کد خبر: ۱۱۶۴۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
یک استاد اخلاق گفت: اینکه انسان‌ها دارای لهجه‌ها، قومیت‌ها و ملیت‌های متفاوتی هستند نباید موجب برتری عده‌ای بر سایر افراد شود بلکه وجود اختلاف‌ها باید به شناخت بهتر انسان‌ها از یکدیگر ختم شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقدس در جلسه اخلاق هفتگی حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء(ص) تهران اظهار داشت: با توجه به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به موازات پیشرفت‌های تحصیلی و علمی، در تزکیه نفس پیش نرفته‌ایم، از این رو اخلاق و رفتار طلبه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم، روز به روز به قشر روحانیت علاقه‌مند شوند.

وی با اشاره به آیه 13 سوره مبارکه حجرات گفت: خداوند متعال انسان‌ها را گوناگون آفرید و آنها دارای لهجه‌ها، قومیت‌ها و ملیت‌های متفاوتی هستند که این تفاوت نباید موجب برتری عده‌ای بر سایر افراد شود بلکه در ادامه این آیه شریفه آمده است که وجود اختلاف‌ها باید به شناخت بهتر انسان‌ها از یکدیگر ختم شود.

حجت‌الاسلام مقدس عنوان کرد: بر اساس آیه «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ» تنها چیزی که می‌تواند ملاک برتری اشخاص قرار گیرد، تقواست و فرد متّقی، همه انسان‌ها را از خود، بهتر می‌پندارد.

وی با بیان اینکه اساس تقوا، اطاعت است، اظهار داشت: در جنگ صفین عده‌ای از لشکریان حضرت علی(ع) به لشکریان معاویه ناسزا می‌گفتند، حضرت امیر(ع) آنها را از این کار نهی کرده و فرمودند: شما به روش درست من و معاویه را به مردم بشناسانید!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها