کد خبر: ۱۱۶۸۰۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
نيمه اول با گلهاي بهادر عبدي و وحداني 1-1 شد. اما در نيمه دوم جشنواره گل به راه افتاد. عسگري(2) و كفشگري براي راه‌آهن و طهماسبي براي پيكان گل زدند

سايت گل- ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته بيست و هشتم

پيكان تهران – راه‌آهن تهران

جمعه 11 اسفندماه 1391- ساعت 15:30

ورزشگاه اختصاصي پيكان

تماشاگر: 500 نفر

داور: عليرضا فغاني

 

پيكان تهران: كارواليو- علي ميرشفيعيان- جلال كاملي‌مفرد- سيداحمد مهدي‌زاده- حميدرضا ديوسالار (69- ميلاد زنيدپور)- داود حقي- ايمان مبعلي (69- محمدرضا طهماسبي)- پيمان ميري- وحيد حيدريه- كيوان وحداني (46- ژوسيلي فريرا)- سجاد فيض‌الهي

سرمربي: فيروز كريمي

 

راه‌آهن تهران: فرشيد كريمي- ابراهيم كريمي- پيروز قرباني- مهدي زارعي- بهادر عبدي- جهانگير عسگري- فرزاد آشوبي- مهرداد كفشگري- حامد نورمحمدي- حميدرضا علي عسگري (78- مجتبي شيري)- اميد عاليشاه

سرمربي: علي دايي

 

شرح بازي:

شاگردان فيروز كريمي در تيم پيكان، براي جست‌وجوي آخرين اميدهاي بقا در ليگ برتر اين بار از شاگردان علي دايي ميزباني كردند. در مقابل، راه‌آهني‌ها كه در نيم‌فصل دوم به خوبي نيم‌فصل اول امتياز نگرفته‌اند در بازي مقابل اين حريف ته جدولي به دنبال جبران مافات و صعود در جدول رده‌بندي بودند. فشار ابتدايي راه‌آهن در دقيقه 21 جواب داد و اين تيم از ميزبان خود پيش افتاد. 17 دقيقه بعد وقتي كيوان وحداني بازي را به تساوي كشيد به نظر مي‌رسيد پيكان قدرت لازم براي برگشتن به بازي را دارد اما اتفاقات نيمه دوم كاملا به ضرر اين تيم پيش رفت.

نيمه دوم با گل غافلگيركننده جهانگير عسگري آغاز شد و در حالي كه پيكان تلاش مي‌كرد يك بار ديگر عقب‌ماندگي را جبران كند مهرداد كفشگري از روي ضربه ايستگاهي اختلاف را به دو گل رساند و شيرازه تيم پيكان به طور كامل از هم پاشيده شد. راه‌آهن با استفاده از دفاع از هم گسيخته پيكان تعداد گلهايش را تا عدد 4 بالا برد و به يك پيروزي قاطع دست يافت. علي دايي كه در بازي‌هاي قبلي از گل نزدن مهاجمانش گله داشت حالا مي‌تواند به پايان بدشانسي‌هاي تيمش اميدوار باشد. پيكان هم كم‌كم مي‌تواند براي بازگشت به ليگ‌يك آماده شود.

 

شرح گل‌ها:

1-0 راه‌آهن؛ دقيقه 21: پاس عمقي كفشگري با اشتباه كاملي‌مفرد نصيب بهادر عبدي شد و عبدي در شرايط تك به تك با كارواليو توپ را به گل اول بازي تبديل كرد.

1-1 پيكان؛ دقيقه 38: حركت خوب كيوان وحداني و شوت او از داخل محوطه جريمه بازي را به تساوي كشاند.

2-1 راه‌آهن؛ دقيقه 49: ارسال بلند زارعي روي دروازه پيكان با ضربه سر جهانگير عسگري به گل برتري راه‌آهن تبديل شد.

3-1 راه‌آهن؛ دقيقه 66: پشت محوطه جريمه پيكان يك ضربه ايستگاهي براي راه‌آهن به دست آمد و مهرداد كفشگري اين ضربه را به زيبايي به گل سوم تيمش تبديل كرد.

4-1 راه‌آهن؛ دقيقه 75: با پاس عالي حميد علي‌عسگري و ضربه بغل پاي جهانگير عسگري گل چهارم راه‌آهن و گل دوم عسگري رقم خورد.

4-2 پيكان؛ دقيقه 77: محمدرضا طهماسبي بازيكن تازه‌وارد پيكان با يك ضربه ايستگاهي اختلاف را كمتر كرد.

 

بهترين بازيكن:

همبازي‌هايش در راه‌آهن او را با كارلوس تبس مهاجم آرژانتيني منچسترسيتي مقايسه مي‌كنند! صحبت از جهانگير عسگري است، مهاجم راه‌آهني‌ها كه آمار گلزني‌اش شباهتي به كارلوس تبس ندارد اما لابد شباهت‌هاي ظاهري‌اش اين لقب را براي او به ارمغان آورده است. او امروز 2 گل از 4 گل تيمش را زد تا بهترين بازيكن ميدان پيكانشهر باشد.

 

اتفاق ويژه:

24 ساعت بعد از شكست 1-4 سايپا، ديگر تيم خودروساز ليگ برتر يعني پيكان هم 4تايي شد تا هفته تلخي براي سازندگان خودرو رقم بخورد.

 

حاشيه‌هاي بازي:

* قبل از شروع بازی فیروز کریمی با دسته گل به سمت نیمکت راه‌آهن رفت و با علی دایی به خوش و بش پرداخت. پیروز قربانی، فرزاد آشوبی، ابراهیم کریمی، حامد نورمحمدی نيز به سمت نیمکت پیکان آمده و از فیروز کریمی رخصت گرفتند.

* حدود یک‌هزار هوادار پیکان این مسابقه را مشاهده می‌کردند، آنها با کاورهای آبی رنگی که به تن کرده بودند به طور مداوم تیم خود را تشویق می‌کردند و با استفاده از طبل، بوق و بلندگو سر و صدای زیادی در ورزشگاه ایجاد کرده بودند. علی دایی قبل از شروع بازی از سوی هواداران پیکان به شدت مورد تشویق قرار گرفت.

* پیکانی‌ها نیمه دوم را با تشکیل حلقه اتحاد آغاز کردند. پس از دریافت گل سوم پیکان که روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسید فیروز کریمی به بازیکنان خود معترض بود چرا که حرف‌هایش را در زمین اجرا نکرده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها