کد خبر: ۱۱۶۲۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
یک عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: گروه‌هایی که با پرچم اصلاح‌طلبی شناخته می‌شوند، برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری با تردیدی جدی مواجه هستند و احتمالا به عرصه انتخابات شوراها وارد خواهند شد.

به گزارش 598، کامران باقری لنکرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در شیراز، با بیان اینکه "مهمترین دغدغه اصلاح‌طلبان برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، مواجه نشدن با اقبال مردمی است"، افزود: اصلاح‌طلبان بیش از آنکه نگران رد صلاحیت باشند، نگران رای نیاوردن هستند و به همین دلیل برخی از آنان اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند رای 20 میلیونی‌شان به 5 میلیون کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: تجربه انتخابات مجلس این موضوع را تایید می‌کند، چون برخی که با پرچم اصلاح‌طلبی شناخته می‌شدند، با وجود تایید صلاحیت، در بیشتر نقاط کشور رای لازم را کسب نکردند و اکنون شاهد حضور فراکسیونی تحت عنوان اصلاح‌طلب نیستیم و تعداد آنان در این دوره مجلس کمتر از 10 نفر است. این نشان می‌دهد که اقبال عمومی به این پرچم وجود ندارد و دلیل اصلی هم این است که مردم از کسانی که این پرچم را انتخاب کرده‌اند، ناراحت و دلخور هستند که چرا سال 88 این جریان نتوانست بین منافع گروهی و سلیقه سیاسی منافع ملی، به نفع منافع ملی عمل کند.

لنکرانی با بیان اینکه "اصلاح‌طلبان در سال 88، قریب به هشت ماه کشور را در بحران و آشوب نگه داشتند"، گفت: اگرچه طی آن هشت ماه هم روند حرکت و توسعه در کشور متوقف نشد اما تلاش عده‌ای این بود که تا حد امکان ثبات و آرامش مستقر نشود. بنابراین اگر این گروه با پرچم اصلاح‌طلبی وارد عرصه انتخابات شوند، قطعا مورد اقبال نخواهند بود و این نگرانی اول آنان است و بعد از آن نگران تایید صلاحیت نشدن هستند.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: در این دوره عملا فضای انتخابات، به‌نوعی رقابت بین کسانی است که داعیه اصولگرایی، دوستدار انقلاب و معتقدان به اصول اسلامی است، پس طبیعی است که نظرات و سلایق متفاوتی در عرصه حضور داشته باشند اما رقابت بین این جریان فکری است. در مورد انتخابات شوراها داستان تفاوت دارد و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان نیروهای سفید خود را که سابقه‌ای از آنان در دست نیست، به بهانه تکنوکراسی در شوراها وارد کنند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل ابهام انتخابات شوراها برای مردم قدری بیشتر خواهد بود و باید در این انتخابات هم تلاش کنیم همان مسیر طی شود، یعنی اینکه بین آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی جمع بزنیم. این موضوع در انتخابات ریاست‌جمهوری هم فرض است، پس باید کسانی را معرفی کنیم که آرمان‌گرایانی معتقد به واقع‌گرایی باشند.

لنکرانی با بیان اینکه "خیلی از کسانی که در فضای اجرایی کشور برنامه مشخصی اعلام نکرده یا نخواهند کرد، تلاش می‌کنند فضای انتخابات را دو قطبی کنند"، ادامه داد: این دو قطبی‌ها، اصولگرا و اصلاح‌طلب، انحرافی و غیرانحرافی، هاشمی و غیرهاشمی و ... موجب بالندگی در مدیریت کشور نمی‌شود. انتخاباتی که با دوقطب طراحی شود، عقلانیت و تدبیر در آن نقشی ندارد، بنابراین انتخابات آینده قطعا چند قطبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه "این چندقطبی بودن کمک می‌کند کسانی در عرصه حاضر شوند که خود را موظف به ارایه راه برای حل مشکلات کشور بدانند"، گفت: مردم بر اساس شناخت از شخصیت‌ها،‌ آنان را انتخاب می‌کنند. دیگر دوره‌ای که یک نفر به صرف وابستگی به یک شخصیت بتواند رای اول شهری مانند تهران را کسب کند گذشته است. امروز فضا تفاوت کرده و در انتخابات مجلس دیدیم که برخی از وابستگان به شخصیت‌های طراز اول حتی در شهرهای کوچک هم در مقابل افراد ناشناس، شکست خوردند.

لنکرانی، کارآمدی و دلبستگی و وابستگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی را دو رکن اساسی برای انتخاب کاندیداها دانست و گفت: داشتن شخصیت کارآمد، این فرد توان حل مشکلات اجرایی را داشته باشد و در این زمینه مجرب هم باشد، نه اینکه برای اولین بار وارد عرصه شده و بخواهد در این صحنه محک بخورد.

وی تصریح کرد: دلبستگی و وابستگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و کلیت نظام رکن اصلی دیگری است که ملاک قرار دارد، این در قبول قانون اساسی و بیان اینکه به قانون اساسی عمل می‌کنم، خلاصه نمی‌شود هرچند عمل به قانون اساسی در جایگاه خود بسیار اهمیت دارد، اما قبول قانون اساسی تفاوت دارد با کسی که به نظام وابستگی دارد، قبول قانون اساسی گاه از باب ضرورت است، گاه از سر اعتقاد.

لنکرانی همچنین گفت: در انتخابات شوراها هم باید توجه کنیم که ما سرمایه‌های زیادی داریم، کسانیکه حرف‌های بسیاری دارند، حرف‌های قابل اجرا و تاثیرگذار، باید زمینه برای حضور این سرمایه‌ها در شوراها فراهم شود تا شاهد توسعه باشیم. موضوع مسئولیت و مسئولیت‌پذیری تیغی دولبه است. کسی که مسئولیت می‌گیرد باید تمام توان خود را در انجا آن مسئولیت به‌کار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها