کد خبر: ۱۱۶۷۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
598 به نقل از مهر: رئیس مرکز شورای حل اختلاف کشور قوه قضاییه گفت: در سال 90 با کمک شورای حل اختلاف 10 هزار و 700 زندانی مالی را با وساطت آزاد کردیم.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی شامگاه چهارشنبه در دیدار با مردم گرگان افزود: همچنین در سال 90 حدود 33 درصد پرونده های وارده به محاکم با صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف مختومه شد.

وی اظهار داشت: این آمار در گلستان 14 درصد بوده که به صلح و سازش انجامید که نسبت به جایگاه گلستان نامناسب است.
 
وی عنوان کرد: یکی از کارهای خیر اصلاح امور بوده و شوراهای حل و اختلاف نیز برای دستیابی به این هدف راه اندازی شده اند.
 
حجت الاسلام احمدی میانجی بیان داشت: معمولا در دادگستری، حکم صادر می شود و از سوی دیگر روند رسیدگی به پرونده ها طولانی است که این روند در شورای حل و اختلاف کوتاهتر است.
 
وی با اشاره به پیک پرونده های محاکم افزود: یک قاضی باید در روز دو تا سه پرونده رسیدگی کند که اکنون شاهد رسیدگی تا 18 پرونده در روز نیز هستیم.
 
رئیس مرکز شورای حل اختلاف کشور افزود: به خاطر این مشکلات، دستگاه قضایی با حضور معتمدان محلات، شورای حل اختلاف را راه اندازی کرد.
 
وی یادآور شد: شورا برای این ایجاد شد که صلح و سازش را در پرونده بیشتر کند و از سوی دیگر وقت رسیدگی به برخی پرونده ها تا یکسال ونیم در محاکم طول می کشید و پرونده هایی وجود داشت که 30 سال حل نشده بود و با کمک این شورا مختومه شدند.
 
وی از تشکیل و راه اندازی هشت هزار و 200 واحد شورای حل اختلاف در کشور خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها