کد خبر: ۱۱۴۹۱۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
با هدف نتیجه‌گیری درمورد اجرای فاز دوم هدفمندی انجام می‌شود؛
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 خبر داد که جلسه دولت و مجلس فردا در سطح کارشناسی و بدون حضور روسای قوای مجریه و مقننه در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش 598، حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این جلسه متفاوت از جلسات قبلی مجلس است که در آن به دنبال نزدیک کردن دیدگاه‌های اقتصادی دو قوه برای رسیدن به نتیجه واحدی در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی هستیم؛ جلسات قبلی دولت و مجلس در سطح سران دو قوه مجریه و مقننه فعلا متوقف شده است اما برگزاری این جلسات در سطح کارشناسی ادامه دارد.

وی توضیح داد: جلسه کارشناسی دولت و مجلس نیز به دلیل تنش‌های سیاسی دو هفته گذشته متوقف شده بود، اما مجددا این جلسات از هفته گذشته تشکیل شد؛ در این جلسات علاوه بر حضور برخی از روسای کمیسیون‌های اقتصادی و اقتصادیون مجلس، برخی از مسوولان اقتصادی دولت نیز حضور دارند، یک جلسه از این دور مذاکرات بعد از توقف جلسات کارشناسی و جلسات مشترک دولت و مجلس در هفته گذشته برگزار شد و احتمالا جلسه دوم آن نیز فردا چهارشنبه در محل مجلس برگزار می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در این جلسات کارشناسی در کنار بررسی شرایط اقتصادی کشور دیدگاه‌های اقتصادی دو قوه مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: در جلسات قبلی به این نتیجه رسیدیم که هنوز مقداری از دیدگاه‌های اقتصادی دولت و مجلس در مورد نحوه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی به یکدیگر نزدیک نشده است، به طوری که دولت معتقد است اجرای قانون فاز دوم هدفمندی آن هم با روش مورد نظرش بهترین راه برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی است و با توجه به تحریم‌ها، نوسانات ارزی و مقابله با تورم، این بهترین راه به شمار می‌آید، موضوعی که مجلس آن را قبول ندارد.

فولادگر ادامه داد: اعتقاد مجلس بر این است که با توجه به شرایط رکود و تورم و نوسانات ارزی، برداشتن گام بلند و جهشی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی، مصلحت نیست بلکه باید در شرایط فعلی با احتیاط حرکت کنیم، این اختلاف‌نظرها و نرسیدن به جمع‌بندی واحد باعث شد که بحث‌های کارشناسی بیشتری ادامه پیدا کند.

به گفته فولادگر جلسه فردای مجلس که البته هنوز زمان دقیق آن به صورت قطعی ابلاغ نشده است، در باب بررسی تمامی این مباحث کارشناسی برای نزدیک تر شدن نظرات دولت و مجلس برگزار می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: طبیعتا ادامه این جلسات نیز پیرامون بحث‌های کارشناسی انجام خواهد شد که در صورت رسیدن به دیدگاهی مشترک جلسات دولت و مجلس در سطح سران قوا نیز بعد از آن برگزار می‌شود که خروجی نهایی آن تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای فاز دوم قانونی هدفمندی خواهد بود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های کلی اصل 44 گفت: اینکه بعضی رسانه‌ها عنوان کردند که جلسات مشترک دولت و مجلس ادامه دارد، درست نیست، چراکه نه تنها آن جلسات، بلکه جلسات در سطح کارشناسی نیز متوقف شده است و هفته گذشته مجددا جلسه‌ای در سطح کارشناسی در مجلس برگزار شد.

فولادگر با یادآوری نتایج جلسه مشترک دولت و مجلس، گفت: در آن جلسات در مورد عیدانه و کمک به مردم در پایان سال طبق توصیه مقام معظم رهبری به توافق رسیدیم و توافق کلی در خصوص نحوه هزینه‌کرد عیدانه انجام شد،همچنین مقررشد که نحوه اجرا را دولت مشخص کند.

وی موضوع بودجه 92 و اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را از دیگر مباحث مطروحه در جلسات مشترک دولت و مجلس عنوان و اظهار کرد: با توجه به عدم دستیابی به توافق در آن دوره از جلسات مشترک در خصوص نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی این موضوعات در جلسات مشترک به نتیجه‌ای دست پیدا نکرد و قرار شد در جلسات کارشناسی اقتصادی، دیدگاه‌های اقتصادی دولت و مجلس به یکدیگر نزدیک شود.

وی افزود: اعتقاد ما بر این بود که با استفاده از دیدگاه‌های صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی خارج از مجلس و دولت می‌توان در سطح جلسات کارشناسی دو قوه دیدگاه‌های اقتصادی خود را به یکدیگر نزدیک کنند تا بتوان در سطح جلسات مشترک با حضور سران قوا و تصمیم‌گیری واحدی دست پیدا کرد اما با توجه به اتفاقات دو هفته گذشته، جلسات حتی در سطح کارشناسی نیز متوقف شد.

فولادگر همچنین با اشاره به بررسی موضوع بودجه لایحه 92 در جلسات مشترک گفت: متاسفانه قرار بود که دولت لایحه بودجه را هرچه زودتر به مجلس بیاورد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است، قرار بود که در مورد نحوه اجرای فاز دوم بحث و بررسی انجام شود که انگار قرار است بودجه هفته آینده به مجلس تقدیم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها