز علي فتح‌ا...زاده مديرعامل استقلال، محمدحسين جعفري مديرعامل تراكتورسازي و رحيمي مديرعامل سپاهان به دفتر تاج رفتند تا نظرات خود را درباره تاريخ بازي‌ها از جمله بازي‌هاي جام حذفي كه مابين بازي‌هاي ليگ قهرمانان برگزار مي‌شود به سرپرست سازمان ليگ بدهند. اين سه مديرعامل چند ساعتي در سازمان ليگ حضور داشتند.

البته به خاطر اينكه پيش از اين مديران استقلال به تاريخ برگزاري بازي جام حذفي استقلال و سپاهان اعتراض داشتند طبيعتا مديرعامل اين تيم حرف‌هاي بيشتري براي گفتن داشت. از اين دیروز آلبرت يكي از مسوولان سازمان ليگ در ارتباط با جلسه تاج با مديران سه باشگاه گفت: «مساله ما شخصي نيست. ما هدفمان ضربه نخوردن تيم ملي و باشگاه‌ها است و بايد برنامه‌هاي خود را طبق برنامه‌اي كه AFC به ما داده است تنظيم كنيم به همين خاطر آقاي تاج از مديران استقلال، سپاهان و تراكتورسازي خواست تا در نشست هم‌انديشي حضور داشته و در اين زمينه او را كمك كنند. نتيجه جلسه هم طي چند روز آينده مشخص مي‌شود.»

طبق اظهارنظر آلبرت، نتيجه جلسه ديروز مشخص نشد. اما امروز در سازمان لیگ جلسه‌ای برای تعیین زمان مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران بین سپاهان و استقلال انجام شد.

طبق اعلام قبلی مسئولان سازمان لیگ قرار است این بازی در نهم فروردین ماه برگزار شود. به دلیل دیدار تیم ملی ایران در ششم فروردین ماه مقابل کویت قرار شده این بازی به زمان دیگری موکول شود. مسئولان سپاهان به شدت روی این مسئله تاکید دارند که زمان مسابقه نباید تغییر کند.

در همین راستا امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال و علیرضا رحیمی امروز در سازمان لیگ فوتبال ایران حاضر شدند. گفته می‌شود هنوز درمورد این مسئله تصمیم قطعی گرفته شده و قرار است در جلسه فردای مسئولان سازمان لیگ تصمیم قطعی گرفته شود. چیزی که مشخص است مسئولان سپاهان بشدت با تعویق این مسابقه مخالف هستند.

استقلالی‌ها دوست دارند که در روز نهم فروردین سال آینده مسابقه لیگ برگزار شود، اما سپاهانی ها تاکید دارند که طبق برنامه باید در روز نهم فروردین سال 92 مسابقه جام حذفی دو تیم برگزار شود.

پس از اتمام این جلسه  علی کاظمی در مورد زمان برگزاری دیدار استقلال و سپاهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی که این روزها با حواشی روبه‌رو شده است، گفت: طبق اعلام قبلی این مسابقه باید در تاریخ نهم فروردین ماه برگزار شود. اگر بازی را در آن زمان برگزار نکنیم عملا از لحاظ زمانی برای اتمام بازی‌ها وقت کم می‌آوریم.

وی افزود: باشگاه سپاهان با برگزاری بازی در 9 فروردین موافق است اما باشگاه استقلال به دلیل اینکه تیم ملی روز 6 فروردین در کویت بازی دارد و تعدادی از بازیکنانش در اردوی تیم ملی حضور دارند مخالف برگزاری بازی در این زمان هستند و این تاریخ را مناسب نمی‌دانند چون روز سه‌شنبه هفته بعد 13 فروردین و همچنین روز چهارشنبه آن چهاردهم فروردین ماه 92 استقلال و سپاهان در لیگ قهرمانان باید به میدان بروند برای حفظ آمادگی این دو تیم و با توجه به حساسیت بالای لیگ قهرمانان نمی‌توانیم جام حذفی را روز 10 فروردین سال 92 برگزار کنیم.

دبیر سازمان لیگ تاکید کرد: با توجه به محدودیت زمانی‌ که گفته شد انجام بازی در زمان دیگری مقدور نیست. پیشنهاد باشگاه استقلال که مخالف بازی در تاریخ 9 فروردین است این بود که مسابقه نیمه نهایی و فینال جام حذفی به ابتدای فصل بعد موکول شود چرا که قهرمان لیگ برتر تا تاریخ 25 خرداد باید معرفی شود اما برای معرفی قهرمان جام حذفی فرصت بیشتری در اختیارمان قرار دارد.

کاظمی افزود: در همین راستا امروز جلسه‌ای با حضور رحیمی مدیرعامل سپاهان و امیر قلعه‌نویی و علی فتح‌الله‌زاده سرمربی و مدیرعامل استقلال برگزار کردیم. در این راستا روز گذشته جلسه‌ای که محمد‌حسین جعفری مدیرعامل تراکتور‌سازی هم در آن حضور داشت برگزار کردیم. مدیرعامل تراکتور‌سازی با توجه به اینکه تیمش در جام حذفی حضور ندارد مشکلی از این بابت نداشت و فقط تاکیدش بر این بود که با توجه به حساسیت دیدار‌های هفته‌های پایانی لیگ برتر بازی‌ها به صورت همزمان برگزار شود.

دیدارهای هفته 33 و 34 قطعا به صورت همزمان برگزار می‌شود و تلاشمان این است که دیدارهای هفته 32 را هم بین تیم‌هایی که نتایجشان به یکدیگر وابسته است و باعث ایجاد حساسیت در لیگ برتر می‌شود را نیز به صورت همزمان برگزار کنیم.

وی در مورد نتیجه جلسه امروز قلعه‌نویی، فتح‌الله‌زاده و رحیمی اظهار داشت: در این جلسه به نتیجه‌ای نرسیدیم و با توجه به عدم توافق تصمیم بر این شد که هیئت رئیسه سازمان لیگ فردا تشکیل جلسه دهد و در این ارتباط تصمیم‌گیری کند.

کاظمی در مورد اینکه آیا منع قانونی در انجام دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی در تاریخ 9 فروردین وجود دارد گفت: روال این بوده که 3 روز پس از اتمام بازی تیم ملی دیدارهای داخلی را برگزار کنیم. فرقی که این بار وجود دارد این است که استقلالی‌ها معتقدند چون بازی تیم ملی در خارج از کشور است این موضوع باعث می‌شود که بازیکنان ملی‌پوش آنها دچار خستگی شوند.

دبیر سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که در جام حذفی چین‌های دیگری نیز حضور دارند و ممکن است پرسپولیسی‌ها به انجام دیدارهای جام حذفی در لیگ سال آینده اعتراض داشته باشند خاطرنشان کرد: هنوز در مورد این موضوع تصمیم‌گیری نشده و تنها پیشنهادی است که باشگاه استقلال مطرح کرده است. این حق برای هر باشگاهی محفوظ است که پیشنهاد‌های خودش را ارائه کند و هیئت رئیسه سازمان لیگ نیز وظیفه دارد صلاح عمومی را رعایت کند. به عنوان فردی که پیش‌نویس این جلسه را تهیه کردم فردا به عنوان دبیر در جلسه هیئت رئیسه حضور دارم اما خودم حق هیچگونه رایی ندارم. در جلسه فردای هیئت‌رئیسه در مورد این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها