کد خبر: ۱۱۶۱۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
چرا بايد از الان فكر كنم كه يك بازيكن را از تيم خارج كنيم و يك بازيكن را بياوريم؟ اگر قرار شد ليستي داده شود، مطمئن باشيد روز آخر فصل اين كار را مي‌كنم تا حق هيچ‌كس ضايع نشود.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، پرسپوليسي كه همين چند هفته پيش و در استقبال از سرمربيگري يحيي گل‌محمدي 4 تا و 6 تا گل مي‌زد، همه حرف امروزش جز اعتراض نيست. اعتراض به فرصت‌هاي سوخته‌اي كه حالا ديگر تنها بخشي از آن، پنالتي‌هايي است كه به چشم هيچ داوري نيامده. همه دليل نگراني امروز آقاي سرمربي هم همين است. نگراني از تكرار دوباره آنچه در اين هفته‌هاي تازه از سر گذشته پرسپوليس را زمينگير كرده و شايد گريزي از آن نيست. با اين همه اما يحيي گل‌محمدي آنقدر حرفه‌اي هست كه نااميدي را پس بزند و بازيكنانش را ترغيب كند به زدن به دل موفقيت‌هاي پيش‌رو.

 


اعتراض پرسپوليس به داوري‌ها جو بدی راه انداخته .


براي ما خيلي عجيب است كه همه اشتباه‌ها در يك بازي به ضرر يك تيم باشد. بالاخره اين تيم هم 30– 40 ميليون هوادار دارد و نبايد اينقدر راحت از حق آنها كه عاشقانه تيمشان را دوست دارند، گذشت. نمي‌گويم براي ما سوت بزنند اما اينقدر هم عليه‌مان نباشند. اتفاق‌هايي كه در اين يكي دو ماه براي من و پرسپوليس افتاده خيلي مشكوك است. انگار بعضي‌ها از نتيجه‌ گرفتن اين تيم مي‌ترسند.

 

اميدي هم داريد كه اين اعتراض‌ها به جايي برسد؟

 

اشتباه داوري هميشه در فوتبال است اما من مي‌گويم كه چرا اين اشتباه‌ها هميشه براي ما مشكل‌ساز شده؟ براي ما در بحث داوري از اين بدتر نمي‌توانست اتفاق بيفتد و حالا مسوولان باشگاه بايد از حق پرسپوليس دفاع كنند البته باشگاه پيگير خودش هست اما باور كنيد ته دلم هنوز نگرانم.

 

نگران اينكه جام حذفي را هم به خاطر اشتباه‌هاي داوري از دست بدهيد، نيستيد؟

 

نمي‌دانم چه اتفاقي قرار است بيفتد ولي ما لياقت موفقيت در جام حذفي را داريم البته كار سخت است و بچه‌ها بايد خيلي بيشتر تلاش و كنند. كار ما مقابل ذوب‌آهن سخت است اما اميدوارم بتوانيم اين جام را بگيريم و توانايي‌مان را به همه ثابت كنيم.

 

درباره خودتان هم الان اين ترديد هست كه آيا واقعا به داوران بي‌احترامي مي‌كنيد كه به فاصله چند بازي دو بار اخراج شده‌ايد؟

 

به جان بچه‌هايم قسم مي‌خورم در هر دو باري كه امسال اخراج شدم به كسي توهين نكردم و حرف بي‌ادبانه‌اي نزدم. فكر كنم ديگر همه اخلاق من را مي‌دانند. خدا آن روز را نياورد كه بخواهم حرف‌ بدي را به زبان بياورم.

 

اما اخراجتان بايد يك دليل داشته باشد!

 

من فقط به داور گفتم چرا اوتي كه به نفع ما شده را به ضررمان گرفتي و به مدافع ما كارت دادي و چرا اصلا خطا گرفتي. اين تنها اعتراض من بود كه به خاطرش به راحتي اخراج شدم اما حقم نبود. بايد گزارش داوري را ببينيد تا متوجه شويد كه من حرف بي‌ادبانه‌اي زده‌ام يا نه.

 

شما اخراج شدي در حالي كه خيلي از مربيان بدترين برخوردها را با داوران دارند ولي هيچ‌وقت اتفاقي براي‌شان نمي‌افتد!

 

نمي‌خواهم صورت مساله را پاك كنم و بگويم ديگران كنار زمين چه كارهايي مي‌كنند اما برايم عجيب است كه چرا خودم با يك سوال بايد اخراج بشوم!  اگر بحث شخصي با من است، بياييد 50 بار اخراجم كنيد اما حق پرسپوليس را نخوريد. نمي‌دانم شايد داوران با من مشكل شخصي دارند! اصلا من مربي بد و آدم بددهن. چرا حق پرسپوليس را مي‌خوريد؟ جواب اين همه هوادار را چطور مي‌خواهيد بدهيد؟ چطور مي‌توانيد شب‌ها راحت بخوابيد؟ اميدوارم كميته داوران جوابي براي پرسپوليس داشته باشد.

 

واكنش كفاشيان و عسگري را هم حتما شنيده‌ايد كه گفته‌اند پرسپوليس به جاي اعتراض به داور، موقعيت‌هايش را گل كند!

 

اين ديگر به كسي ارتباط ندارد كه ما از موقعيت‌هاي‌مان استفاده ‌كرده‌ايم يا نه. شايد ما در هر بازي بخواهيم 50 فرصت گلزني را خراب كنيم. اين يك بحث فني است كه تنها به خودمان ربط دارد. داوران مسووليت دارند كه خوب قضاوت كنند و كميته‌ داوران و دپارتمان داوري هم نقش مهمي در قضاوت‌ها دارند. پس بهتر است هر كسي كار خودش را انجام بدهد.

 

شما هم با پيشنهاد رويانيان كه گفته پرسپوليس را از ليگ و جام حذفي كنار مي‌كشد، موافقيد؟

 

وقتي خيلي راحت حقي را از باشگاه ضايع مي‌كنند، به جز رويانيان كه مديرعامل است چه كسي مي‌تواند اين حق را به پرسپوليس بازگرداند؟ البته بعضي‌ها دوست دارند ما از حقمان بگذريم كه واقعا بي‌انصافند. من خودم از رويانيان مي‌خواهم با تمام توانش از حق بازيكنان و 35 ميليون هوادار پرسپوليس با قدرت دفاع كند. ما هم تا آخرين لحظه از او حمايت مي‌كنيم.

 

الان ديگر بازي با آلومينيوم هم تمام شده و پرسپوليس هم شانس سهميه گرفتن در ليگ را از دست داده.

 

براي گرفتن سهميه آسيا بايد بيشترين تمركزمان را بگذاريم روي جام حذفي چون با توجه به فاصله‌مان با تيم‌هاي بالاي جدول، الان كار خيلي سخت‌تري داريم. با اين حال سعي مي‌كنيم خودمان را به رتبه‌هاي بالاتر برسانيم و جايگاه واقعي پرسپوليس را به دست بياوريم.

 

اما شرايطتان براي بازي اين هفته با سايپا خيلي نگران‌كننده است!

 

متاسفانه بله ولي ما حق نداريم نااميد بشويم. در اين بازي هم من و هم تيمم براي پيروزي مي‌جنگيم و اميدوارم كه بتوانيم سه امتياز را بگيريم.

 

پرسپوليس در اين بازي نه شما را روي نيمكت دارد و نه مجتبي حسيني را؛ اين براي‌تان دردسرساز نمي‌شود؟

 

مشكل‌ساز كه مي‌شود اما كاري نمي‌توانم انجام بدهم. بايد تحمل كنم. بايد با مشكلات بسازيم و اميدوار باشيم كه دچار مشكل نشويم. البته بازيكنان باتجربه و بسيار خوبي داريم كه هر كدام مي‌توانند نتيجه را رقم بزنند.

 

ممكن است در اين بازي وينكو بگوويچ را روي نيمكت بنشانيد؟

 

فعلا چيزي مشخص نيست. البته عزيزيان و چيذري را روي نيمكت داريم و مي‌توانيم نكته‌هاي فني را از طريق آنها به بازيكنان برسانيم.

 

البته محسن بنگر را هم نداريد!

 

متاسفانه بعضي از راي‌ها هنوز صبح نشده صادر و اتفاقا عملي هم مي‌شوند. من خودم سه سال پيش از تيم نساجي شكايت كردم اما نه باشگاه را جريمه شد و نه من پولم را گرفتم، آن‌وقت بنگر را يك شبه محروم مي‌كنند. متهم و مجرم اگر آدم هم كشته باشند، اول او را بازجويي مي‌كنند و بعد راي مي‌دهند اما اينجا همين جوري و خيلي سريع راي مي‌دهند.


با همه اين مشكل، مي‌توانيد سايپا را ببريد؟


چرا نتوانيم؟ ما پرسپوليس هستيم و خودتان هم ديده‌ايد كه داريم خوب بازي مي‌كنيم و حقمان خيلي بيشتر از اينهاست البته سايپا يك تيم بسيار خوب، هماهنگ، جوان و باانگيزه است كه براي تيم‌هاي بزرگ دردسرساز شده و قطعا مي‌آيند كه از ما امتياز بگيرند ولي ما هم در اين شرايط حساس غير از برد به هيچ نتيجه ديگري نمي‌توانيم فكر كنيم. در اين بازي خودمان را ثابت مي‌كنيم و هر سه امتياز را مي‌گيريم.


مي‌خواهيم برويم سراغ حاشيه‌هاي پرسپوليس. پيش‌تر درباره ناراحتي باقري و بگوويچ و همچنين مهدوي‌كيا صحبت مي‌شد و الان هم مي‌شنويم كه محمد قاضي از شرايطش در تيم ناراضي است. براي همين تمرين نمي‌كند و قرار است به سپاهان برود.


من نمي‌دانم از سپاهان پيشنهاد دارد يا نه اما روز بعد از بازي مشكل گوارشي داشت و با هماهنگي من تمرين نكرد. من هم نه تنها با او، بلكه با هيچ كدام از بازيكنانم مشكل ندارم.


از بازيكنانتان راضي هستيد؟


بله، راضي‌ام. در اين 12 هفته نتايج خوبي گرفته‌ايم كه اين نشان مي‌دهد بازيكنان تيم از عهده مسووليت‌هاي‌شان برآمده‌اند.


اما شنيده‌ايم كه ليست فصل بعد‌ي‌تان را هم نوشته‌ايد و اين باعث بي‌انگيزگي بازيكنان پرسپوليس شده.


بازيكنان خودشان مي‌دانند كه در پرسپوليس هيچ ليست سياه و سفيدي نداريم. حداقل الان نداريم. من به بازيكنانم گفته‌ام كه اين ليست آخر فصل تهيه مي‌شود و دليلي ندارد الان بخواهم با دست خودم تيمم را به هم بريزم و بگويم ليست جديد و مازادها اين و آن هستند.


اما شايد از انتخاب‌هاي‌تان در اين بازي‌هاي آخر بشود تشخيص داد كه چه بازيكناني مي‌روند و چه كساني ماندني هستند.


من مربي آماتوري نيستم كه از الان بگويم فلان بازيكن را مي‌خواهم و آن يكي را نمي‌خواهم كه تيمم به هم بخورد. باور كنيد اصلا به چنين موردي توجه نكردم چون ما بايد با همين تيم تا دقيقه 90 بجنگيم. چرا بايد از الان فكر كنم كه يك بازيكن را از تيم خارج كنيم و يك بازيكن را بياوريم؟ اگر قرار شد ليستي داده شود، مطمئن باشيد روز آخر فصل اين كار را مي‌كنم تا حق هيچ‌كس ضايع نشود. همه بازيكنان پرسپوليس هم بدانند كه تا امروز هيچ ليستي وجود نداشته و ندارد و فعلا با همين بازيكنان كه خيلي خوب هم برايم كار مي‌كنند، كار را پيش مي‌برم.


گفتيد از بازيكنانتان راضي هستيد اما مثلا كريم انصاري‌فرد كه پارسال آقاي گل شد، چند هفته است كه گل نمي‌زند؛ فكر مي‌كنيد او چه مشكلي دارد؟


هيچ مشكلي. چه كسي گفته انصاري‌فرد مشكل دارد؟ براي هر مهاجمي يك دوره افت و يك دوره طلايي وجود دارد و شخصا به كريم كمك مي‌كنم تا مثل بقيه بازيكنان به فرم ايده‌آل برسد. او همين الان هم خيلي خوب تمرين مي‌كند و بسيار باانگيزه است. خوشبختانه در بازي با تيم نوجوانان هم پايش به گل باز شد تا ديگر نگران نباشيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها