به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی "
ندای انقلاب"،
صنعت پوشاک جز 5 صنعت پولساز جهان به حساب میآید زیرا از گذشته در تمام
فرهنگها خوراک، پوشاک و مسکن از نیازهای ابتدایی بشر به شمار میرفتند.
لباس،
شلوار، کفش و سایر پوشیدنیها در سالهای اخیر با تنوع زیادی روبرو
بودهاند و کلمهای به نام مد عاملی برای تغییر قیمت و بازاریابی در این
صنعت به شمار میآید.
آنچه در جهان در صنعت پوشاک امروز با آن
روبرو هستیم برندهای مختلف با سبکهای طراحی متفاوتی است که پول زیادی را
برای تولیدکنندگان این محصولات به همراه دارد.
اما جالب اینجا است
که از میان برترین تولیدکنندگان پوشاک در جهان مدیران غالبا یهودی
آلمانیالاصل هستند که با درآمدهای کلان کمک زیادی را نیز هر ساله به رژیم
صهیونیستی میکنند.
نمونه بارز این برندهای معتبر در صنعت پوشاک که
توسط یک یهودی بنیانگذاری شد شرکت پوشاک "لوی" بود که لوی اشتراوس
آمریکایی مهاجر آلمانیتبار آن را بنیان گذاری کرد و این برند با عنوان
کارخانه شلوار جین Levi's در جهان شناخته میشود.
اشتراوس در سال 1829 در آلمان متولد شد و در سن 73 سالگی در سال 1902 در آمریکا از دنیا رفت.
در واقع اشتراوس ابتدا با یک خیاط یهودی لاتویاییالاصل به نام ژاکوب دیویس آشنا شد و در سال ۱۸۷۲ دست به ابتکار جالبی زد.
لوی اشتراوس
اشتراوس
با همکاری آن خیاط شروع به ساخت شلوارهای کار مردانهای با لبههای فلزی
کرد زیرا دکمههای فلزی استحکام بیشتری در برابر ضربه یا کار در محیطهای
نظامی و شرکتی داشتند.
آنها در سال ۱۸۷۳ با ثبت این ابتکار به
عنوان یک اختراع از میخ پرچ مس برای استحکام و افزایش دوام جیب های شلوار
کار با پارچه استفاده کردند. در واقع این دو با خرید کارخانه نساجی
Amoskeag، شروع به تولید اولین سری از شلوارهای جین، کردند.
کمتر
از یکسال بعد این شلوار جین بر تن بسیاری از ستارگان موسیقی و تئاتر دیده
شد و این عاملی بود که این نوع شلوارها به نمادی برای نسل جوان تبدیل شود.
جینهای لوی با پرچ مس و دکمه فلزی
اين
شرکت از سالهاي اوليه شاهد مالکيت کارمندان و سهامداران زيادي بوده است و
اکنون به صورت خصوصي و توسط نوادگان اشتراوس اداره ميشود و شامل سه بخش
مختلف از جمله دفتر مرکزي بخش آمريكايي در سانفرانسيسکو، بخش اروپا،
خاورميانه و آفريقا در شهر بروکسل و بخش آسياي شرقي در سنگاپور است.
البته
در این میان مالکان فعلی شرکت لوی در واقع همگی حامیان رژیم صهیونیستی
هستند که سالانه میلیونها دلار در قالب کمک به این رژیم اعطا میکنند.
البته از آنجایی که لوی هرگز همسر نداشت در تمام اموال او پس از مرگش به
خواهر زادههایش رسید.
از آنجایی که نوع پوشاک به نمادی از فرهنگ
هر فرد نیز بدل شده است میتوان گفت که همین جین یا به عبارتی دیگر بلوجین
نیز خود نمادی از فرهنگ غرب است که توسط کمپانیهای بزرگ تولید پوشاک به
تمام نقاط دنیا فرستاده میشود.
لوگوی کارخانه جین "لوی"
"جویل
کوتکین" نویسنده مشهور در این راستا میگوید:در سال ۱۸۸۵ میلادی، یهودیان
به ویژه تبعه های آلمانی، ۹۷ % کل کارخانجات پوشاک را در اختیار داشتند.
در سال های ابتدایی قرن بیستم هم، آنان در ایالات متحده، بر کل بخش های
این صنعت پول ساز، سلطهای تمام عیار داشتند و البته در سال ۱۹۱۵ میلادی،
تجارت پوشاک پس از دو بخش فولاد و نفت، سومین صنعت بزرگ ایالات متحده
محسوب میشد و بدین ترتیب آنان توانستند عرضه پوشاک خانگی و کارگاهی را
تقریباً به صورت کامل نابود کنند.
شرکت تولیدی جین لوی نیز بر اساس
آمارهای سال 2010 با بیش از 16 هزار کارمند در سراسر جهان و درآمد بیش از
4 میلیارد دلاری در سال بزرگترین کارخانه تولید پوشاک در جهان شناخته
میشود که هم اکنون مدیریت آن بر عهده "چیپ برگ" است که این مدیریت را از
روبرت هاس مالک یهودی و پنجمین نفر از خانواده اشتراوس به ارث برده است.
البته
از زماني که مردم لغت ليوايز (Levi's) را براي اين شلوارها به کار بردند،
شرکت لوي اشتراوس نيز اين لغت را به عنوان علامت تجاري خود ثبت کرد به
طوری که حتي در سال ۲۰۰۷ يک گوشي تلفن همراه با همکاري ليوايز و شرکت «مود
لبز» توليد شد.
یهودیان حامی صهیونیست که صنعت پوشاک جهان را در
اختیار خود گرفتهاند با دو عامل تبلیغات و سرمایهگذاری توانستهاند
علاوهبر کسب درآمد بسیار کلان و کمک به رژیم صهیونیستی بلکه فرهنگ پوشش
را در بسیاری از جوامع از جمله کشورهای اسلامی تغییر دهند به طوریکه اکنون
از فعالترین نقاط جهان برای شرکت لوی جنوب شرقی آسیا محسوب میشود یعنی
جایی که مالزی، اندونزی، سنگاپور و هند قرار دارند یکی از قطبهای تبلیغی
محصولات پوشاک لوی است.