کد خبر: ۱۱۶۴۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
رئيس فدراسيون فوتبال ايران گفت: «مسخره نكردم اما من نمي توانم كتم را در بياورم و فرياد بزنم.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ محمد رويانيان از بازي آلومينيوم و پرسپوليس، هر روز مصاحبه‌هاي تندي عليه فدراسيون داشته و با ادبياتي كه خاص خودش است، اهالي فدراسيون فوتبال را به باد انتقاد گرفته است. در بخشي از اين مصاحبه‌ها، مدير عامل سرخ‌پوشان تاكيد كرده كه رييس فدراسيون فوتبال، او را به مسخره گرفته است در حاليكه كفاشيان، در پاسخ به اين انتقاد مي‌گويد: «من نمي‌توانم فرياد بزنم و آتش اين دعوا را بيشتر كنم. وقتي فردي مي گويد، بايد به من مديريت ياد بدهد، من بايد چطور پاسخش را بدهم؟...»


علي كفاشيان اگر چه نمي خواهد پاسخ رويانيان را به طور مستقيم بدهد، اما حرف هايي در حمايت از داوران دارد. او گفت: «ما آمادگي داريم به هر موردي كه باشگاه‌ها اعلام مي‌كنند، رسيدگي كنيم. اگر هر باشگاهي درباره داوري‌ها يا هر مسأله ديگري اعتراضي دارد، موضوعش را به ما منعكس كند تا ما بررسي كنيم. در اين شرايط اگر با خطا يا خلافي مواجه شويم به شدت برخورد مي‌كنيم. پس مي‌بينيد كه سياست ما اين است كه جلوي تخلف‌ها را بگيريم اما در اين مدت هيچ سند و مدركي به ما ارائه نشده است. حالا من از شما مي‌پرسم آيا شما هم فكر مي‌كنيد عمدي در اشتباهات داوري وجود دارد؟»


رييس فدراسيون فوتبال با تاكيد بر اينكه در فدراسيونش بر عملكرد داوران نظارت مي‌كند، نيز توضيحاتي داد: «قطعاً ما نظارت دقيقي بر عملكرد كميته داوران داريم اما بحث من اين است كه تمام باشگاه‌هاي ما وقتي نتيجه به سودشان نيست، سر و صدا به راه مي‌اندازند و بعضي‌هاي‌شان هم مي‌گويند داور به عمد اشتباه كرده. بعضي آنقدر راحت درباره داوران صحبت مي‌كنند كه من نمي‌توانم اين حرف‌ها را براي خودم هضم كنم. اين داوران زحمت مي‌كشند و حمايت چنداني هم از نظر مالي از آنها نمي‌شود. با اين وضعيت خيلي راحت شخصيتشان هم به بازي گرفته مي‌شود آيا در اين شرايط انگيزه و انرژي براي قضاوت مي‌ماند؟ در بازي با كره، كروش با داور برخورد كوچكي داشت اما همه شما ديديد كه فيفا چطور پشت داور ايستاد و با سرمربي تيم ملي ايران برخورد كرد. من نمي‌گويم نبايد با اشتباه داوري برخورد كرد اما طرح اشتباه داوري با اتهام زدن به داور فرق دارد. تمام حرف من اين است كه بايد نظم حفظ شود و همه وظيفه خود را بدانند، كه اين شرايط را مي‌توان در فضاي آرام فراهم كرد.»


او ادامه داد: «شايد در كار زير مجموعه‌ام دخالت نكنم اما بي‌ترديد روي عملكردشان نظارت دارم. مشكلي كه امروز در ارتباط با داوري داريم اينست كه همه بدون سند و مدرك حرف مي‌زنند. درصد بالايي از انتقادها به داوري زماني انجام شده كه تيمي باخته يا نتيجه دلخواهش را نگرفته است.»


كفاشيان درباره اينكه رويانيان عنوان كرده از قبل مواردي را به او منتقل كرده است، گفت: «ايشان به من مواردي را مطرح كرد. من هم گفتم براي اينكه بتوانم موضوع را بررسي و با متخلف برخورد كنم، به من سند و مدرك ارائه كنيد. رفتند و قرار شد مدرك بياورند اما هيچ سند و مدركي درباره اتهام‌هايي كه به داوران زده‌اند، ارائه نكرده‌اند.»


او درباره اينكه رويانيان گفته كفاشيان در مقابل اين مشكل بزرگ، مديرعامل بزرگترين باشگاه آسيا را به مسخره گرفته‌، نيز توضيح قابل تاملي داد: «من هيچ كس را به مسخره نگرفته و نمي‌گيرم اما سوالم اين است كه وقتي كسي مي‌گويد بايد به من مديريت ياد بدهد، من بايد چطور پاسخ بدهم؟ آيا من هم بايد كتم را در بياورم و از اين حرف‌ها بزنم، بايستم و هوار بزنم؟! من بايد آتش اين دعوا را زياد كنم يا اينكه رفتاري پيش بگيرم كه فضا تلطيف شود؟ من دارم فدراسيون را با صدها مشكلي كه دارم، اداره مي‌كنم و در اين فضا نمي‌توانم با همان ادبيات دوستان، پاسخشان را بدهم چون فكر مي‌كنم اين رفتار صحيحي نيست، ضمن اينكه من در جايي كه هستم، مسووليت ديگري دارم و بايد به وظايفم عمل كنم. تمام حرف من با آقاي رويانيان و بقيه كه به داوران اتهام مي‌زنند، اين است كه وقتي مي‌گويند «داوري» چيزي گرفته تا بازي را دربياورد، مدرك به من بدهيد، در آن صورت اگر من شديدترين برخوردها را انجام ندادم، هر چه مي‌خواهيد بگوييد. اينطور نمي‌شود كه ما دور هم بنشينيم و به ديگران اتهام بزنيم، بدون اينكه بتوانيم اثبات كنيم.»


كفاشيان ادامه داد: «كساني كه اين اعتقاد را دارند قدري فكر كنند و ببينند كه آيا رشد پرسپوليس به فدراسيون كمك مي‌كند يا نه؟! رشد پرسپوليس به نفع فوتبال است و من ناراحت مي‌شوم وقتي اين شرايط پيش مي‌آيد اما آيا همه نتايج پرسپوليس به اشتباه‌هاي داوري مربوط مي‌شود؟ بعضي موارد را من نبايد بگويم و كارشناسان بايد درباره‌اش نظر بدهند اما حرف من اين است ضعف خود را گردن ديگران نيندازيم. بازي بايد در زمين انجام شود نه در كنار زمين و رسانه‌ها. تيم ملي اگر توان برد لبنان و قطر را ندارد، همان بهتر كه به جام جهاني نرود. من مدير، بايد اين را بپذيرم نه اينكه به خودم اجازه بدهم سر همه فرياد بكشم و حقم را بخواهم. من هم نمي‌خواهم در زير مجموعه‌ام اتفاقي بيفتد كه خودم و فدراسيونم زير سوال بروم اما مي‌گويم منصفانه رفتار كنيم. اينكه بايستيم و هوار بزنيم به جايي نمي‌رسيم فقط نتيجه‌اش اين مي‌شود كه 10 داور به من تومار بنويسند و بگويند، قضاوت نمي‌كنيم. به من مي گويند فلان داور را براي بازي ما بگذار يا فلاني را نگذار. آيا من به عنوان رييس فدراسيون بايد اين مسائل را بپذيرم؟ اگر اينطور شود، پاسخ 17 باشگاه ديگر را چه بدهم؟! آن باشگاه‌ها به من نمي‌گويند كه طرف پرسپوليس را گرفته‌ام؟»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها