کد خبر: ۱۱۶۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
شهردار تهران گفت: يكي از رنج‌هاي بزرگ شهرداري ارتباطات غلط و زد و بندهااست كهبا استفاده از فناوري اطلاعات مي‌توانيم بخش قابل توجهي از فسادهاي اداري را از بين ببريم.
به گزارش 598 به نقل از فارس، محمدباقر قاليباف در همايش پر سيمرغ (شهروند الكترونيك) اظهار داشت: از رنج‌هايي كه شهروندان مي‌برند و كسي نيست كه دلسوزي كند فساد اداري است كه در تمام سازمان‌ها و نهادها ايجاد شده است.

وي افزود: فناوري اطلاعات مي‌تواند بخش قابل توجهي از فسادهاي اداري را از بين ببرد و تنها راه از بين بردن فساد اداري گسترش شهروند الكترونيك و فناوري اطلاعات است.

قاليباف خاطرنشان كرد: فناوري اطلاعات يك كار زائد نيست بلكه گسترش آن بسيار در پيشرفت جامعه اثرگذار است.

فرمانده سابق نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: آن زماني كه قصد اصلاح روند گذرنامه‌ها و گواهينامه‌ها را داشتيم از سوي پرسنل مقاومت‌هاي سنگيني انجام شد و دولت وقت نيز به شدت مخالف اين طرح بود در صورتي كه اين طرح موجب كاهش فساد شد.

شهردار تهران بيان داشت: يكي از رنج‌هاي بزرگ شهرداري ارتباط غلط و زدوبندهايي است كه در شهرداري انجام مي‌شود و اين رسمي است كه از قديم تا به امروز در شهرداري تهران وجود دارد.

قاليباف خاطرنشان كرد: مبارزه با فساد يكي از بزرگترين مبارزه‌ها با منكرات است و مهمترين امر به معروف و نهي از منكر است.

وي به اجراي عدالت اجتماعي در شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: يكي از مهمترين بحث‌هاي عدالت در اختيار قرار دادن اطلاعات صحيح به شهروندان است.

شهردار تهران اظهار داشت: ‌امروز خيلي از قابليت‌ها در شهرداري است كه از هر هزار نفر يك نفر به آن دسترسي دارد. با اين وضعيت چطور مي‌توانيم ادعاي عدالت اجتماعي داشته باشيم.

* امسال در ارائه آرم‌هاي طرح ترافيك پارتي‌بازي نشد

قاليباف با اشاره به اينكه آرم‌هاي طرح ترافيك امسال 100درصد طرح از طريق وب انجام شد، بيان داشت: با اين كار جلوي پارتي‌بازي‌ها و اعمال نفوذ عده‌اي گرفته شد.

شهردار تهران در تعريف شهروند الكترونيك گفت: ‌شهروند الكترونيك يعني تحقق عدالت، مبارزه با فساد و جلوگيري از اسراف است.

وي به موضوع پرونده‌هاي شهرسازي اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 4 ميليون پرونده شهرسازي در شهرداري وجود دارد كه در آينده در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.

* تهراني‌ها روزي 11 هزار تن زباله توليد مي‌كنند

قاليباف با بيان اينكه توليد زباله در پايتخت بسيار زياد است اظهار داشت: 10 ماه از سال روزي 8 هزار تن و 2 ماه از سال روزي 11 هزار تن در شهر تهران زباله توليد مي‌شود. اين موضوع موجب شده است كه شهرداري روزانه 4 بار نسبت به جمع‌آوري زباله‌ها اقدام كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها