کد خبر: ۱۱۵۶۵
زمان انتشار: ۰۸:۱۰     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

یک تهیه‌کننده سینما برگزاری مراسم فرش قرمز برای افتتاحیه فیلم‌ها را سنتی وارداتی و ناموفق در جذب مخاطب دانست.

محمد قهرمانی به مهر گفت: این گونه مراسم در سینمای هالیوود یا بالیوود که به نظام تبلیغاتی گسترده مجهز هستند و این سیستم در شکل دهی به آرا و افکار مخاطبان موثر است، می‌تواند در فروش فیلم‌ها یا جذب مخاطب موثر باشد، اما در سینمای ایران این سنت وارداتی گاهی با ویژگی‌های فرهنگی ما همخوانی ندارد و مهمتر از آن تجربه نشان داده در جذب مخاطب بیشتر برای فیلم‌ها موثر نیست.

تهیه‌کننده فیلم "گیرنده" ادامه داد: ما باید با توجه به ریشه‌های فرهنگی و قومی‌مان مراسمی را برای معرفی فیلم‌ها و تبلیغ درباره آنها برگزار کنیم، می‌توانیم از ظرفیت رسانه‌ها برای جذب مخاطب استفاده کنیم، اما مهم این است الگوهایی تازه را به کار ببریم، در سینما ایران هنوز تبلیغات شفاهی بیشترین کارکرد در جذب مخاطب را دارند.

قهرمانی گفت: در آیین و باورهای ایرانی تجلیل از هنرمندان ستودنی است، اما چه بهتر که برای تقدیر شایسته از هنرمندان و اهالی فرهنگ به دنبال روش‌هایی باشیم که ریشه‌های فرهنگی و دینی در جامعه ما داشته‌ و بومی و ملی باشند.

وی افزود: اگر فیلمی قصه خوب، ساختار مناسب و جذاب داشته باشد مردم به دیدن آن می‌روند و تماشایش را به دیگران توصیه می‌کنند، پس هنوز اعتماد مردم به نقل قول‌هایی است که تماشاگران هر فیلم داشته‌اند، بسیاری از فیلم‌ها بوده اند که با وجود استفاده از بازیگر حرفه‌ای و محبوب و تبلیغات فراوان در جذب مخاطب شکست خورده‌اند.

این تهیه‌کننده سینما درباره برنامه‌ریزی‌های ویژه‌اش برای فیلم "گیرنده" گفت: پیش از کلید زدن فیلم، جلسه‌ای با مطبوعاتی‌ها و نمایندگان رسانه‌ها و عوامل فیلم خواهیم داشت، در این جلسه ویژگی‌های فیلم و ترکیب بازیگرانش را معرفی و از همکاری و همفکری دوستان در رسانه‌ها استقبال می‌کنیم.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها