کد خبر: ۱۱۶۵۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
رویترز به نقل از برخی مقامات غربی مدعی شد که ایران در حال استفاده از تانکرهای قدیمی که توسط دلال‌های خارجی از انبارهای قطعات اسقاطی جمع‌آوری شده‌اند، برای انتقال نفت به چین با استفاده از روش‌هایی که از تحریم‌های غرب اجتناب می‌کند، استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز در ادامه به نقل از برخی مقامات غربی مدعی شد که این تانکرها که ارزش زیادی ندارند، روشی جدید در اختیار ایران قرار داده‌اند تا با استفاده از محدودیت‌های کشورهای غربی در اعمال تحریم‌ها در سراسر جهان به صادارت نفتی خود ادامه دهند.

یک مقام غربی در این باره گفت: این تانکرها برای انتقال نفت ایران مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بخشی از استراتژی ایران برای اجتناب از تحریم‌ها هستند.

دمیتریس کامبیس، تاجر یونانی که سال گذشته این هشت کشتی بسیار بزرگ را خرید تا نفت خاورمیانه را به آسیا برساند، صریحا انجام هرگونه تعامل تجاری با تهران و یا انتقال مخفیانه نفت ایران به چین را رد کرد.

وی تاکید کرد که کشتی‌هایش در حالی که در خلیج فارس لنگر انداخته بودند، بشکه‌های نفتی ایران را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش رویترز چنین اقداماتی که انتقال کشتی به کشتی نام دارد، به سختی ردیابی می‌شود، زیرا خدمه این کشتی‌ها ممکن است جایگاه خود را در دریا تا مدتی ثبت نکنند تا توقف هرگونه کشتی دیگری در کنارشان را پنهان نگه دارند.

کامبیس علاوه بر آن گفت که یک بار یکی از تانکرهایش در ایران توقف کرد که این توقف در داده‌های مربوط به کشتیرانی ثبت شده است و تنها با هدف تعمیرات صورت گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها