کد خبر: ۱۱۷۲۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای مصری خود از تمامی گروه‌های سیاسی از جمله مخالفان مرسی خواست تا در روند سیاسی مصر مشارکت کنند و این در حالیست که دهها مصری در اعتراض به سفر کری به قاهره در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه تظاهرات کردند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جان کری، وزیر امور خارج آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با محمد کامل عمرو، همتای مصری خود در مقر وزارت امور خارجه مصر از تمامی گروههای سیاسی از جمله مخالفان خواست تا برای عبور از بحران مالی کنونی قاهره در روند سیاسی شرکت کنند.

کری ادامه داد: اینکه تمامی گروههای مصری در روند دموکراسی کشور شرکت کنند و راه حلی میانه برای مشکلات کشور بیابند، بیشترین نفع را به ملت مصر می رسانند.

وی ادامه داد: در این شرایطی که اقتصاد مصر در حالت بحرانی قرار دارد، مردم و سیاستمداران مصری باید به اوضاع اقتصادی خود بیشتر توجه داشته باشند.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما سخنان مخالفان را شنیدیم و پیامی ساده برای آنها و دیگر گروههای مصری داریم و آن اینکه بهترین راه برای تشکیل نظام دموکراتیک و قدرتمند این است که بیشترین مشارکت ممکن را در روند سیاسی و اقتصادی کشور داشته باشند.

وی در واکنش به اظهار نظرها مبنی بر جانبداری آمریکا از اخوان المسلمین نیز تاکید کرد: آمریکا به هیچ وجه از گروه خاصی در مصر حمایت نمی‌کند و دیدار من از قاهره دخالت در امور داخلی مصر نیست و واشنگتن قصد این کار را ندارد، ما تنها برای شنیدن سخنان همه به مصر آمدیم.

وی همچنین مراتب تشکر و قدردانی رئیس جمهوری آمریکا از محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر را برای نقش فعالش در برقراری آتش بس در غزه، اعلام کرد.

قرار است جان کری امروز (یکشنبه) با محمد مرسی دیدار کند اما رهبران مخالفان از جمله محمد البرادعی و حمدین صباحی، دو تن از چهرههای برتر مخالفان در مصر پیشنهاد دیدار با کری را نپذیرفتند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از دیدار با همتای مصری خود با سرمایه داران و تجار مصر نشستی داشت و ابراز امیدواری کرد که روابط آمریکا و مصر باعث بهبود هرچه بیشتر اقتصاد مصر می شود.

این در حالی است که همزمان با حضور جان کری در مقر وزارت امور خارجه مصر، دهها مصری در مقابل ساختمان وزارت خارجه دست به تظاهرات زدند و سفر جان کری به قاهره و سیاستهای آمریکا در قبال مصر را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان که پلاکاردهایی در محکومیت سفر کری به مصر در دست داشتند با سر دادن شعارهایی دولت واشنگتن را به جانبداری از اخوان المسلمین و جناح حاکم متهم کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها