کد خبر: ۱۱۷۲۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
نخست‌وزیر ترکیه از ملت کشورش خواست تا به "عملیات سیاه" و گزارش‌های خبری"شرارت آمیز" و "بدخواهانه" در جریان روند صلح با هدف خاتمه دادن به تروریسم اعتنا نکنند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه ضمن اشاره به گزارش رونامه "ملیت" در خصوص دیدار اخیر عبدالله اوجالان، رهبر زندانی گروه کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) با سه تن از نمایندگان کرد از حزب صلح و دموکراسی گفت:از شما مردم درخواستی دارم. لطفا به عملیات سیاه رسانه‌ها و گزارش‌های بدخواهانه و تعمدی درخصوص این روند توجه نکنید.

اردوغان از این روزنامه به دلیل انتشار این مطالب به شدت انتقاد کرد و گفت: اگرمی‌خواهید در روند صلح مشارکت کنید نباید چنین داستان‌هایی منتشر کنید.

وی گفت که تلاش می‌کند تا در خصوص نتیجه این روند اظهار نظر نکند و به اعضای حزب خود نیز همین توصیه را می‌کند و از آنها می‌خواهد تا "صبور و شکیبا" باشند.

اردوغان افزود: این در حالی است که برخی از افراد تلاش می‌کنند که در این روند صلح خرابکاری کنند و نظم آن را برهم بزنند. می‌خواهم درخواستم را دوباره تکرار کنم لطفا بدانید که تمام این داستان‌ها بی اساس و دورغ هستند مگر آنکه ما آنها را تأیید کنیم. برخی از گزارش‌های نوشته شده در خصوص مذاکرات صلح میان اوجالان و سازمان اطلاعات ملی حامی مطالبی بود که دور از ذهن هستند و احتمالا به خاطر تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی علیه این مذاکرات صلح منتشر شده‌اند.

نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که دولتش از اصول خود در مذاکره با پ.ک.ک دست نخواهد کشید.

وی گفت: دولت ترکیه آماده است تا برای پیروزی و موفقیت این مرحله که رفاه و شکوفایی ملت ترکیه را تضمین کند همه سختی‌ها را پشت سر بگذارد. رویارویی تا زمان وادار ساختن پ.ک.ک برای برزمین گذاشتن سلاحهایشان و متوقف کردن خونریزی‌ها ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها