کد خبر: ۱۱۶۴۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
عضو کمیسیون اقتصادی:
میرمحمدی اظهار داشت: در سیستم کوپنی شاخص های مشخصی وجود دارد و یکی از شاخص ها این است که کالا به حد مورد نیاز در بازار نباشد که در این صورت سیستم کوپنی اعمال می شود و برای همه ی افراد جامعه است و تعمیم پیدا می کند.

598 به نقل از سرویس اقتصادی بی باک: به دنبال تصویب طرح توزیع کالاهای اساسی بین افراد کم درآمد بسیاری از رسانه ها به این طرح انتقاداتی وارد و از آن بازگشت به سیستم کوپنی یاد کردند.


سید محمد حسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با بی باک گفت: این طرح هیچ شباهتی به سیستم کوپنی ندارد و هدف از تصویب آن در شرایط اقتصادی کنونی حمایت از اقشار آسیب پذیر است.

میرمحمدی در تشریح تفاوت سیستم کوپنی با این طرح اظهار داشت: در سیستم کوپنی شاخص های مشخصی وجود دارد و یکی از شاخص ها این است که کالا به حد مورد نیاز در بازار نباشد که در این صورت سیستم کوپنی اعمال می شود و برای همه ی افراد جامعه است و تعمیم پیدا می کند.


وی در ادامه افزود: ولی این طرح برای اقشار آسیب پذیر است و توجه ویژه به به این قشر دارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در این طرح پول پرداخت نمی شود تصریح کرد: اگر این طرح از طرف شورای نگهبان تائید شود این کمک ها فقط در مقاطعی شامل 3یا 4قلم کالای اساسی است به خانواده ها داده می شود.

میرمحمدی در حمایت از این مصوبه گفت: این طرح نه باعث افزایش نقدینگی می شود و نه بحث جیره بندی در مورد آن مطرح است.

عضو کمیسیون اقتصادی یکی از ایرادات این طرح را ابهام در شاخصه های تعریف شده برای اقشار آسیب پذیر دانست و افزود: از ابهامات این طرح، شاخصه ی تعیین اقشار آسیب پذیر است که باید این شاخص تبیین شود این ابهام هم از طرف نمایندگان مطرح شد ولی رای نیاورد.

وی با اشاره به اینکه اقشار آسیب پذیر بر خانواده های تحت پوشش تاکید دارد اظهار داشت: البته چون این کلمه در قانون آمده در صورت تصویب نهایی، به نظر می رسد اگر معیار و میزانی از تعریف اقشار آسیب پذیر در قوانین قبلی باشد قابل انطباق است در غیر این صورت بایستی تبیین شود که قشر آسیب پذیر به کدام قشر اشاره دارد.

میرمحمدی در پایان گفت: این طرح از سال 92اجرا خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها