کد خبر: ۱۱۶۲۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
نایب رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است کی روش مالک فوتبال نیست و باید به وی در حد سرمربی تیم ملی اختیارات داد نه بیشتر و باید حد و مرز خود را رعایت کند.
به گزارش 598 به نقل از سرویس ورزشی مشرق، مهدی تاج بعد از برکناری از نایب رئیس فدراسیون فوتبال برای مدتی در حاشیه قرار گرفت اما در طول این مدت هیچ گاه شاهد نبودیم که وی بر خلاف میل کفاشیان حرفی به زبان بیاورد و در نهایت بعد از برکناری بهروان به عنوان نایب رییس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ انتخاب شد. خبرنگار ما در خصوص برنامه های آینده وی در سازمان لیگ و مسائل جاری فوتبال به گفتگو نشست. تاج درخصوص اظهارنظر اخیر رویانیان مبنی بر اینکه فرد شایسته ای در فدراسیون و کمیته داوران نمی بیند تا به وی روی بیاورد به یک خنده بسنده کرد و گفت مطمئناً منظور رویانیان من نبوده ام ولی ایشان باید آرامش خود را حفظ کند.
گفتگوی خبرنگار مشرق با تاج را در ذیل می خوانید:

مشرق: آقای تاج طی این مدتی که از بیرون مسائل فوتبال را تماشا می کردید شرایط را چگونه می دیدید؟

تاج: در مورد تیم ملی باید عرض کنم خیلی به مسائل خوشبین هستم و اعتقاد دارم با اینکه در بهترین گروه قرار داریم در مقابل لبنان و ازبکستان امتیاز از دست دادیم ولی با نمایشی مقابل لبنان امیدوار شدیم و مردم تا حدی با فوتبال آشتی کردند.

مشرق: یعنی حتی زمانی که بیرون گود بودید هم همین نظر را داشتید؟

تاج: بله. باید منصف بود و عادلانه اظهارنظر کرد و من در تمام طول این مدت از این زاویه به جریانات نگاه می کردم.

مشرق: اختلاف نظر و ناهماهنگی شما در دوره قبلی نایب رئیسی فدراسیون سوژه تمام محافل ورزشی و اجتماعی به حساب می آمد آیا بازهم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود یا  با گذشت زمان به یک نقطه نظر مشترک رسیده اید؟

تاج: اختلاف نظر همه جا وجود دارد و مطمئن باشید زمانی که چالش وجود نداشته باشد کاری تمام و کمال انجام نمی شود البته ما در جلسات هیئت مدیره تمام امور را بررسی می کردیم اما گاهی به دلیل ترافیک کاری دوگانگی هایی به چشم می خورد که نشأت گرفته از دو زاویه دید بود نا اختلاف نظر ریشه ای.



مشرق: با ورود شما به چرخه لیگ اختلاف نظرهای بین شما و کی روش و حتی کفاشیان به چشم می خورد، آیا شایعه برکناری کی روش و جایگزینی قلعه نویی صحت دارد؟

تاج: فعلا زمان مناسبی برای بحث در این باره نیست. بنده اعتقاد دارم تیم ملی باید به جام جهانی صعود کند و بی شک هم همین طور خواهد شد. اختلاف نظر من با کی روش امری طبیعی است به نظر من تعطیلی لیگ به نفع تیم ملی نیست. بازیکن در باشگاه ساخته و پرداخته می شود و این ممکن نیست مگر با شرکت در لیگ منظم و پویا. در چند ماه گذشته شاهد تعطیلی بی موقع لیگ بودیم که در نهایت بازتاب منفی آن را در بازی تیم ملی در برابر ازبکستان و لبنان شاهد بودیم. شاید جاده آقای کی روش و من به یک جا ختم نشود اما هر دو یک ایده داریم و در نهایت می خواهیم به تیم ملی کمک کنیم. ببینید بازی دوم تیم ملی برابر کویت را به ششم موکول کردیم تا با بازی نمایندگان ما در جام باشگاهای آسیا تداخل پیدا نکند و سعی کردیم بازی سپاهان و استقلال که ملی پوش دارند با دیدار تیم ملی تداخل نداشته باشد تا با تمام قوا در صحنه ملی ظاهر شویم.

مشرق: در فصل گذشته عزیز محمدی به جایی رسید که به خوبی برای فصل بعد هم برنامه ریزی کرد چرا از تجربیات ایشان در این فصل استفاده نشد؟

تاج: ایشان از دوستان خوب بنده هستند و حتما از نقطه نظرات ایشان هم استفاده خواهیم کرد.

مشرق: قصد ندارید که لیگ را هیئتی اداره کنید؟

تاج: نه به هیچ عنوان، ببینید تا وقتی من هستم هیچگاه دولا دولا مدیریت نخواهم کرد و شک نکنید با استفاده از نظر دیگران لیگ را طوری برنامه ریزی خواهم کرد تا در موعد مشخص به پایان برسد و تا فصل بعد را با شرایط بهتری آغاز کنیم. من در لیگ تلاش خواهم کرد تا قوانین را به نحو احسن اجرا کنیم از زمان بندی  تا رسیدگی به امور مالی باشگاه ها، تا مشکلات فدراسیون به حداقل برسد.



مشرق: به عنوان رئیس سازمان لیگ کیفیت لیگ را چطور می بینید؟

تاج: لازمه لیگ با کیفیت برنامه ریزی خوب است. سعی کردیم زمان دیدارها را طوری طراحی کنیم که تیم ها بتواند در بهترین شرایط در طول روز بازی کنند و زمان مسابقات را نسبت به شرایط و بازی های ملی تنظیم خواهیم کرد تا به کیفیت بازی تیم ها لطمه نخورد. در پی آن هستیم به مربیان و تیم ها به نقطه نظر مشترک برسیم تا شاهد لیگی پویا و زیبا با حضور تماشاگران پر تعداد باشیم.

مشرق: هیچ مشکلی برای 16 تیم شدن لیگ در فصل آینده وجود ندارد؟

تاج: در بحث 16 تیمی شدن لیگ بسیار جدی هستیم. لیگ 16 تیمی مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و هیئت ریسه سازمان لیگ است و بی شک در فصل آینده با 16 تیم بازیها اغاز خواهد شد و شک نکنید تماشاگران و مردم در فصل بعد شاهد لیگ باکیفیتی خواهند بود.

مشرق: نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا می توانند در فینال حضور داشته باشند؟

تاج: من تیم ملی را تیم قدرتمند می بینم و تیم های استقلال و سپاهان و تراکتورسازی را هم نماینده تیم ملی. به نظر من هر سه نماینده ایران در این فصل مدعی صعود به فینال هستند و شک نکنید یکی از مدعیان کسب جام هستیم البته ژاپن الگوی استاندارد فوتبال آسیاست و برای کسب جام حتما باید از سد تیم های قدرتمند شرق آسیا بگذریم. ناگفته نماند در حال کم کردن فاصله با فوتبال ژاپن هستیم  و می توانیم در سالهای آینده به این مهم برسیم. البته ما در سازمان لیگ هم سعی خواهیم کرد با برنامه ریزی مناسب به سه نماینده کشورمان کمک کنیم.

مشرق: قهر کردن یک عده از بازیکنان از تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید ؟

تاج: اصلا قابل تحمل نیست. بازیکن نباید برای تیم ملی خط و نشان بکشد و چنین افرادی باید تنبیه شوند. یادم می آید آقای دایی با پیشانی شکافته برای تیم ملی بازی کرد اما این روزها شاهد رفتار بدی هستیم که قابل هضم نیست.

مشرق: ولی نباید فراموش کنیم که برای این  افراد از بیت المال هزینه هنگفتی پرداخت شده تا فوتبالیست ملی شوند و الان که زمان بازدهی فرا رسیده شانه خالی می کنند؟

تاج: حق با شماست اما باید با بررسی مشکل را پیدا و حل کرد تا در آینده شاهد چنین رفتاری نباشیم. به فرض مثال در جریان اخیر اظهار نظر غیر کارشناسی یک عده منجر به اختلاف بین مربی و بازیکن شد. به نظر من نباید هر کسی در مورد تیم ملی اظهار نظر کند. البته در این ماجرا نبود سرپرست بی تاثیر نبود و شک نکنید اگر تیم ملی سرپرست داشت این اتفاقات اخیر رخ نمی داد.



مشرق: حالا که صحبت از سرپرست شد به نظر شما چرا باید تیم ملی برای مدتی طولانی بدون سرپرست بماند؟

تاج: ببینید به همین خاطر است که من می گویم کی روش مالک فوتبال نیست. باید به کی روش در حد سر مربی تیم ملی اختیارات داد نه بیشتر. نباید اجازه داد در مورد همه چیز تصمیم بگیرد. ایشان حق ندارد برای لیگ تصمیم بگیرد. و باید حد و مرز خود را رعایت کند.

مشرق: در چند وقت اخیر برکناری اقای کفاشیان و مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال بسیار جدی شده ایا این اتفاقات منجر به رفتن وی خواهد شد؟

تاج: ببنید به نظر من باید از ایشان در مقطع کنونی حمایت کرد تا از محرومیت های احتمالی فیفا و بروز حاشیه دوری کنیم. به نظر من باید ایشان را کمک کنیم نه با کارشکنی هم ایشان و هم فوتبال ملی را در معرض خطر قرار دهیم.

مشرق: تناقض شما و کی روش به کجا ختم خواهد شد؟

تاج: در برهه فعلی چاره ای جز حمایت نداریم و با اینکه آینده صعود را با دستان خودمان خراب و در هاله ای از ابهام قرار دادیم اما امیدواریم در کنار لیگی پویا تیم ملی به جام جهانی صهود کند اما نباید تیم ملی به لیگ لطمه بزند بلکه این دو در کنار هم باید و شانه به شانه هم برای هم کار کنند. 

مشرق: با شرایط موجود بعید نیست با یک باخت شاهد قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی باشیم؟

تاج: در شرایط فعلی زمان مناسبی برای صحبت در این باره نیست اما بنده اعتقاد دارم قلعه نویی وحتی علی دایی می توانند برای تیم ملی مفید و کارگشا باشند.

مشرق: موافق هستید علی دایی خیلی مهره ارزنده ای بود که سوخت شد؟

تاج: چرا کاملا با شما موافقم اما همچنان می شود دوباره به ایشان اطمینان کرد و شک نکید با تجربه ای که در چند سال اخیر کسب کردند آینده فوتبال ملی با سرنوشت ایشان گره خواهدخورد چرا که ما دایی را با یک باخت تعویض کردیم که کار درستی نبود.

مشرق: چرا تیم های ملی پایه در بحث گزینش مربی همچنان با ابهام رو برو هستند؟

تاج: هر جا در دنیا توسعه فوتبال را مشاهد کردید بدانید در بخش فوتبال پایه سرمایه گذاری و برنامه بلند مدت انجام شده و تیم های لیگ کشور باید در این بخش هزینه کنند تا فوتبال ملی قوی داشته باشیم. بی شک لیگ های پایه و لیگ برتر منظم پایه های فوتبال ملی را قوی می کند. البته فراموش نکنیم که باید مربیان خوبی تربیت کنیم که بتوانند بازیکنان خوبی تحویل جامعه بدهند در مورد مربیان تیم های پایه تا آنجا که بنده خبر دارم خبر از حضور عبدالله ویسی و داوود مهابادی در تیم های پایه داده اند که هر دو جوان و پر انرزی هستند و می توانند مفید و کارگشا باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها