کد خبر: ۱۱۴۲۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
سپاهانی‌ها که با 41 گل زده به همراه فولاد صاحب بهترین خط حمله لیگ دوازدهم هستند می‌دانند که اگر این بازی را نبرند ممکن همین جایگاه دوم را هم تقدیم تراکتورسازان بکنند

به گزارش 598 به نقل از سايت گل- فردا عصر یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست‌وششم لیگ بر‌تر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. جایی که قرمزهای پرسپولیس باید پذیرای زردپوشان سپاهان باشند.

جدا از رقابتی که خارج از جدول بین دو تیم در جریان است و حتی برخی از این بازی به عنوان «دربی ایران» نام می‌برند، دیدار فردا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جدول رده‌بندی و شاید حتی قهرمان نهایی لیگ داشته باشد، چون استقلال با برد قاطعانه‌ای که در شیراز کسب کرد، با یک بازی بیشتر فاصله خود با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی سپاهان به ۵ امتیاز رساند و هر نتیجه‌ای غیر از برد اصفهانی‌ها می‌تواند حاشیه امنیت آبی‌ها حداقل از بابت زاینده‌رودی‌ها را افزایش دهد. به همین خاطر است که تقریبا همه هواداران منطقی استقلال در این بازی به نوعی علاقه‌مند به برد رقیب سنتی یا حداقل نباختن قرمز‌ها هستند. به بیان دیگر می‌توان مدعی شد که فردا یکی از روزهایی است که پرسپولیس جمع کثیری از استقلالی‌ها را طرفدار و دعاگوی خود می‌بیند.

پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی از شروع دور برگشت تاکنون با باخت غریبه شده و در عوض با ۵ تساوی در ۸ بازی این مرحله می‌توان گفت که به نوعی با تساوی قرارداد بسته است. البته قرمز‌ها در آخرین بازی خود که دیدار معوقه‌ای از هفته بیستم بود، روز چهارشنبه گذشته برابر گهر دورود به زحمت 3-2 پیروز شدند تا بیلان گل آن‌ها در دور برگشت به 9 گل زده و 5 گل خورده برسد. آخرین گلی که قرمز‌ها دریافت کرده‌اند به دقیقه ۵۶ بازی با گهر برمی‌گردد که دروازه خود را روی ضربه مجید خمیسی باز شده دیدند یعنی نیلسون تا قبل از شروع بازی با سپاهان 34 دقیقه است که گلی دریافت نکرده در حالی که در طرف مقابل رکورد سپاهان و گردان (دروازه‌بان این تیم) 464 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه است، چون بعد از گلی که از احسان پهلوان در دقیقه 76 دربی نصف‌جهان در هفته بیست‌ویکم دریافت کردند، موفق شدند دروازه خود را بسته نگه دارند. با بیانی دیگر می‌شود گفت که دروازه‌بان دیپورتی پرسپولیس در نیم‌فصل، حالا با رکورد 4 کلین‌شیت متوالی مقابل تیم ابتدای فصل خود قرار می‌گیرد.

سپاهانی‌ها که با 41 گل زده به طور مشترک (البته با یک بازی کمتر) با فولاد صاحب بهترین خط حمله لیگ دوازدهم هستند می‌دانند که اگر این بازی را نبرند ممکن همین جایگاه دوم را هم تقدیم تراکتورسازان بکنند و برای عقب نماندن در کورس قهرمانی با تمام توان برای بردن میزبان وارد میدان خواهند شد. زلاتکو کرانچار برای رسیدن به این مهم مقابل تیم اسبق خود روی روند نتیجه‌گیری اخیر تیمش یعنی ۵ برد و تنها یک تساوی در ۶ دیدار اخیر حساب می‌کند. آن مساوی هم در هفته بیست و چهارم و روی موکت ورزشگاه دستغیب مقابل فجرسپاسی حاصل شده است.

اما پرسپولیسی‌ها که بعد از 5 بازی ابتدایی هفته بیست وششم موقتا از رده ششم به پله هشتم نزول کرده‌اند می‌دانند که در صورت برد‌‌ همان جایگاه قبلی را پس می‌گیرند ولی در صورت هر نوع نبردن ممکن است تا رده دهم هم پايین بیایند و راه‌آهن و صبا را دوباره بالای سرخود ببینند. آن‌ها به همین خاطر امیدوارند که سپاهانی‌ها حداقل در این بازی به حال و هوای شروع نیم‌فصل دوم برگردند. ایامی که شاگردان کرانچار دو باخت متوالی برابر مس و فولاد را تحمل کردند و با وجود تمام نتایج خوب خود هنوز دارند تاوان از دست دادن صدر جدول در آن دو مسابقه را پس می‌دهند.

بازی رفت دو تیم در اصفهان با تمام حرف و حدیث‌هایش 2-0 و با گل‌های کلاه‌کج و سوکای به سود سپاهان به پایان رسید ولی این بازی تفاوت‌های زیادی نسبت به آن مسابقه را در جمع نفرات دو تیم در بر دارد. زننده گل اول سپاهان در آن بازی یعنی عادل کلاه‌کج حالا بازیکن پرسپولیس است و احتمالا در غیاب ۳ هافبک مصدوم و محروم، در این بازی در ترکیب تیم جدیدش به میدان خواهد رفت و باید دید آیا می‌تواند زخمی را که در آن بازی به قرمز‌ها زده جبران کند یا خیر. از طرف دیگر از خوزه روی نیمکت قرمز‌ها خبری نیست و از جمع پرتعداد دستیارانش هم فقط یحیی مانده که امروز سرمربی شده، گردان را هم فراموش نکنیم که از نیمکت پرسپولیس در آن بازی به دروازه سپاهان در این بازی رسیده است.

پرسپولیس در حالی دو هافبک کلیدی و باتجربه خود یعنی مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی را به علت مصدومیت به همراه ندارد که غلامرضا رضائی و محمد نوری هم به دلیل سه اخطاره بودن نمی‌توانند در این بازی به میدان بروند و این در حالی است که طبق اخبار دریافتی از اردوی سپاهان، آن‌ها نه تنها مصدوم و محرومی ندارند و مثل بازی آخر خود که راه‌آهن را در تهران 1-0 شكست دادند تمام بازيكنان خود را در اختيار خواهند داشت.

ترکیب احتمالی پرسپولیس: نیلسون، ماهینی، حسینی، بنگر، فشنگچی، حقیقی، ولادکو، ‌ پروویچ (کلاه‌کج) پولادی، نوروزی و انصاری‌فر

ترکیب احتمالی سپاهان: گردان، جعفری، احمدی، طالبی، سوشاک، ابراهیمی، بولکو، نویدکیا، جهان‌عالیان، خلعتبری،‌ جالوویچ (غلامی)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها