کد خبر: ۱۱۶۴۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
صدها تن از معترضان افغان با برگزاری تظاهراتی در ولایت وردک، خشم خود را علیه شکنجه و کشتار در این منطقه توسط نیروهای ویژه آمریکایی ابراز کردند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اوباما" و "مرگ بر نیروهای ویژه" خواستار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شدند.

معترضان در ادامه تهدید کردند در صورتی که درخواست‌های آن‌ها محقق نشود، به شبه‌نظامیان طالبان می‌پیوندند.

سخنگوی حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد تمام نیروهای ویژه آمریکایی باید ظرف دو هفته ولایت وردک را ترک کنند. این درخواست در پی اتهامات مطرح شده در خصوص شکنجه و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه افغان اعلام شد.

درخواست کرزای احتمالا موجب پیچیده‌تر شدن مذاکرات میان واشنگتن و کابل در خصوص حضور نیروهای آمریکایی پس از خروج ناتو از افغانستان در سال 2014 می‌شود.

این تظاهرات مسالمت‌آمیز که دو ساعت به طول انجامید، در مقابل دفاتر شورای ولایت وردک برگزار شد.

گفته می‌شود که شماری از مردان افغان که با یگان کوچکی از نیروهای ویژه آمریکایی همکاری می‌کرده‌اند، به طور غیرقانونی بازداشت، شکنجه و کشته شده‌اند.

از سوی دیگر گزارش‌هایی مبنی بر اعتراض یک سازمان سوئدی از نیروهای آمریکایی منتشر شده است که بار دیگر توجه اذهان عمومی را به این نیروها جلب کرده است.

طبق گزارش رویترز، یک کلینیک درمانی که توسط این سازمان تاسیس شده بود مورد هجوم نیروهای ارتش آمریکا قرار گرفت و تمام تجهیزات آن تخریب شد. این حادثه در 11 فوریه رخ داد و رویترز گزارش داد که سربازان خارجی به زور وارد این کلینیک شدند و تمام تجهیزات را تخریب کردند.

سخنگوی ایساف در واکنش به این گزارش اعلام کرد، این عملیاتی مشترک با نیروهای افغان بود که هدف از آن دستگیری یکی از رهبران شبه‌نظامی بود که در داخل این کلینیک پناه گرفته بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها