به گزارش سرویس دین و اندیشه
بی باک،
حضرت آیت الله خوشوقت از جمله بزرگان وارسته ای بود که سالهای سال، گمنام و
بدور از رسانه ها به خدمت مکتب تشیع و انقلاب اسلامی همت می ورزید.
چندی
پیش یکی از رسانه های کشور مصاحبه ای از حضرت آیت الله خوشوقت
پیرامون کافر و مرتد بودن فتنه گران منتشر کرد، که این مطلب با شانتاژ
گسترده ای همراه بود تا جایی که این استاد بزرگ اخلاق که همواره از مصاحبه و
رسانه ای شدن اجتناب می نمود، چاره را در این دید تا برای اولین و آخرین
بار طی یادداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری "بی باک" مقصود و مراد خویش را
از آن اظهارات ناقص منتشر شده از سوی برخی رسانه های داخلی و خارجی توضیح
دهد.
در آن ایام " بی باک " برای این که از اصل ماجرا با
خبر شود و از هر گونه سوء برداشت از اظهارات این عالم ربانی که رهبر معظم
انقلاب در مورد شخصیت شان اینگونه فرمودند که " در طوفان ها خودتان را به
آیت الله خوشوقت وصل کنید." به سراغ ایشان رفت تا اصل ماجرا و مقصود وی را
از زبان خود ایشان جویا شود.
با
حضور و کسب اطلاع از محضر این عالم بزرگوار متوجه شدیم که اولا ایشان با
هیچ رسانه ای مصاحبه نداشته است و ثانیا مقصود وی از چنین عناوینی با آنچه
در رسانه ها تفسیر شده است، متفاوت می باشد.
ماجرا از این قرار
است که حضرت آیت الله خوشوقت برای شرکت در مراسم سالگرد حاج علی بخشی به
پادگان ولیعصر(عج) رفته بودند و بعد از اتمام مراسم وقتی ایشان در حال خارج
شدن از مراسم بودند؛ شخصی خدمت معظم له می رسد و پیرامون انتخابات ریاست
جمهوری سئوال می کند که حضرت آیت الله خوشوقت در این زمینه اظهار نظری نمی
نماید اما آن فرد بدون آن که خود را خبرنگار معرفی کند، بار دیگر پیرامون
فتنه گران از آیت الله خوشوقت سئوال می کند که آیت الله خوشوقت آنها را
مرتد و کافر می نامند.
متاسفانه این صحبت های آیت الله خوشوقت
بعنوان مصاحبه بر خروجی رسانه ها می رود که بعد از مدت کوتاهی از سوی نزدیکان ایشان
اصل مصاحبه تکذیب می شود.
نکته ای که در این میان ابهامات بسیاری را بوجود آورد این بود که آیت الله خوشوقت چگونه فتنه گران را کافر و مرتد دانسته اند؟
آیت
الله خوشوقت طی یادداشتی که بصورت اختصاصی در اختیار پایگاه خبری بی باک قرار دادند،
منظور خود از "کافر و مرتد بودن فتنه گران" را این گونه توضیح دادند:
" منظور
از کفر، کفران نعمت انقلاب و نظام است کما این که خدای متعال در قران کریم
فرمودند: لئن شکرتم لازیدنّکم و لان کفرتم ان عذابی لشدید»که در این آیه
به معنای کافرشدن فقهی نیست، بلکه به معنای کفران نعمت و ناسپاسی است و
مقصود از ارتداد آنان ارتداد لغوی است که به معنای بازگشت می باشد کما
اینکه خدای متعال درباره حضرت موسی و شخصی که با او همراهی می کرد فرمود:
«فارتدّا علی آثارهما" که اینجا به معنای برگشت است نه ارتداد فقهی. یعنی
این که از آن راهی که آمده بودند، برگشتند. بنابراین آنها نسبت به نعمت انقلاب و نظام کفران نعمت کردند و همچنین از نظامی که امام راحل(ره) تاسیس فرمودند، برگشتند.ارتداد اصطلاحی که احکام تنبیهی خاصی هم دارد، نتیجه ی انکار خدا، پیامبران خدا و یا احکام ضروری دین است.صرف فتنه گر بودن در سال 88 موجب کفر و ارتداد اصطلاحی نیست اما به معنای کفران نعمت و بازگشت از مسیر درست (ارتداد لغوی) هست."
با
پیگیری های خبرنگار بی باک کشف شد که خبرگزاری منتشر کننده این مطلب از
مقصود حضرت آیت الله خوشوقت و عدم رضایت وی برای انتشار چنین مطلبی بی
اطلاع بوده است.
گفتنی است؛ بدلیل حساسیت چنین موضوعاتی متن این خبر
پایگاه خبری بی باک و توضیحات حضرت آیت الله خوشوقت قبل از انتشار خدمت
معظم له رسید و بعد از تائید و امضای ایشان سپس از سوی پایگاه خبری بی
باک منتشر گردید.
این یادداشت حضرت آیت الله خوشوقت، آخرین اظهارات رسمی رسانه ای وی می باشد که تصویر آن در ادامه تقدیم می گردد.
تصویر خبر پایگاه خبری بی باک و امضای تائید حضرت آیت الله خوشوقت بر آن
تحریریه " بی باک" ارتحال این عالم بزرگ اخلاقی را به ولی امر
مسلیمن جهان حضرت امام خامنه ای و ملت شریف ایران و بیت معظم له و همچنین
کارابران محترم تسلیت عرض می نماید.