کد خبر: ۱۱۶۵۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
پشت پرده مشكلات مالي استقلال فقط يك دليل دارد: «می‌خواهند فتح الله زاده را وادار به استعفا کنند.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ مشکلات مالی استقلال نه مربوط به امروز است و نه حتی دیروز! از همان ابتدای فصل که فتح الله زاده به آن شکل به استقلال برگشت این گرفتاری ها وجود داشت و خود فتح الله زاده بهتر از هر کسی موضوع را می دانست. آن روزها اختلافات احمد رسولی نژاد، رییس سابق هیات مدیره باشگاه استقلال و علی فتح الله زاده به اوج خود رسیده بود و طرفین صراحتا علیه یکدیگر مصاحبه هایی را بر زبان می آوردند.


اولی به دنبال استخدام امیر قلعه نويی بود تا با استفاده از محبوبیت ژنرال برای همیشه از دست فتح الله زاده خلاص شود و دومی هم به پشتوانه برخی رسانه ها و تبلیغات فراوان سعی می کرد به متولیان ورزش نزدیک‌تر شود.


قرار و مدارها گذاشته شد و رسولی نژاد و امیر قلعه نويی در سونای خشک هتل المپیک با یکدیگر ملاقات کردند، اما این پایان ماجرا نبود.


در حالی که ورق به نفع احمد رسولی نژاد برگشته و ائتلاف بین او و امیر قلعه نويی داشت به ضرر علی فتح الله زاده تمام می شد ناگهان همه چیز عوض شد. معادلات ژنرال برای مدیرعاملی امیدوار رضایی با مخالفت شخص وزیر به هم خورد و نام سردار شهریاری، مدیرعامل سابق صباباتری مطرح شد. اسمی که با شایعات مختلفی پیرامون دخالت در کار مربیان، ارنج تیم و مسایل فنی همراه بوده است.


ژنرال که نگران شده بود دوباره به فتح الله زاده نزدیک شد و هر دو به این نتیجه رسیدند که منافع شان در گروی دوستی مجدد است! ژنرال واسطه شد تا رسولی نژاد هم کوتاه بیاید و فتح الله زاده کماکان روی صندلی مدیریت بنشیند، اما چه نشستنی؟!


از همان روز پیش بینی می شد که علی فتح الله زاده با چه دشواری هایی در آینده روبه رو خواهد شد. وزارت ورزش به جای کمک به باشگاه استقلال از علی فتح الله زاده خواست که شخصا برای درآمدزایی اقدام کند و خیلی روی کمک های این وزارتخانه حساب باز نکند!


اگرچه در ابتدا علی فتح الله زاده موضوع را جدی نگرفت، اما در ادامه حلقه مشکلات مالی تنگ تر از قبل شد. پرداخت ها عقب افتاد و کار به جایی رسید که شنیدیم مدیرعامل استقلال دست به دامان مدیرعامل پرسپولیس و شخص رویانیان شد.


گویا مدیرعامل خسته و عاصی استقلال بالاجبار تن به درخواست اسپانسر جدید داد و وادار شد تا حق تبلیغات پیراهن باشگاه را دو ساله واگذار کند. با این حال مسکن موقت هم کارساز نشد و حالا دوباره سر و صدای بازیکنان و مربیان شنیده می شود.


دیگر امیر قلعه نويی هم نمی تواند جلوی بازیکنان ناراضی را بگیرد و به عنوان مثال مجتبی جباری و سیدمهدی رحمتی هم این انتقادات را رسانه ای کردند.


در همین راستا یک منبع موثق و آگاه گفت: «طفلکی علی فتح الله زاده در ماه های اخیر به شدت تحت فشار است. او از هیچ تلاشی برای درآمدزایی فروگذار نبوده و حتی از جیب شخصی اش نیز هزینه کرده است، اما وزارت ورزش هیچ کمکی به وی نمی کند. ظاهرا دست هایی در کار است تا مدیرعامل استقلال را وادار به استعفا کنند و...»


به نظر می رسد این حرف چندان هم بیراه نباشد، زیرا تجربه نشان داده که هرگاه سازمان تربیت بدنی یا وزارت ورزش و جوانان نخواهد با مدیری کار کند، بودجه آن مدیر را محدود کرده یا از کمک کردن به باشگاه متبوعش تا اطلاع ثانوی خودداری می ورزد تا طرف وادار به استعفا شود!


دور از ذهن نیست که برخی ها تلاش می کنند با تحت فشار گذاشتن فتح الله زاده، او را وادار به استعفا کنند و این در حالی است که باشگاه مردمی استقلال در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای قهرمانی می جنگد و انصاف نیست چنین برخوردی با این تیم شود.

رادنيوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها