کد خبر: ۱۱۷۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

ده ها نفر از روحانيون و طلاب حوزه هاي علميه بروجرد با امضاي طوماري از مسئولين شهر خواستار اقدامي جدي در برخورد با ترويج پديده بدحجابي در اين شهرستان شدند.

در قسمتي از اين طومار آمده است:

اعتقاد، ايمان، ولايت مداري و حضور در صحنه مردم با بصيرت اين شهرستان بر هيچ ناظر منصفي پوشيده نيست اما چيزي كه قابل انكار نيست اين است كه چند سالي است كه دست هايي پيدا و پنهان، با غرض و يا از سرغفلت، حريم عفاف و حجاب را در شهر، آلوده به مظاهر بي فرهنگي و تحجر غربي كرده اند كه ما به عنوان نمونه مشتي از خروار را ذكر مي كنيم:

1-ترويج انبوه لباس هايي با مدهاي غربي كه هيچ گونه سنخيتي با فرهنگ اسلامي- ايراني ما ندارند در بسياري از فروشگاه ها و حتي كارگاه هاي توليدي (از جواني كه در انتخاب به جز يك گزينه ندارد چه انتظاري مي رود)

2-ترويج بدحجابي با حضور خانم هاي بدحجاب در برخي مراكز خدماتي يا درماني و يا فروشگاه ها به عنوان كارمند يا منشي و يا كارگر.

3-در معرض ديد گذاشتن لباس هاي زنانه و حتي لباس هاي زير زنانه در خيابان و يا پشت ويترين به نحو خجالت آور كه هر انسان غيرت مندي را آزرده مي كند.

4-استفاده از عكس هاي مبتذل و نيمه عريان در داروخانه ها، مراكز فروش وسايل آرايشي، كلوپ ها و ديگر نقاط كه هيچ گونه ضرورتي براي اين كار نيست و حتي خلاف موازين شرعي ماست.

5-پخش آهنگ هايي كه بنابر نظر تمامي آيات عظام حفظهم ا... حرام است در برخي كلوپ ها، كافي نت ها، مراكز خدماتي، آژانس هاي اتومبيل كرايه اي و حتي اتوبوس ها و تاكسي هايي كه زير نظر تاكسيراني كار مي كنند و ديگر مكان هاي داراي مجوز رسمي.

6-فروش انواع و اقسام سي دي هاي مبتذل و آهنگ هاي حرام و حتي مسكرات الكلي در سطح پياده روها.

نكته مهم و دردآور اين است كه غالب اين آسيب ها (اگر نگوييم همه آنها) بدون دخالت مردم و فقط و فقط با يك نامه ابلاغي و دستوري از مسئولين ذي ربط و در كمتر از يك هفته قابل حل است و ديگر جايي براي توجيه نيست. جاي سؤال است كه نهادهاي مربوط چرا هيچ كاري يا حداقل كار مفيدي در اين زمينه نكرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها