کد خبر: ۱۱۷۰۵۱
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
کریم انصاری فرد مهاجم ملی پوش پرسپولیس تاکید کرد: باید تمامی ایران برای توسعه فرهنگ ایرانی – اسلامی، بسیج شوند. انجام این کار نیازمند یک عزم ملی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فوتبالیست در ادامه افزود: قطعاً این لباس ها طبق علایق و سلایق جوانان ایرانی طراحی شده است و به همین دلیل مورد استقبال آنها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: من به عنوان یک جوان ایرانی و دوست دارم، فرهنگ ایرانی –اسلامی در کشورم توسعه پیدا کند. البته طی چند سال اخیر، مسوولان فرهنگی توانسته اند، گامهای بزرگی در این راستا بردارند.

انصاری فرد در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان یک ورزشکار و چهره شناخته شده در جامعه، حاضراست گامی در جهت توسعه فرهنگ ایرانی – اسلامی بردارد گفت: باید تمامی ایران برای توسعه این فرهنگ بسیج شوند. انجام این کار نیازمند یک عزم ملی است.

***

مهدی رجب زاده:جشنواره مد می تواند شان جوان ایرانی را ارج گذاری کند

مهدی رجب زاده مهاجم ذوب آهن اصفهان درباره برگزاری جشنواره مد و لباس فجر گفت: برگزاری چنین جشنواره ای ایده بسیار خوبی بود به چرا که باید لباس هایی که در شان جوان های ایرانی است به آنها معرفی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه مد و لباس فجر، رجب زاده ادامه داد: برخی از لباس هایی که برند هستند واقعا برای جوان های ایرانی طراحی نشده است و فقط جهت گسترش فرهنگ غرب است.

وی افزود: شخصیت جوان های ایرانی بالاتر از این حرفهاست که بخواهند یک چنین لباس هایی را بر تن کنند. جوان های هر کشور آینده سازان و نماد آن کشور هستند و از این رو باید جوان هایمان لباس هایی را بر تن کنند که بیانگر سنت و فرهنگ مان باشد.

رجب زاده بیان داشت: سنتها و فرهنگ مان چیزی نیستند که بخواهیم به راحتی از دست شان بدهیم.باید کاری کنیم که سایر کشور های حوزه خلیج فارس هم در این زمینه از ما الگو برداری کنند.بعضا لباس هایی را بر تن جوان ها می بینیم که مغایر با فرهنگ مان است و این یک نا هنجاری به حساب می آید و باید از رواج آن جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به رونق آثار اصیل ایرانی در جامعه گفت: به هر حال همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم این فرهنگ را گسترش دهیم.چهره های مطرح و شناخته شده هر شهر می توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند و خود من خوشحال می شوم که قدمی در این زمینه بردارم.

این مهاجم درپایان گفت:کشور ما فرهنگ و تمدن چند هزار ساله دارد که باعث شده در بسیاری از زمینه ها پیشرو باشد.در خصوص لباس هم خب با توجه به اقوام مختلفی که در ایران زندگی می کنند پوشش های متفاوتی وجود دارد و ما به هر کجای ایران که برویم پوشش های متنوعی را می بینیم و برگزاری جشنواره مد و لباس فجر می تواند باعث معرفی هر چه بیشتر این لباس ها شود.

***

مهدی ثابتی:ورزشکاران در ترویج سنت‌های اصیل ایرانی موثرند

مهدی ثابتی، دروازه بان تراکتورسازی تبریز، با تاکید بر لزوم دائمی شدن جشنواره مد و لباس گفت: ورزشکاران و هنرمندان در ترویج هر چه بهتر آیین و سنت های اصیل ایرانی موثر خواهند بود. چون آن ها الگوهای جامعه هستند و رفتار و برخوردهایشان زیر ذره بین جوانان قرار دارد.

این دروازه‌بان در ادامه افزود: من به عنوان یک ورزشکار، به اشاعه فرهنگ و سنت ایرانی علاقه مندم و برای گسترش آن تلاش خواهم کرد.

وی تاکید کرد: باید در این جشنواره، لباس های محلی هر استان هم به نمایش گذاشته شود. چون با این کار ضمن فرهنگ سازی، سنت همایمان هم حفظ می شوند و جوانان هم به این کار ترغیب می شوند.

به گزارش ایسنا، مهدی ثابتی خاطرنشان کرد: تاکید کرد: ورزشکاران و هنرمندان در ترویج هر چه بهتر آیین و سنت های اصیل ایرانی موثر خواهند بود. چون آن ها الگوهای جامعه هستند و رفتار و برخوردهایشان زیر ذره بین جوانان قرار دارد.

دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، ساعت 15 عصر روز یکشنبه سیزدهم اسفند ماه 91 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) افتتاح خواهد شد.

***

نخستین جشنواره مد و لباس استان‌های «سمنان»، «خراسان رضوی»، «خوزستان» و «اصفهان»، پانزدهم اسنفد ماه افتتاح می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره مد و لباس فجر، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره مد و لباس استان سمنان، در مجتمع فرهنگی – هنری کومش و مراسم افتتاح این جشنواره در استان خراسان رضوی، در مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا (ع) مشهد برگزار خواهد شد.

همچنین موزه هنرهای معاصر اهواز در روز پانزدهم اسفند ماه، میزبان آیین افتتاح نخستین جشنواره مد و لباس استان خوزستان خواهد بود و مراسم آغاز به کار این جشنواره در استان اصفهان، در مجتمع فرهنگی – هنری استاد فرشچیان برپا می شوند.

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره مد و لباس استان آذربایجان شرقی نیز، روز هفدهم اسفند ماه در مجتمع فرهنگی – هنری 29 بهمن برگزار خواهد شد.

طراحان و تولیدکنندگان لباس استان ها علاوه بر حضور در جشنواره های استانی، در بخش ویژه استان ها و اقوام دومین جشنواره مد و لباس فجر حضور خواهند داشت.

***

در نخستین جشنواره مد و لباس استان سمنان دستاوردهای نهادهای دولتی در حوزه مد و لباس عرضه می‌شوند

«امور بانوان استانداری سمنان»، «سپاه پاسداران»، «نیروی انتظامی»، «صنف خیاطان» و «حوزه علمیه واحد خواهران» دستاوردهای خود در زمینه عفاف و حجاب را در نخستین جشنواره مد و لباس استان سمنان به نمایش خواهند گذاشت.

طرح ها و لباس های تایید شده توسط کارگروه مد و لباس استان سمنان، در بخش فروش عرضه می‌شوند.

دست اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس استان سمنان، 18 عرفه را به بخش فروش اختصاص داده و تولیدکنندگان استانی می توانند، آثار جدید خود را به بازدیدکنندگان عرضه کنند.

نهادهایی همچون «امور بانوان استانداری سمنان»، «سپاه پاسداران»، «نیروی انتظامی»، «صنف خیاطان» و «حوزه علمیه واحد خواهران» در نخستین جشنواره مد و لباس استان سمنان حضور خواهند داشت و دستاوردهای خود در زمینه عفاف و حجاب را به نمایش خواهند گذاشت.

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره مد و لباس استان سمنان، پانزدهم اسفند ماه در مجتمع فرهنگی – هنری کومش برگزار خواهد شد.

***

روز اول جشنواره مد و لباس با 3 نشست و کارگاه آموزشی

شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در روز افتتاحیه دومین جشنواره مد و لباس فجر، میزبان دو کارگاه آموزشی و یک نشست علمی – تخصصی در حوزه آموزش دوخت و هنرهای مرتبط با طراحی لباس خواهد بود.

نشست صبحگاهی در اولین روز از این جشنواره، به «آموزش نقاشی باتیک» با مدیریت سوسن بیگلری اختصاص خواهد داشت. این نشست ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد.

مهناز ترابیان، ساعت 13:30 در نشستی با محوریت «نگاهی به لباس های سنتی و تاثیرات آن بر مد» سخنرانی خواهد کرد و لعیا کریمی نیز ساعت 15:30 به «آموزش پته دوزی» خواهد پرداخت.

حضور در این کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی، مشروط به ثبت نام اینترنتی در سایت جشنواره مد و لباس است.

دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، ساعت 15 عصر روز یکشنبه سیزدهم اسفند ماه 91 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) افتتاح خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها