کد خبر: ۱۱۵۱۵
زمان انتشار: ۰۰:۳۸     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

شبکه ایران: امین شعبانی، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی آلودگی هوای تونل توحید به کجا باز می‌گردد، به شبکه ایران گفت:نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که آیا ساخت این تونل در این نقطه از تهران کارشناسانه بوده است.

وی ادامه داد: تونل توحید در یک منطقه پرترافیک تهران قرار گرفته که آلایندگی آن قسمت از نقاط دیگر بسیار بسیار بیشتر است و این واضح است که ساخت چنین تونل بلندی در این منطقه تهران نه‌تنها باعث باز شدن گره ترافیکی نشده بلکه مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، ترافیک سنگین‌تر و ... را نیز ایجاد کرده است.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه هر چه سریعتر باید مشکلات ناشی از آلودگی هوا در این تونل حل شود، راه‌کار پیشنهادی خود را اینگونه مطرح کرد که: فوری‌ترین راه‌حل این است که با نصب هواکش‌های استاندارد و پر قدرت مردم را از دود آلاینده‌ها نجات دهیم.

این نماینده مجلس مشکلاتی مهمتر از آلودگی هوا را گریبانگیر این تونل دانست و خاطرنشان کرد:هنگامی که ماشینی در میانه‌ راه این تونل باشد کوچکترین اتفاقی که باعث ماندگاری 15 دقیقه‌ای راننده‌ این ماشین در تونل شود بزرگترین مصیبت را در پی خواهد داشت، چرا که نبود راه‌های اضطراری برای خروج عاملی می‌شود تا رانندگانی که در این منطقه گیر افتاده اند اکسیژن لازم را برای تنفس نداشته باشند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مکان‌یابی این تونل‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر رفع گلوگاه‌های ترافیکی، آلایندگی هوا را نیز کاهش دهند اما متاسفانه در پروژه تونل توحید شاهد این امر نبودیم و آنچه ملاحظه شد هزینه کردن 275 ملیارد تومان برای افزایش آلودگی و ترافیک بود.

امینی افزود: شاید با 2برابر کردن این هزینه و ساخت منوریل در این منطقه امروز می‌توانستیم شاهد کاهش بار ترافیکی و مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا در این منطقه باشیم.

 نماینده مردم سنندج وجود چنین مشکلاتی را دلیلی بر نبود «مدیریت آینده نگر» در پروژه‌ها دانست و نگاه سیاسی به انجام پروژه‌های شهری را عامل اصلی نقص‌های پس از بهره‌برداری پروژه‌ها اعلام کرد.

امینی در پایان تصریح کرد: این افتخار نیست که بگوییم یک پروژه طی دو سال به پایان رسیده است بلکه باید دید آیا بهره‌برداری از این پروژه شاخص‌های ما از قبیل کم شدن بار ترافیک و آلودگی هوا را برطرف کرده است یا نه.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها