کد خبر: ۱۱۶۷۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: از مديرعامل استقلال خواستم که از قطر فقط برايم يک پيراهن به يادگاري بياورد.
خبرگزاری فارس: مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: از مديرعامل استقلال خواستم که از قطر فقط برايم يک پيراهن به يادگاري بياورد.

محمد رويانيان در گفت‌وگويي اظهار داشت: بسيار خوشحال هستم که نمايندگان ما در ليگ قهرمانان آسيا در گام اول بسيار محکم و مقتدرانه ظاهر شدند. من اميدوارم که هر سه نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا امسال بتوانند با کسب نتايج خوب هواداران خود را شاد و فوتبال ايران را دوباره در آسيا ثابت کنند.

وي در خصوص انتقادهايش از جامعه داوري نيز گفت: بدون شک جامعه داوران زحمت‌کشاني هستند که هيچ ادعايي ندارند. يک‌بار گفته‌ام و 100 بار ديگر هم مي‌گويم؛ من حامي اين داوران هستم و انشالله هميشه اين عزيزان بتوانند موفق و مويد باشند. اگر حرفي زدم به هيچ عنوان حمله به داوران و اين‌گونه بحث‌ها نبود، بلکه مي‌خواستم بگويم بايد از اين قشر زحمتکش خيلي بيشتر از اينها تشکر کرد.

مديرعامل قرمزپوشان در خصوص حسين ماهيني که نماينده بوشهري‌ها در پرسپوليس است يادآور شد: من عاشق ماهيني به خاطر اخلاق و تعصبش هستم. من عاشق حسين ماهيني هستم که با تمام وجودش مثل بازيکنان پرسپوليس براي ما زحمت مي‌کشند.

وي درباره مشخص شدن مبلغ واگذاري سهام دو باشگاه استقلال و پرسپوليس و سوالي مبني بر اينکه چرا پول خريد سهام پرسپوليس بيشتر از استقلال است، گفت: همه مي‌دانند ما هيچوقت در پرسپوليس بودجه صد درصد خود را دريافت نکرده‌ايم. متاسفانه ساز و کار خصوصي‌سازي تا الان به هيچ عنوان اجرا نشده و هيچ کمکي دولت به ما نکرده است. صراحتا شايد پس از مدتها اين حرف را مي‌زنم که از اول فصل تا الان 2 ميليارد استقلال و 2 ميليارد پرسپوليس از وزارت ورزش دريافت کرده‌ايم. اين پول حتي 10 درصد هزينه‌هاي ما را تامين نمي‌کند.

وي افزود: مي‌خواهم درباره همه چيز بي‌تعارف صحبت کنم، شايد شما بپرسيد که از کجا 90 درصد از هزينه‌هاي ديگر را مي‌آوريم. بايد سر چهارراه‌ها بايستيم و يا با تاکسي يا کاميون کار کنيم تا بشود اين پول‌ها را تامين کرد. هر وقت سعي کردم کار تجاري کنم موانعي بوده اما از لحاظ قانوني اجازه ندادند تا به ما ضربه بزنند.

رويانيان ادامه داد: همه بايد بدانند که پرسپوليس و استقلال نياز به کمک دارند. برخي‌ها مي‌گويند 50 درصد بودجه ما را افزايش داده‌اند و برخي‌ها مي‌گويند که ما 10 ميليارد گرفته‌ايم. اينها همه غير واقعي است و بدون تعارف هزينه ما بالغ بر 20 ميليارد تومان است. همين جا از مجلس مي‌خواهيم که حداقل نصف آن را به ما پرداخت کند.

وي يادآور شد: اگر اين کمک‌ها به ما شود هرگز اتفاق بزرگي نيفتاده. دادن 10 ميليارد به استقلال و پرسپوليس با اين همه هوادار کار بزرگي است؟ بي‌تعارف ما 50 ميليون هوادار همراه با استقلال داريم. حتي هواداران سپاهان نيز پس از اينکه تيم خود را دوست دارند بعد عاشق پرسپوليس يا استقلالند. هر چه براي پرسپوليس سرمايه‌گذاري شود مطمئن باشيد ضرر نخواهيم کرد. فصل گذشته بايد به 6 ميليارد مي‌دادند، اما با 2 ميليارد همه چيز را تمام کردند. اما بايد واقعا چرا اين طور شود!

رويانيان تاکيد کرد: به نظرم بايد به پرسپوليس بيشتر از استقلال رسيد شايد بپرسيد چرا که من دليلش را اينطور مي‌گويم چون ما هواداران‌مان بيشتر است و 30 ميليون هوادار داريم. الان هم با توجه به قيمت‌گذاري پرسپوليس در بورس اختلاف ما با استقلال 800 ميليون تومان است که ما حاضريم اين پول را به استقلال مثل قبلا که پرداخت کرديم باز هم پرداخت کنيم.

وي در خصوص توجه به تيم‌هاي پايه و گستردگي پرسپوليس در استان‌ها نيز گفت: ما مي‌خواهيم از تمام ظرفيت ايران براي پرسپوليس استفاده کنيم و به شهرها و روستاها و کوچه‌ها مي‌رويم تا بتوانيم بزرگان را انتخاب کنيم. ما به دنبال اين هستيم تا اخلاق و گسترش فوتبال را با افتتاح يک شبکه متولد کنيم. محور اصلي ما اين است که در هر منطقه آکادمي و مدارس فوتبال پرسپوليس افتتاح شود.

وي افزود: در همين راستا روز دوشنبه دانشگاه پرسپوليس با 120 دانشجو در سه رشته فوتبال، فوتسال و آمادگي جسماني کار خود را شروع مي‌کند تا از مدرسه همه را به دانشگاه ببريم. سپس به زودي پنج بازيکن زير بيست سال ما به آکادمي ترافيک برزيل همراه با پنج مربي مي‌روند. که سعي مي‌کنيم پشت سر هم اين کارها را انجام دهيم. بچه‌هايي در اين ليست ما هستند که از بوشهر، خوزستان و شهرهاي بزرگ و کوچک ايران هستند. اين بچه‌ها و مربيان زير نظر اساتيد بزرگ اسپانيايي، برزيلي و ميلاني کار مي‌کنند. ما به زودي در همين راستا آکادمي فوتبال‌مان را در بوشهر راه‌اندازي خواهيم کرد.

رويانيان ادامه داد: به همين دليل بگوويچ را به عنوان مدير فني تيم هاي پايه همراه با سه تن از بزرگان پرسپوليس را انتخاب و در يک فرآيند بزرگ توليد بازيکن کنيم و سپس آنها را به خارج از کشور بفرستيم. البته من نمي‌توانم حرفهايم را براي شما بزنم چون از کارم جلوگيري مي‌شود و برنامه هايک نصفه اجرا مي شود.

مديرعامل پرسپوليس درباره حق و حقوق اين تيم که همه جا مي‌گويد آن را به پرسپوليس نمي‌دهند گفت: تيمي پرطرفدار هستيم اما کمترين امکانات را داريم. باور کنيد در تيم‌هاي پايه زير صفر بوديم. به غير از مردم از پنجاه سال گذشته به جز يک ساختمان پنج طبقه مسکوني 18 ميليارد بدهي و سه‌هزار تومان پول هيچي ديگر نداشتيم. من در اين شرايط تيم راتحويل گرفتم. يعني هيچي نداشتيم.

وي افزود: بعد از پنجاه سال اين تيم با اين شرايط دست من افتاد و من بايد همه چيز را جبران کنم که فقط اسم حرفه‌اي بر روي ما نباشد. بعد از سالها تازه اي اف سي ما را پذيرفته. اسم تيم ما بزرگ است اما به ما نه پول بليط فروشي مي‌دهند نه حق پخش تلويزيوني. يک استاديوم هم نداريم در شرايطي که سپاهان، راه‌آهن و فولاد اين امکانات را دارند. حتي در ورزشگاه آزادي هم غريبيم و در تهران وقتي بازي مي‌کنيم بايد پول بدهيم. از سازمان ليگ هم بابت مسائل مختلف هيچ پولي نگرفته‌ايم و آنها فقط با 18 ميليارد تومان قراردادهاي دور زمين را بسته‌اند. آيا اين مبلغ کافي است؟ من آرزو مي‌کنم که همه چيز درست شود اما واقعا نمي‌دانم که چه اتفاقي مي‌افتد.

رويانيان درمورد درگيري‌هايش با دايي نيز گفت: هيچ ايراني نيست که دايي دل او را شاد نکرده باشد. دايي سرمايه تمام عيار باشگاه پرسپوليس است و آقاي گل جهان است. ايشان با ما مخالف هستند، اما اشکالي ندارد. بعضي‌از مخالفت‌ها باعث رشد آدم مي‌شود؛ پس دورد بر مخالفان.

وي افزود: من هيچ‌وقت نمي‌توانم دايي را زير سوال ببرم چون حتي يک نفر نيست فکر کند که او سرمايه ايران نيست. دايي بزرگ فوتبال اين مملکت است. با ايشان اختلاف نظر دارم ولي شک ندارم آقاي گل جهان است و همه ايران به او افتخار مي‌کنند.اصلا در جهان ما را با نام او مي‌شناسند، ولي باز هم مي‌گويم او با من مخالف است و درود بر مخالفان. مطمئن باشيد مخالفت او وقفه‌اي در کار من ايجاد نمي‌کند و من با قدرت بدون اينکه اجازه بدهم مشکلي براي پرسپوليس ايجادشود کار خودم را ادامه مي‌دهم اما بايد قدر دايي‌ها را بدانيم.

مديرعامل پرسپوليس در پايان درباره صحبت‌هاي مسئولان باشگاه راه‌آهن مبني بر برگزاري ديدار‌هاي اين تيم در اکباتان نيز گفت: نمي‌خواستم درمورد اين موضوع حرف بزنم اما همه بدانند اکباتان از قديم مال پرسپوليس بوده است. اگر بازي ما در آن ورزشگاه با راه‌آهن برگزار شود وضعيت استاديوم بسيار وحشتناک مي‌شود و جو به نفع ما و به ضرر راه‌آهن است. اميدوارم بازي در اکباتان برگزار شود. چون من بدون هيچ فشار از بازيکنانم خواسته‌‌ام تا هر طوري شده از جان مايه بگذارند تا امسال پرسپوليس دست خالي کار را تمام نکند. خدا مي‌داند هر کاري از دستم برآمده انجام داده‌ام و حالا نوبت همت و غيرت بازيکنان است. حتي استقلال را هم ساپورت کرده‌ام اما زياد دوست ندارم درباره اين موضوع حرف بزنم و فقط وقتي فتح‌الله زاده به من از قطر زنگ زد به او گفتم يک پيراهن براي من به عنوان يادگاري بياور.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها