کد خبر: ۱۱۶۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
سرانجام طرحی که از آن به عنوان قانون مقابله با سگ بازی در اماکن عمومی نام دارد به تصویب مجلس رسید. اما نکته مهم در این زمینه وجود مخالفت ها درون مجلس با این طرح و مهم تر از آن جوسازی های رسانه ای علیه این طرح بود که در اخرین تلاش این رسانه ها هفته نامه وابسته به آقای میم به بررسی این طرح پرداخته و مخالفت خود را با ان اعلام داشته اشت.

به گزارش جهان این طرح که اواخر سال گذشته در مجلس مطرح شد و با مخالفت تعدادی از نمایندگان مجلش مواجه شد ولی بالاخره به تصویب مجلس رسید و اینک به عنوان یک قانون مطرح است.

این طرح که در قالب الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی ابتدای اسفند ماه سال گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد؛ شامل یک ماده واحده و یک تبصره است.

بر اساس ماده واحده آن، گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که برای سلامت عمومی مضر بوده یا نجس العین می‌باشند، از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه ممنوع است و مرتکب شونده علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنج میلیون ریال به ضبط حیوان مذکور محکوم می‌شود.

اما در این بین توجه بیش از حد هفته نامه منتسب به آقای میم به این مصو به قوه مقننه جالب توجه است. این هفته نامه که مانند مسئولین خود نشان داده اهل تسامح و تساهل با موضوعات دینی و نشان دادن یک ژست روشنفکرانه از خود است در پرونده ای که به این موضوع اختصاص داده است به نقد این مصوبه پرداخته است.

در بخشی از این پرونده ویژه که با عنوان " قانون ممنوعیت نگهداری سگ و حاشیه هایش" به چاپ رسیده به نقل از یک دکتر آورده که این قانون بسیار سطحی و غیرکارشناسانه است. کارشناس این مجله با انتقاد از معضل خواندن این موضوع در ادامه گفته است که نگهداری سگ در جامعه و خانواده ها باعث ایجاد نشاط شده و جوانان را سرگرم خواهد کرد.

در ادامه این مطالب این کارشناس به نقد غربی و کورکورانه خواندن این موضوع پرداخته و گفته است: اقوام اریایی ۱۷ قرن است که به اهلی کردن سگ پرداخته اند و مخالفت صریح خود را با نجس بودن ان عنوان کرده و گفته است بنده کاری به این مسایل نداشته ومی توان این چنین مسایل را با واکسن و رعایت مسایل بهداشتی حل کرد.

این کارشناس به صراحت با نجس العین بودن آن مخالفت کرده است. باید گفت در همین مجله کارشناس دیگری مسئله تقلیدی بودن آن را مسئله جدی دانسته است.

این مجله برای عادی کردن مسئله سگ در جامعه آن را با پوشیدن لباس مارک دار و بدحجابی مقایسه کرده وگفته است: بعضی برای خودنمایی از سگ استفاده کرده و نباید آن را به همه تعمیم داد.

این هفته نامه برای آن که نگهداری سگ را موجه جلوه دهد با عنوان صنعت حیوانات خانگی می خواهد آن را به عنوان یکی از راه های درامد نشان دهد و گفته است با تصویب این طرح این پتانسیل اقتصادی از کشور ما خارج خواهد شد.

نکته قابل توجه در مطالب این نشریه مقایسه حیوانات خانگی و علی الخصوص سگ با کودک درخانه است. کارشناس دیگر این هفته نامه با گفتن این موضوع تاکید کرده است: برخی از خانواده های ثروتمند وقت و حوصله نگهداری فرزند را نداشته و می خواهند هنگامی که به خانه بر می گردند کسی منتظر آنها باشد و با این تفاسیر از سگ استفاده می کنند که نسبت به بچه انسان حرف گوش کن تر و با وفا تراست.

اما نکته جالب تر آن که این هفته نامه سعی بر ان داشته که این مصوبه ی مجلس را یک بازی باخت باخت برای دولت معرفی کند. به عنوان شاهد مثال این موضوع باید گفت در این هفته نامه نوشته شده، اگر این مصوبه هم اجرا شود دولت با سگ های ضبط شده و برای نگهداری آن چه خواهد کرد. اگر دست به معدوم کردن آنها بزند برخی از انجمن های دفاع از حقوق حیوانات اعتراض خواهند کرد و در صورتی که دولت به نگهداری آنها اقدام کند هزینه ای را به دوش دولت قرار داده ایم.

این هفته نامه در ادامه به بررسی شیوه زندگی سگ ها پرداخته و نحوه زندگی مشترگ با آنها را به شیوه غیر مستقیم آموزش اده است.

در پایان باید گفت نگهداری سگ با توجه این که در یک کشور مسلمان زندگی می کنیم و فرهنگ ایرانی ما هم، چنین اجازه ای به ما نمی دهد که دست به یک اقدام ضد فرهنگی و ضد اسلامی بزنیم، پس نگهداری از حیوانات نجس العین که باعث آزار واذیت دیگران شده و یک عمل خلاف شرع است باید از جامعه ریشه کن شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
دست مجلس درد نكند از هياهوي بي دينان هم نبايد هراسي داشت آنچه كه نص صريح شريعت است بايد تبديل به قانون الزام آور كنند و براي اجرا تحويل مجريان مربوطه نمايند اگر بنابود از اين جو ستزي ها و هياهوها بترسيم اصلاً نبايد انقلاب مي كرديم تصويب قانون قصاص و جوسازيهاي آن زمان يادمان نرفته است ! الآن هم بايد با همان روحيه پيش برويم .
پاسخ
ناشناس
NORWAY
۲۰:۰۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
با سلام
یکی از بهترین قوانینی که تا کنون مجلس تصویب کرده همین قانون میباشد.
اتفاقا این یک بازی برد - برد برای دولت میباشد چون با اجرای این قانون هم این نجاسات از جامع جمع میشوند و هم اینکه با فروش مجدد آنها به همان کشورهائی که آنها را به ایران صادر کرده اند درآمد خوبی برای دولت خواهد شد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها